Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Yo-juhlien tarjoilut

Vierailija
27.05.2023 |

Onko mielestäsi riittävät? Tilaisuus vasta klo 15, joten kahvilla mennään. Teen voileipäkakut kinkku ja liha. Kinkkuhyrriä. Pitäiskö lisänä olla vielä sulhaspiirakat munavoilla? Makeana kinuskikermakakkuja, lusikkaleipiä, pullakranssi. Lisäisitkö tai karsisitko jotain?

Kommentit (245)

Vierailija
141/245 |
31.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Laittaisin jonkun kasvispiirakan tai muun suolaisen piirakan vielä tai ruokaisan salaatin kuten perunasalaatin, kreikkalaisen salaatin tai mistä ikinä itse tykkäätte.

Sopiiko se salaatti nyt piirakoiden ja kakkujen kanssa kun osa sanoo ehdottomasti ei ja osa kyllä? Mulle maistuisi. Olin ajatellut tehdä salaattia, että itsekin jaksetaan koko päivä. Eikö ne sovikaan?

Kahvittelukekkereillä mun mielestä salaatti on hankala tarjottava, kun kaikille ei välttämättä löydy paikkaa pöydän äärestä. Onko jonkun mielestä salaatti juhlaruokaa? No, ilmeisesti. Sitten vaan terhakkaasti järsimään sohvalle rucolaa.

No jos on tällanen piirakka+salaattitarjooilu edellyyttää kyllä sitten myös kahdet lautaset. Tosin melkeinpä voileipäkakkukin niitä edellyttää

Minusta on itsestäänselvyys, että kakku syödään eri lautaselta kuin suolaiset. Aika ällöä, että johonkin likaiselle voileipäkakkulautaselle pitäisi laittaa kakkupala. Haarukka ja veitsi pitää myös olla suolaisten syömiseen.

En ole ikinä syönyt voileipäkakkua haarukalla ja veitsellä. Jotain on tehty väärin, jos lusikalla ei pärjää. Cocktailpiirakat ja kinkkuhyrrätkään eivät veistä kaipaa.

Mut kakkuhaarukka on asiaa. Lusikalla sekoitetaan kahvia

En ole yksissäkään juhlissa nähnyt kakkuhaarukkaa, aika monissa juhlissa olen käynyt.

Tämä ei kerro mitään kakkuhaarukasta vaan sinusta.

Silti olen saanut kakkuni syötyä!

Vierailija
142/245 |
31.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Laittaisin jonkun kasvispiirakan tai muun suolaisen piirakan vielä tai ruokaisan salaatin kuten perunasalaatin, kreikkalaisen salaatin tai mistä ikinä itse tykkäätte.

Sopiiko se salaatti nyt piirakoiden ja kakkujen kanssa kun osa sanoo ehdottomasti ei ja osa kyllä? Mulle maistuisi. Olin ajatellut tehdä salaattia, että itsekin jaksetaan koko päivä. Eikö ne sovikaan?

Kahvittelukekkereillä mun mielestä salaatti on hankala tarjottava, kun kaikille ei välttämättä löydy paikkaa pöydän äärestä. Onko jonkun mielestä salaatti juhlaruokaa? No, ilmeisesti. Sitten vaan terhakkaasti järsimään sohvalle rucolaa.

No jos on tällanen piirakka+salaattitarjooilu edellyyttää kyllä sitten myös kahdet lautaset. Tosin melkeinpä voileipäkakkukin niitä edellyttää

Minusta on itsestäänselvyys, että kakku syödään eri lautaselta kuin suolaiset. Aika ällöä, että johonkin likaiselle voileipäkakkulautaselle pitäisi laittaa kakkupala. Haarukka ja veitsi pitää myös olla suolaisten syömiseen.

En ole ikinä syönyt voileipäkakkua haarukalla ja veitsellä. Jotain on tehty väärin, jos lusikalla ei pärjää. Cocktailpiirakat ja kinkkuhyrrätkään eivät veistä kaipaa.

Mut kakkuhaarukka on asiaa. Lusikalla sekoitetaan kahvia

En ole yksissäkään juhlissa nähnyt kakkuhaarukkaa, aika monissa juhlissa olen käynyt.

Tämä ei kerro mitään kakkuhaarukasta vaan sinusta.

Silti olen saanut kakkuni syötyä!

Hei hyvä tietää!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
143/245 |
31.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eikä kukaan kaipaa cocktailpiirakoita tai kinkkuhyrriä :D

Kinkkuhyrristä en tiedä, mutta cocktail-piirakan voisin ottaa, jos ei ole kunnollista voileipäkakkua. Eli esim minä. Mun lapset myös ottaisivat, ja menekistä päätellen moni muukin. On ne hyviä vaikka niitä saa muulloinkin kuin juhlissa.

Vierailija
144/245 |
31.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Melkein sama mitä tarjotaan mutta seitsemää eri sorttia pitää olla ja reilusti etteivät lopu kesken. Rääppiäiset pidetään sitte myöhemmin.

Vierailija
145/245 |
31.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En lukenut kommentteja läpi, mutta mä laittaisin Fazerin konvehteja lisäksi. (Sininen / Geisha / mitä valmistunut haluaa)

Vierailija
146/245 |
31.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jokin toinenkin makea kakku lisäksi sekä konvehdit ja marengit.

Vierailija
147/245 |
31.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laita kinkkuhyrrien tilalle savuporohyrriä ja aiemmin ehdotettuja pinaatti-fetahyrriä.

