Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Sanokaa mitä sanotte niin kuitenkin 70-luku oli mukavaa aikaa olla nuori

Vierailija
27.05.2023 |

Tykkäsin niin paljon olla esim. peruskoulussa ja kuljin Hai-saappaissakin. Nythän taas on sekin käsitetty, että haipparit on kova juttu. Koskahan Retut tulee uudelleen muotiin?
Kouluruoka oli hyvää ja musiikki jotain muuta kuin räppiä.

Kommentit (69)

Vierailija
61/69 |
28.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kouluun oli aina kiva mennä, kun kaikilla oli samat asiat mielessä, eikä malttanut odottaa, että pääsee vaihtamaan ajatuksia niistä. Nykyään vähän epäilen tämän aspektin olemassaoloa, kun jokainen nuori selaa puhelimillaan omia kiinnostuksiaan ja koulun loputtuakin on jatkuvasti yhteydessä kavereihinsa puhelimen välityksellä.

Vierailija
62/69 |
28.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

90-lukukin oli mukavaa aikaa olla nuori. Itse asiassa se varmaan oli kaikkien ihmisten parasta aikaa, lääketiede on kehittynyttä, sopivasti teknologiaa ja maailma avoinna. Joo joo tiedän että oli lama ja joillain kauheaa, mutta isommassa mittakaavassa hyvää aikaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/69 |
28.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Leikittiin ulkona, saatiin liikuntaa, ei roikuttu älylaitteilla. Sananvapautta oli enemmän.

Mites tuo Kekkonen ja taistolaisuus sopii tähän kuvioon?

Vierailija
64/69 |
28.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

70-luku oli väkivaltaista, suomettunutta, taistolaista aikaa. Konservatiivista ja takakireää. Naiset hellan ja nyrkin välissä. Neukkulan propagandaa tuli radiosta.

Joo, oli myös hai-saappaat ja retu-kengät.

Kasarilla olo vähän helpottui, ei tosin kovin paljon.

Vierailija
65/69 |
28.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Leikittiin ulkona, saatiin liikuntaa, ei roikuttu älylaitteilla. Sananvapautta oli enemmän.

Mites tuo Kekkonen ja taistolaisuus sopii tähän kuvioon?

Työn orjat:

Vierailija
66/69 |
28.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lauantaina oltiin 60-luvulla koulussa ja syötiin ruismarjapuuroa. Kuunneltiin kouluradiota tai katseltiin rainoja.

Vierailija
67/69 |
28.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

hra47 kirjoitti:

Kaikkien mielestä nuoruuden ajan maailma oli paras. Todellisuus on sitten että nykyaika on kaiken ikäsille paras aika elää.

Mutta kun 70-luku oli oikeasti parasta.

68/69 |
29.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Peruskouluun siirryttiin laajemmin vasta vuonna -72. Et ole siis voinut kovinkaan montaa vuotta sitä kokea 70-luvun nuorena. Vai tarkoitatko, että olet ihan 70-luvun lopun nuori?

-72 syntynyt

Oli kokeiluperuskoulu ja olen syntynyt 1956.

- ap

Ei ollut.

Oli.

https://www.doria.fi/handle/10024/171069

Kyllä minä ainakin kävin kokeiliperuskoulua.

Sama täällä, olen syntynyt 1961 ja kävin kokeiluperuskoulua.

Mäkin olen syntynyt 1961 enkä ole käynyt päivääkään peruskoulua. Peruskouluhan alkoi pohoisesta ja tuli viimeisenä pääkaupunkiseudulle. Menin sinä syksynä lukioon, kun pk-seudulla alkoi peruskoulu.

Vierailija
69/69 |
29.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sääliksi käy nykysukupolvia. Vastakkainasettelua huutaa jo pääministeri. Valitse puolesi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi seitsemän yhdeksän