Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksi käyt salilla/treenaat/urheilet?

Vierailija
27.05.2023 |

Mikä laji? Kuinka usein/säännöllisesti ja miten pitkään olet urheillut? Onko sinulla tavotteita?

Kommentit (28)

Vierailija
1/28 |
27.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voidakseni paremmin. Ihminen on luotu liikkumaan.

Vierailija
2/28 |
27.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se tuntuu niin saumattomalta osalta omaa identiteettiä, että on vaikea kuvitella ETTEN urheilisi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/28 |
27.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Terveysvaikutusten takia. Pysyy kunnossa eikä rappeudu.

Vierailija
4/28 |
27.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pyöräily. Tavoite on normaalipaino hieman suuremmallakin ruokahalulla, hyvä kunto, parempi hapenottokyky, litteämpi vatsa, hyvä ryhti ja hyvin kehittyneet pakarat ja reidet erityisesti, jotka pitävät muuten myös ryhtiä yllä.

Vierailija
5/28 |
27.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nukuttaa paremmin kun viettää aikaansa raittiissa ulkoilmassa.

Vierailija
6/28 |
27.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pyöräily. Tavoite on normaalipaino hieman suuremmallakin ruokahalulla, hyvä kunto, parempi hapenottokyky, litteämpi vatsa, hyvä ryhti ja hyvin kehittyneet pakarat ja reidet erityisesti, jotka pitävät muuten myös ryhtiä yllä.

Pyöräily parantaa ryhtiä?

Vierailija
7/28 |
27.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ennen minulla oli tosi liikkuva työ, reipasta kävelyä tuli päivittäin 6-10 km. Kun vaihdoin työpaikkaa, oli pakko keksiä joku kuntoa ylläpitävä korvike, joten aloin käydä salilla. Ihan vain siksi, ettei kunto ja terveys ihan romahda liikkumattomuuteen.

Vierailija
8/28 |
27.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä. Kokemusta on. 

Vierailija
9/28 |
27.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Litteä vatsa? Monilla roikkuu iso etureppu.

Vierailija
10/28 |
27.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä. Kokemusta on. 

No kiva! T. Ostin juuri ekan pyörän aikuisiällä

Vierailija
11/28 |
27.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oikean kokoinen ja oikein säädetty pyörä. Ei liian pystyä ajoasentoa kuten jopossa tai joissain city-pyörissä (takamus ei kestä ja ajoasento ei ole optimaalinen urheiluun) , vaan vaikka rennohkolla geometrialla oleva gravel-, maantie- tai maastopyörä (riippuen missä ajat tai missä ympäristöissä täytyy pystyä ajamaan) eli ei tarvitse olla aivan kisakireä pyöräkään, mutta sellainen jolla jaksaa polkea tehokkaasti sekä tarvittaessa kestävyyttä kauankin, ilman että mikään paikka puutuu.

Vierailija
12/28 |
27.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haluan voida hyvin ja olla hyvässä kunnossa. Liike on lääke. Harrastan salia, crossfit-tyyppistä treeniä, lenkkeilyä, uintia ja joogaa, oikeastaan joka päivä jotain.Lasken jooga-päivät lepopäiviksi. Olen koko elämäni liikkunut säännöllisesti, ikä nyt 51.

Vierailija
13/28 |
27.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se tuntuu niin saumattomalta osalta omaa identiteettiä, että on vaikea kuvitella ETTEN urheilisi.

Näin mullakin. Mun mielestä olisi loogisempaa kysyä niiltä, jotka ei urheile, että miksi ihmeessä et urheile.

Urheilu on kivaa ja sillä on monia myönteisiä vaikutuksia: oma fiilis paranee, vireystila paranee, terveys paranee, lihaskunto ja ryhti paranee, jolloin erilaisia lihas- ja nivelsärkyjä on vähemmän, ulkonäkö paranee ja sitä kautta vastakkaisen sukupuolen kiinnostus jne.

