Osaatko uida?
Kommentit (35)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En. M45. Ikuiset traumat kun ala-asteella uimaopettaja väkisin työnsi altaaseen ja nauro päälle kun meinasin hukkua
Se on kumma kun meidän ikäiset opetettiin tuolla tavoin inhoamaan uimista. Ihan samat muistot minullakin. Uimaopettajalla oli sellainen pitkävartinen bambukeppi, jonka päässä oli silmukka ja sen kanssa akka heilui altaan reunalla. Hän myös käski koko luokan jonoon ja kaikkien piti hypätä muiden silmien alla aikuisten altaan syvään päätyyn. Minä en hypännyt ja lintsasin lähes kaikki ala-asteen uinnit.
Osaan kuitenkin hieman uida ja esimerkiksi etelän lämpimissä vesissä tykkään uida.
N49
Tuon saman bambukepin muistan!
Osaan uida rintauintia, selkäuintia, vapaauintia, perhosta ja koiraa. Osaan tehdä voltti käännöksen ja startti hypyn. Osasin nuorempana sukeltaa 25 metriä, yhden kerran. Se oli kyllä aika rankka kokemus. Olen hypännyt kympistä, seiska puolesta, vitosesta, kolmosesta ja hyppylaudalta. Ja laudan kanssa samat uinnit.
Tottakai, jo vauvana viety vauvauintiin ja myöhemmin rannoilla ja uimahalleissa, vaikka toinen vanhemmista uimapelkoinen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En. Ja olen hävennyt sitä koko elämäni. Kukaan ei tiedä etten osaa uida
Nyt on korkea aika mennä uimakouluun muru.
Aika kova kynnys lähteä tässä iässä, kun asia hävettää. N48
Siellä aikuisten uimakouluissa on monta muuta ihan samassa tilanteessa.
Onhan sitä tullut opeteltua uimaan, kai sitä pitäis harrastaa että pysyis taito yllä.
Olen erinomainen uimari ja nautin uimisesta.
T; tuntematon
Vierailija kirjoitti:
Paljonko se olikaan että pitää pystyä uimaan, että on virallisesti uimataitoinen?
Olikohan 250 metriä?
Uimataitoinen on henkilö, joka pudottuaan syvään veteen niin, että pää käy veden alla ja päästyään pinnalle, ui yhtäjaksoisesti 200 metriä, josta 50 metriä selällään.
Suh.fi
Kyllä osaan valitettavasti. Ärsyttää, että käytin tuohon aikaa, koska "kansalaistaito".
Tietty. Opin 4-vuotiaana.
Kai nyt kaikki uida osaa?
Jotenkuten pysyn pinnalla. Olen jo lapsena vihannut uimista. Vesi on kylmää ja märkää enkä ymmärrä, mitä hienoa on lillua vedessä.
En osaa uimataitoluokituksen mukaan. Osaan polskia vedessä, osaan kellua selälläni, sukeltaa, uida jonkinlaista sekauintia ja uida selälläni muutamia kymmeniä metrejä.
En osaa. Koulussa ei ollut uintia eikä lapsena päässyt uimaan. Vähän voin räpiköidä vedessä, mutta valehtelisin, jos sanoisin osaavani.
Uiminen on kivaa. Samoin vesijuoksu.