Saatko hyvää oloa kun kohtelet rumasti asiakaspalvelijoita?
Tunnetko olevasi jotenkin hienompi ja parempi ihminen? Vai puratko epäonnistumisen, alemmuuden ja pienuuden tunnettasi? Oletko koskaan miettinyt että hoitaisit pääsi kuntoon?
Kommentit (55)
Mä saan kylläkin hyvän olon, kun käyttäydyn ystävällisesti kaikkia aspoja kohtaan.
Ei minulla ole mitään tarvetta pullistella heille.
Metsä vastaa siten kun sinne huudetaan
Vierailija kirjoitti:
Mä saan kylläkin hyvän olon, kun käyttäydyn ystävällisesti kaikkia aspoja kohtaan.
Ei minulla ole mitään tarvetta pullistella heille.
Metsä vastaa siten kun sinne huudetaan
Kiitos🥰
Saan suurta nautintoa kun törkeästi käyttäyvälle itseään täynnä olevalla asiakaspaivelijalle voi näyttää hänen oikean paikkansa.
En ole koskaan tyly muille kuin tyrkkymyyjille.
Vierailija kirjoitti:
Saan suurta nautintoa kun törkeästi käyttäyvälle itseään täynnä olevalla asiakaspaivelijalle voi näyttää hänen oikean paikkansa.
Olet siis pieni surkea ihminen
Otan osaa 💔
Vastaan yleensä samoin, kun minua kohdellaan. Aspoilla lähikaupassa on pitkälti asenne jonka perusteella he olettavat saavansa laukoa ties mitä kommentteja, joten en koe tarpeelliseksi olla heille erityisen ystävällinen. Tai en tiedä mitä nöyristelyä he odottavat saavansa osakseen. Se taas, jos pyydän tietyn toutten ja annetaan eri tuote, nin tietenkin korjaan asian. Tietääkseni en näissä tilanteissa ole ollut epäasiallinen.
Viimeistään asiakaspalvelijana ihmisviha alkaa nostamaan päätään. Harmi ettei aspana siinä tilanteessa voi kuin jatkaa hymyilyä ja lässyttämistä, ettei ala sana kiertää "huonosta asiakaspalvelusta". Lopetin aspahommat kun ei jaksa katsella pahaa oloa levittäviä k*sipäitä.
Eräs yrittäjä kertoi laskuttavansa kunnolla lisää jos joku käyttäytyy törkeästi. Minusta loistava idea.
Sanoisin että fiksuin asiakas on neutraali. Jos asiakaspalvelija tekee virheitä niistä saa ja kannattaa ilman muuta huomauttaa, mutta maltillisesti. Sen sijaan ylimääräinen kehuminen ja kiittely kannattaa aina jättää väliin vaikka olisi kuinka tyytyväinen.
En. Mulla on vallan tunnetta tarpeeksi muutenkin tässä elämässä, eikä sitä tarvitse hakea muita nöyryyttämällä.
Vierailija kirjoitti:
Vastaan yleensä samoin, kun minua kohdellaan. Aspoilla lähikaupassa on pitkälti asenne jonka perusteella he olettavat saavansa laukoa ties mitä kommentteja, joten en koe tarpeelliseksi olla heille erityisen ystävällinen. Tai en tiedä mitä nöyristelyä he odottavat saavansa osakseen. Se taas, jos pyydän tietyn toutten ja annetaan eri tuote, nin tietenkin korjaan asian. Tietääkseni en näissä tilanteissa ole ollut epäasiallinen.
Mä ojensin kerran hyllystä vahingossa väärän tuotteen ja asiakas kilahti totaalisesti. En tiedä kuinka huonosti (tai hyvin?) asioiden täytyy olla, että alkaa kiukuttelemaan moisesta inhimillisestä virheestä.
Vai onko se töykeytä, jos sanoo ettei kiitos kuittia tai aspan puhuessa epäselvästi pyytää toistamaan? Viimeksi eilen oli tilanne, jossa en saanut kynsitekniko saniisita mitään selvää, kun hän maskin takaa mumisi murteellisella suomenkielellä ja hiljaisellä äänellä. jossakin vaiheessa en enää jaksanut edes kysyä tarkennusta, kun totesin ettei hän ilmeisesti pysty puhumaan lujemmalla äänellä tai artikuloimaan selkeämmin.
Yritys, saatko hyvää oloa kun kohtelet asiakkaita rumasti? Kun tiedät, että tuskin kukaan alistuvasta lammaskansasta uskaltaa sanoa vastaan, vaikka kuinka riistäisit? Oletko koskaan miettinyt että hoitaisit yrityksesi toimintatavat kuntoon, niin ei tarvitsisi riiistää asiakkaita?
Vierailija kirjoitti:
Viimeistään asiakaspalvelijana ihmisviha alkaa nostamaan päätään. Harmi ettei aspana siinä tilanteessa voi kuin jatkaa hymyilyä ja lässyttämistä, ettei ala sana kiertää "huonosta asiakaspalvelusta". Lopetin aspahommat kun ei jaksa katsella pahaa oloa levittäviä k*sipäitä.
