Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Perehdyttäjä ei ota vastuuta perehdytyksestä eikä auta.

Vierailija
28.05.2023 |

Perehdytyssuunnitelma on mutta sitä ei noudateta. Paljon on vielä ohjelmia ja asioita johon pitäisi tutustua ja opetella. Perehdyttäjä ei kommentoi kun kysyn niistä.
Ei myöskään auta kun kysyn jotain niistä asioista joita olen nyt joutunut tekemään yksin vaikka en kaikkea osaa. Toiset tiimiläiset huokailee kun joudun kydymään heiltä. Viime viikolla kysyin yhdeltä toiselta tiimiläiseltä apua. Käski odottaa hetki kun oli lähettämässä yhtä sähköpostia. Huokaili ja kiroili kun posti ei lähtenyt (spostissa oli jotain ongelmaa sinä päivänä). Yhtäkki nousi ylös ja huusi ei tästä tule hevonhelvettiä ja lähti kiroillen kannat kopisten ulos huoneesta. Jäin istumaan ihmettelemään et mitä ihmettä tapahtui.
Muita ei ollut enää paikalla siihen aikaan. Tämä ei ollut eka kerta kun jään vailla vastausta. Parhaan kykyni mukaan selaan ensin omia ohjeita ennen kun kysyn.
Olen nyt kohta kuukauden ollut töissä ja nyt jo tökkii töihinmeno. Joka aamu jännittää et taasko jätetään oman onnensa nojaan.
En ymmärrä mitä järkee tällaisesta perehdytyksestä on. Itsekin toiminut edellisessä työssäni perehdyttäjänä ja tasan autan uutta henkilöä sen minkä tarvii ja katson että suunnitelmasta käydään kaikki läpi.

Kommentit (62)

Vierailija
61/62 |
30.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Perehyttäjö kirjoitti:

Tunnistan aloittajan tyypin. Olen tehnyt itsekkin perehdytyksiä. Aika ajoin taloon tulee ihminen jonka kanssa pitäisi olla käsi kädessä työpäivät.

Oma aloitteisuutta ei ole ja mitään ei pysty itse tekemään

Onneksi nämä ovat yleensä vaan vähän aikaa töissä.

Voisitko lopettaa oman pahan olon purkamisen uusiin työntekijöihin? Alkuvaiheessa opastusta tarvitaan paljon, jos töiden halutaan sujuvan hyvin. Toki se työllistää alkuun, mutta on pitkällä aikavälillä myös työnantajan ja työkavereiden etu, että työt sujuvat uusiltakin.

Perehdyttäjät yleensä vaan velvoitetaan, eli tekevät työnsä kun käsketään, vastentahtoisesti, perehdyttämään oman työnsä ohella ilman lisäkorvausta. Mikä tarkoittaa, että he joutuvat sitten illat pitkät tekemään niitä omia töitään, joita eivät työaikana ehdi. Kun kyseessä on henkilö, joka palkataan muutamaksi kuukaudeksi määräaikaiseksi, niin ei sellaisen henkilön perehdyttämisen voi kukaan viikkokausia käyttää. Ihan totta nuo aiemmat kommentit, että monesti kyllä pitäisi olla enemmän oma-aloitteinen ja yrittää itse, sen sijaan että jatkuvasti keskeytetään muiden työt kyselemällä, usein vielä kerta toisensa jälkeen samaa asiaa.

Vaikka henkilö olisi miten oma-aloitteinen, ei hän ilman opastusta voi tietää miten teillä työt kuuluu hoitaa.

Näin se on. Fiksussa työpaikassa tämä ymmärrettään, ikävässä työpaikassa aloittelijalle soitetaan suuta, koska tämä ei osaa kaikkea sitä mitä kokeneemmat osaavat.

Vierailija
62/62 |
30.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvän työpaikan tunnistaa esimerkiksi siitä, ettei loista vapaat työpaikat -sivuilla.

Eli pitää itse etsiä kysyä työtä.

Tämä on iänaikainen viisaus.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla