Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Osaatko uida?

Vierailija
27.05.2023 |

Kaikki aikuiset eivät osaa.

Kommentit (35)

Vierailija
1/35 |
27.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä. uinti tekniikka ei ole kummoinen, mutta kyllä sillä rämpi uinitmerkit läpi ala-asteella. En tosin ole uinut vähään aikaan.

Vierailija
2/35 |
27.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huonosti

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/35 |
27.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Totta kai - uiminen in helppoa ja hauskaa.

Vierailija
4/35 |
27.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En. Ja olen hävennyt sitä koko elämäni. Kukaan ei tiedä etten osaa uida

Vierailija
5/35 |
27.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En. M45. Ikuiset traumat kun ala-asteella uimaopettaja väkisin työnsi altaaseen ja nauro päälle kun meinasin hukkua

Vierailija
6/35 |
27.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuskin, en ole uinut yli 20 vuoteen.

Vierailija
7/35 |
27.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osaan toki. Olen kylläkin hidas uimaan. Yleensä jos menen hallille niin uin kilometrin verran fiiliksen mukaan 1-2 pätkässä, mutta kyllä se tunnin verran vie.

Vierailija
8/35 |
27.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kovin kummoisesti, mutta jotenkin, mutta en ole edes kokeillut sitä uimataidon määrittävää määrää, eli

"uimataitoinen on henkilö, joka pudottuaan syvään veteen niin, että pää käy veden alla ja päästyään pinnalle ui yhtäjaksoisesti 200 metriä, josta 50 metriä selällään."

En tykkää uimisesta ja en ui paikassa, jossa pohja ei ole siisti ja selkeä. En siis mene edes kahlaamaan johonkin mutalammikoihin tai jokiin, jossa ei näy ollenkaan mihin jalkansa työntää. Kirkasvetisissä järvissä tai kirkkaassa puhtaassa merivedessä, mutta veden pitää olla tarpeeksi lämmintä, kylmään veteen en mene.

N49

Vierailija
9/35 |
27.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nyt on korkea aika mennä uimakouluun muru.

Vierailija
10/35 |
27.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä, pikkupennusta lähtien sillä vanhemmillani on ollut kesämökki ja totuin uimaan luonnonvesissä. En ole vielä avannut 2023 uimakautta, mutta kunhan vedet lämpiävät pulahdan lähellä olevaan pieneen jokeen, joka on asunnostani noin 100 metrin päässä. Siinä on yksi matala venelaituri, josta pääsee helposti veteen.

Vierailija
11/35 |
27.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noloa jos ei osaa uida

-täydellinen

Vierailija
12/35 |
27.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä. Osaan uida muutakin kuin koiraa, mutta en ole todella testannut taitoani. Ja pidän sukeltaessa nenästä kiinni.

Vierailija
13/35 |
27.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En. M45. Ikuiset traumat kun ala-asteella uimaopettaja väkisin työnsi altaaseen ja nauro päälle kun meinasin hukkua

Se on kumma kun meidän ikäiset opetettiin tuolla tavoin inhoamaan uimista. Ihan samat muistot minullakin. Uimaopettajalla oli sellainen pitkävartinen bambukeppi, jonka päässä oli silmukka ja sen kanssa akka heilui altaan reunalla. Hän myös käski koko luokan jonoon ja kaikkien piti hypätä muiden silmien alla aikuisten altaan syvään päätyyn. Minä en hypännyt ja lintsasin lähes kaikki ala-asteen uinnit.

Osaan kuitenkin hieman uida ja esimerkiksi etelän lämpimissä vesissä tykkään uida.

N49

Vierailija
14/35 |
27.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla sama!

N40

Vierailija
15/35 |
27.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nyt on korkea aika mennä uimakouluun muru.

Aika kova kynnys lähteä tässä iässä, kun asia hävettää. N48

Vierailija
16/35 |
27.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä, eno opetti, kun olin 5-v. Ja itse olen opettanut molemmille lapsilleni ihan samassa iässä, järvivedessä.

Vierailija
17/35 |
27.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei sitä tarvitse hävetä yhtään, eikä asiaa tarvitse muille raportoida. Minun puolesta muut saavat uida vaikka maailman ääriin, mutta itse en välitä uimisesta ollenkaan. En ole edes lapsena välittänyt vesijutuista ollenkaan, vaan keksin muuta tekemistä. En ole edes tarvinnut uimataitoa vielä ja hyvin olen pärjännyt.

Vierailija
18/35 |
27.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osaan. Koulussa opetettiin 9/10 v. Ei se ihan aluksi mukavaa ollut. Mutta aikuisena olen ollut kiitollinen. Uiminen on ollut mukavaa, joskus puhdasta nautintoa kesäisin.

Vierailija
19/35 |
27.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Totta kai - uiminen in helppoa ja hauskaa.

Etenkin jos sattuu kuuma kesä, niin on mukava käydä uimassa järvessä tai joessa. Silloin ei ole pakko käydä suihkussa kahdesti päivässä,  kun on iltapäivällä puoli tuntia vedessä yhtä mittaan ja saa oman kehon viilenemään. En välitä nahkan polttamisesta uimarannalla vaan uimisesta.

Vierailija
20/35 |
27.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paljonko se olikaan että pitää pystyä uimaan, että on virallisesti uimataitoinen?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yhdeksän kolme