Miksi äidit tuo väkisin kaikkea vanhaa krääsää!
Miksi minun asuntoni on kuin joku h*lvetin varasto äidille? Vanhaa turhaa krääsää tulee ovista ja ikkunoista, kaikkea oikein rumaa ja vanhanaikaista mikä ei sovi asuntooni yhtään. Vaikka sanoisi niiden joutuvan vain kaappiin pölyyntymään ja vievän siellä tilaa omilta tärkeämmiltä tavaroilta, niin silti vain tunkee sitä tavaraa lisää ja lisää. Roskiinko ne kaikki pitäisi sitten heittää.
Itsekästä touhua kyllä, haluta itselleen kaikesta turhasta krääsästä vapaa kämppä ja sen takia koittaa siirtää omalle lapselleen se ongelma, vaikka voisi ihan hyvin pitää ne itse/myydä/heittää roskiin, kun on ne tavarat ihan itse aikoinaan hankkinutkin.
Kommentit (25)
Totta, mutta heitä roskiin jos ei kelpaa. Mulla on vanhoja arvokkaitakin koruja 60 - 70 - luvuilta. En tiedä kehtaanko edes tarjota niitä tyttärilleni.
Vie ne takaisin hänelle. Sano: "Nämä unohtuivat sinulta viimeksi kun kävit."
Vierailija kirjoitti:
Totta, mutta heitä roskiin jos ei kelpaa. Mulla on vanhoja arvokkaitakin koruja 60 - 70 - luvuilta. En tiedä kehtaanko edes tarjota niitä tyttärilleni.
On eri asia tarjota, kuin viedä väkisin.
Kun tulevat käymään, näytä ne, ja sano, että voisit jakaa ne heille, jos he niitä haluavat. Jos sinulla on enemmän kuin yksi tytär, anna heidän valita, mitä kukin ottaa. Jos joku ei kenellekään kelpaa, pidä itselläsi tai anna jollekin muulle, tai myy pois.
naisilla on huono omatunto ostamastaan krääsästä ja omaatuntoa parannellaan ajattelemalla, että nämä voi sitten antaa vaikka lapsille, vaikka en näitä itse tarvitsekaan, mutta ostaminen on kuitenkin niin kivaa
Minä olen laittanut tarjolle ja sanonut että saa ottaa jos haluaa.
Esimerkiksi kumpikin halusi rannekellon, omaan tyyliinsä sopivan
Huonekaluja ovat hakeneet mielensä mukaan, koska muutamme pienempään jossain vaiheessa.
Ainoa mitä olen katsonut niin sitä että molemmat saisivat suunnilleen saman verran.
Ja en siis vie mitään vaan he hakevat valitsemansa.
Vierailija kirjoitti:
Valitettavasti minulle tuo vain kaikkea melko arvotonta ja rumaa, sellaista mitä ei itse pitäisi omassa asunnossaan esillä. Olen kai liian kiltti, kiltimpi kuin siskoni ja hän kokee helpoksi ratkaisuksi tuoda kaiken turhan tavaran minulle. ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Valitettavasti minulle tuo vain kaikkea melko arvotonta ja rumaa, sellaista mitä ei itse pitäisi omassa asunnossaan esillä. Olen kai liian kiltti, kiltimpi kuin siskoni ja hän kokee helpoksi ratkaisuksi tuoda kaiken turhan tavaran minulle. ap
Liiallisesta kiltteydestäkin voi parantua.
Kun kuulin ensimmäisen kerran ns. "kiltin tytön syndroomasta", ajattelin, että onneksi tuo ei koske minua. Sitten huomasin, että koskeehan. Juuri minulla on se kiltin tytön syndrooma. Siitä alkoi toipuminen, joka on tapahtunut vähitellen. Nykyisin olen pahansisuinen akka, mutta onnellisempi kuin kilttinä tyttönä ollessani.
P.S. On olemassa myös "kiltin pojan syndrooma".
Vierailija kirjoitti:
Äidit? Montako äitiä sinulla on?
Yksi vain onneksi, mutta mieheni äiti toimii samanlailla miestäni kohtaan, siksi kirjoitin "äidit". Mieheni on myös liian kiltti, eikä jaksa vängätä vastaan joidenkin tavaroiden takia. ap
Tuo on totta. Kiltin tytön osa. Tyttäreni oli kiltti, ei murrosikää, töissäkin kai kiltti. Sit tuli kolmenkympin kriisi ja meni terapiaan. Siellä oppi pitämään puolensa ja sanomaan minullekin suoraan. Vaihtoi työpaikkaa ja on nykyisin väliporrasjohtoa.
Minulla vähän niin, lapset tuo mitä eivät raaski hävittää.
Hah, kun kuolen, heidän on pakko ne ottaa tai raatsia hävittää.
Vierailija kirjoitti:
Äidit? Montako äitiä sinulla on?
Kaksi isoäitiä ja äiti on aivan tarpeeksi, kun kaikki ovat shoppailuholisteja ja yrittävät sitten "hyvää hyvyyttään" kantaa ostamansa turhakkeet minun asuntooni.
Luulen että vuosien aikana äitini on koulutettu niin, ettei tuo krääsää tai mitään ylimääräistä. Paitsi joskus ehkä vahingossa joku. Vain hätätilanteessa tai tarpeeseen, esim. jos asunnossa hajoaa joku.
Vierailija kirjoitti:
Myy ne hyvään hintaan jollekin keräilijälle.
Me emme kertoneet kenellekään että esikoinen (opiskelija) muutti omaan asuntoon.
Just siksi että ei haluttu sitä tavaravyöryä.
Mä annoin äidilleni just takas rompetta mitä se on antanu mulle. Pölyyntyneet vuosia kaapissa.