Urheilun kautta saa myös luotua sosiaalisia suhteita. Mä olen saanut paljon kavereita urheilun kautta ja se on myös tapa ylläpitää sosiaalisia suhteita. Sovin kavereiden kanssa yhteislenkkejä sen sijaan, että menisin kahville tms. Kun olen vaihtanut työpaikkaa, olen aina kysellyt uudessa paikassa että harrastaako täällä kukaan juoksua. Sitten olen kysynyt lenkille töiden jälkeen. Siinä tutustuu samalla työkavereihin epämuodollisessa yhteydessä ja pääsee paremmin sisälle työyhteisöön.

Tavoitteita mulla on, mutta ne joustaa tarvittaessa muun elämän ehdoilla.

Vierailija
14/28 |
27.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Näin mullakin. Mun mielestä olisi loogisempaa kysyä niiltä, jotka ei urheile, että miksi ihmeessä et urheile.

Urheilu on kivaa ja sillä on monia myönteisiä vaikutuksia: oma fiilis paranee, vireystila paranee, terveys paranee, lihaskunto ja ryhti paranee, jolloin erilaisia lihas- ja nivelsärkyjä on vähemmän, ulkonäkö paranee ja sitä kautta vastakkaisen sukupuolen kiinnostus jne.

Urheilun kautta saa myös luotua sosiaalisia suhteita. Mä olen saanut paljon kavereita urheilun kautta ja se on myös tapa ylläpitää sosiaalisia suhteita. Sovin kavereiden kanssa yhteislenkkejä sen sijaan, että menisin kahville tms. Kun olen vaihtanut työpaikkaa, olen aina kysellyt uudessa paikassa että harrastaako täällä kukaan juoksua. Sitten olen kysynyt lenkille töiden jälkeen. Siinä tutustuu samalla työkavereihin epämuodollisessa yhteydessä ja pääsee paremmin sisälle työyhteisöön.

Tavoitteita mulla on, mutta ne joustaa tarvittaessa muun elämän ehdoilla.

Muutenkin urheilevat ihmiset tuntuu ylipäätään positiivisemmilta ja sosiaalisemmilta, kuin sellaiset jotka ei harrasta mitään aktiivista.

Vierailija
15/28 |
27.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulee hyvä olo henkisesti ja fyysisesti. Liikunta ja liikkuminen on terveellistä, jopa terveydelle välttämätöntä. Bonuksena kroppa säilyy katseenkestävänä. Lajeina Crossfit ja juokseminen, tavoitteena tällä hetkellä juosta syyskuussa puolimaratonilla parempi aika kuin pari viikkoa sitten.

Vierailija
16/28 |
27.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Terveyssyistä ja ulkonäkösyistä. Voin myöntää ihan rehellisesti, että ryhdikkään näköinen hoikka vartalo näyttää hyvältä. Sopivasti lihasta mutta siro kroppa, niin siinä on oma mieltymys ja yritän pitää tuosta kiinni sali/kotitreenillä. Välillä tulee taukoja ja välillä treeni kulkee paremmin mutta on kiva että edes jotenkin viihtyy siinä omassa kehossa ja vaateet istuu hyvin.

Vierailija
17/28 |
27.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmetyttää ihmiset jotka eivät liiku ja sitten valittavat kun on joka paikka kipeä. Pitää liikkua joka päivä vähintään kävellen puoli tuntia. Kun käy vielä salilla kaksi kertaa viikossa niin pysyy kunnossa. Kotona makaavat laiskiaisia en arvosta yhtään.

Vierailija
18/28 |
28.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyn salilla 3-4 kertaa viikossa.

Koska

-siitä tulee hyvä olo, kun puskee itseään parempiin suorituksiin, hikoilee ja ponnistelee

-keino purkaa stressiä

-terveys on mulle tärkeä arvo, ja näin teoillani huolehdin terveydestäni

-bonuksena voima ja kauniimpi kroppa

Vierailija
19/28 |
28.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
20/28 |
28.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aluksi lähdin salille nostaakseni mahiksia tiukkoihin naisiin, mutta huomasinkin sitten, että tykkään punttien nostelusta ja motivaatio muuttuikin ulkoisesta sisäiseksi. Naisia ei ole näkynyt, mutta puntilla on kivaa.