Vierailija
148/245 |
31.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähän ohi aiheen, mutta kysyn nyt täält sivusta;  jos konditoria on laittanut nettisivuille esittelyn voileipäkakku 30hengelle, niin minkäkokoinen siivu se on per henkilö? Jos vieraita on 30, niin riittääkö 1 voileipäkakku oikeasti? Nälkäisiäkin vieraita on mukana, ja vieraat viipyy monta tuntia.

Osaako joku vastata?

Vierailija
149/245 |
31.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tilaisin juhliin laadukkaalta, huom laadukkaalta ceittering-palvelulta pikkuisia koctail paloja ja herkullisia jälkiruokia pikku kupeissa. Käteviä laittaa esille ja luovat ylellisen luksus vaikutelman

Kuppi jutut on niin last season

Vierailija
150/245 |
31.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vähän ohi aiheen, mutta kysyn nyt täält sivusta;  jos konditoria on laittanut nettisivuille esittelyn voileipäkakku 30hengelle, niin minkäkokoinen siivu se on per henkilö? Jos vieraita on 30, niin riittääkö 1 voileipäkakku oikeasti? Nälkäisiäkin vieraita on mukana, ja vieraat viipyy monta tuntia.

Osaako joku vastata?

Läpikuultava siivu / henkilö. Jos kaikki 30 vierasta ottavat palan, yksi 30 hengen kakku loppuu kesken. Ottaisin itse kaksi tai jopa kolme, jos tietää oman porukkansa isoruokaiseksi

Vierailija
151/245 |
31.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei siis kunnon ruokaa? Mun mielestä pitäisi olla.

Pullaa ei kukaan halua

Samaa mieltä. Ajan 3 tuntia/suunta juhliin ja haluan jotain suolaista, mieluiten oikeaa ruokaa !!

Minusta olisi tuollaisessa tilanteessa ihan kohtelaliasta saapua ravintolan kautta, eikä supernälkäisenä saapua juhlapaikalle ja odottaa että on ihan ruokaa tarjolla ja täyttävää ruokaa. Ruokajuhlat on paljon suurempi töisemmät järjestää kuin pikkusuolainen+makea tarjoilu.

Vierailija
152/245 |
31.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Emma K. kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tilaisin juhliin laadukkaalta, huom laadukkaalta ceittering-palvelulta pikkuisia koctail paloja ja herkullisia jälkiruokia pikku kupeissa. Käteviä laittaa esille ja luovat ylellisen luksus vaikutelman

Kuppi jutut on niin last season

Kuppijutut wau!!! Minusta tosi hyvä idea.

Vierailija
153/245 |
31.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Osaako joku vastata?

Läpikuultava siivu / henkilö. Jos kaikki 30 vierasta ottavat palan, yksi 30 hengen kakku loppuu kesken. Ottaisin itse kaksi tai jopa kolme, jos tietää oman porukkansa isoruokaiseksi

Kiitos paljon neuvosta. Mä mietin kans että 2 ainakin, mutta siis kolmeki, okei.

Vierailija
154/245 |
31.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on suolaista ja ruokaistakin tarjottavaa ja pari salaattia ja täytekakku ja juustokakku mutta miten saisi vielä jotain raikkautta? Mansikoita? Hedelmiä pilkottuna? Lapsia ei tule kuin muutama kouluukäinen. Pienehköt juhlat ylioppilaan toiveesta.

Vierailija
155/245 |
31.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä vaan voileipäkakut menee mun top 5 listaan mieluisista juhlasyötävistä.

Mut tosiaan kinkkuhyrrät vois korvata niillä pinaatti-fetapasteijoilla. On oikeesti hyviä.

Makeiksi riittää se kermakakku ja vaikka lusikkaleivät ja konvehdit.

Jotain suolaista sitten vaikka enemmän. Joku kasvispiirakka vaikka

Mä tykkään myös voileipäkakuista, mutta missä ihmeessä ne saa säilytettyä kylmänä? Jos vieraita 40-60, niin pitäisi olla jo melkeinpä ihan oma jääkaappi niille.

Vierailija
156/245 |
31.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä on suolaista ja ruokaistakin tarjottavaa ja pari salaattia ja täytekakku ja juustokakku mutta miten saisi vielä jotain raikkautta? Mansikoita? Hedelmiä pilkottuna? Lapsia ei tule kuin muutama kouluukäinen. Pienehköt juhlat ylioppilaan toiveesta.

Hedelmät helposti mössääntyvät ja sormet on sitte ihan hedelmäsoseessa.

Coctail-tikut

Viinirypäleet

Juustotarjotin

Vierailija
157/245 |
31.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Toivottavasti voileipäkakkuja tekevät panostavat laatuun. On ikävää kun juhlissa ilahtuu nähdessään voileipäkakun, ja sisältä löytyy italiansalaattia, kurkkusalaattia ja koko komeus on kuorrutettu majoneesilla. Jos ei ole varaa panostaa kunnolliseen, niin tee jotain muuta.

Missähänpäin tällaisia harrastetaan? Täältä palstalta olen lukenut monta kertaa näistä kurkkusalaattikakuista, mutta oikeassa elämässä niihin en ole koskaan törmännyt. Ja voileipäkakkuja on eri  juhlissa tullut syötyä useita kymmeniä kertoja.

On näitä. Myös herne-maissi-paprikaa myös täytteenä ollut.

Vierailija
158/245 |
31.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sivukysymys: Paljonko teillä on budjetti, jos vaikkapa vieraita on 30 henkilöä / 40 / 50henk?

Vierailija
159/245 |
31.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi pitää olla sekä kinkkuvoileipäkakku että kinkkuhyrrät?

Vierailija
160/245 |
31.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Raikkautta saa kauniilla asettelulla, kattauksella, kukilla.

Voileipäkakkujen, piirasten, makeiden kakkujen ja leivonnaisten kauniit koristelut. ym.