Eräs yrittäjä kertoi laskuttavansa kunnolla lisää jos joku käyttäytyy törkeästi. Minusta loistava idea.
Kooraudassa oli sellanen myyjä, että se ei kuunnellut aukomista yhtään. Sille, kun joku asiakas alko kitisee, niin takas tuli. Ja sit se teki niin, että asiakas alkaa vinkuu tyhjää ja aukoo, niin palvelu oli myös sitä luokkaa. Sit, jos aukova asiakas halus kotiinkuljetuksella jotain, niin se asiakas ei todellakaan saanu tavaroitaan ensimmäisellä viikolla. Ne tilaukset meni aina pinkan pohjalle. Sellaset vakioasiakkaat lopetti purkautumisen sille, kun ne tajus ettei kannata tehdä itelle halla.
Se myyjä on sanonu ihan suoraan, että asiakas päättää itse minkälaista palvelua hän haluaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vastaan yleensä samoin, kun minua kohdellaan. Aspoilla lähikaupassa on pitkälti asenne jonka perusteella he olettavat saavansa laukoa ties mitä kommentteja, joten en koe tarpeelliseksi olla heille erityisen ystävällinen. Tai en tiedä mitä nöyristelyä he odottavat saavansa osakseen. Se taas, jos pyydän tietyn toutten ja annetaan eri tuote, nin tietenkin korjaan asian. Tietääkseni en näissä tilanteissa ole ollut epäasiallinen.
Mä ojensin kerran hyllystä vahingossa väärän tuotteen ja asiakas kilahti totaalisesti. En tiedä kuinka huonosti (tai hyvin?) asioiden täytyy olla, että alkaa kiukuttelemaan moisesta inhimillisestä virheestä.
Luuletko että se pelkästään tuosta johtui? Eiköhän tuo ole ollut vain viimeinen pisara monen muun pieleen menneen asian, stressin ym. johdosta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vastaan yleensä samoin, kun minua kohdellaan. Aspoilla lähikaupassa on pitkälti asenne jonka perusteella he olettavat saavansa laukoa ties mitä kommentteja, joten en koe tarpeelliseksi olla heille erityisen ystävällinen. Tai en tiedä mitä nöyristelyä he odottavat saavansa osakseen. Se taas, jos pyydän tietyn toutten ja annetaan eri tuote, nin tietenkin korjaan asian. Tietääkseni en näissä tilanteissa ole ollut epäasiallinen.
Mä ojensin kerran hyllystä vahingossa väärän tuotteen ja asiakas kilahti totaalisesti. En tiedä kuinka huonosti (tai hyvin?) asioiden täytyy olla, että alkaa kiukuttelemaan moisesta inhimillisestä virheestä.
No ei tarvitsekaan kiukutella, mutta tietenkin voi pyytää tarvitsemansa tuotteen ja myös olettaa ettei aspa tölvi minulle ties mitä vaikka häntä ärsyttäisikin. Tietääkseni en ole kiukutellut vaan kysynyt asiallisesti. Vai pitäisikö ostoksillaki olla sill asenteella, että läksin ostamaan omenoita, mutta annettiin appelsiineja - Noh mikäs siinä. *olankohautus*
Olen työskennellyt aspa-tehtävissä ja osa asiakkaista ok ja osa olettaa aspojen olevan heidän henkilökohtaisia palvelijoitaan. Se mitä minä oletan ollessani asiakkaana on asiallisuus, ei turhia kommentteja, jotka eivät liity millään lailla kyseiseen tilanteeseen. Siksi arvostankin enemmän yhteistyökumppanuuksia, kuin perinteistä asiakas-aspa-asetelmaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vastaan yleensä samoin, kun minua kohdellaan. Aspoilla lähikaupassa on pitkälti asenne jonka perusteella he olettavat saavansa laukoa ties mitä kommentteja, joten en koe tarpeelliseksi olla heille erityisen ystävällinen. Tai en tiedä mitä nöyristelyä he odottavat saavansa osakseen. Se taas, jos pyydän tietyn toutten ja annetaan eri tuote, nin tietenkin korjaan asian. Tietääkseni en näissä tilanteissa ole ollut epäasiallinen.
Mä ojensin kerran hyllystä vahingossa väärän tuotteen ja asiakas kilahti totaalisesti. En tiedä kuinka huonosti (tai hyvin?) asioiden täytyy olla, että alkaa kiukuttelemaan moisesta inhimillisestä virheestä.
Luuletko että se pelkästään tuosta johtui? Eiköhän tuo ole ollut vain viimeinen pisara monen muun pieleen menneen asian, stressin ym. johdosta.
Paska päivä tai elämä ei oikeuta kohtelemaan muita huonosti.
Kieltäytykää palvelemasta henkilöitä, jotka eivät käyttäydy asiallisesti.
Miksi palvelet henkilöitä, jotka käyttäytyvät asiattomasti?
Saan