Miksi äidit tuo väkisin kaikkea vanhaa krääsää!
Miksi minun asuntoni on kuin joku h*lvetin varasto äidille? Vanhaa turhaa krääsää tulee ovista ja ikkunoista, kaikkea oikein rumaa ja vanhanaikaista mikä ei sovi asuntooni yhtään. Vaikka sanoisi niiden joutuvan vain kaappiin pölyyntymään ja vievän siellä tilaa omilta tärkeämmiltä tavaroilta, niin silti vain tunkee sitä tavaraa lisää ja lisää. Roskiinko ne kaikki pitäisi sitten heittää.
Itsekästä touhua kyllä, haluta itselleen kaikesta turhasta krääsästä vapaa kämppä ja sen takia koittaa siirtää omalle lapselleen se ongelma, vaikka voisi ihan hyvin pitää ne itse/myydä/heittää roskiin, kun on ne tavarat ihan itse aikoinaan hankkinutkin.
Kommentit (25)
Ei mun äiti noin tehnyt vaikka oli syntynyt 1929 ja sodat ja pula-ajat kokenut.
Etkö sinä osaa sanoa ei?
Ap varmaan valitellut rahapulaa liian usein.
Vierailija kirjoitti:
Ap varmaan valitellut rahapulaa liian usein.
Oli minullakin krooninen rahapula opiskelijana, mutten silti tarvinnut toista keittiönpöytää tai tusinaa 40-luvulla ommeltua lakanaa.
Ilmeisesti tämä tavaran tuonti on joidenkin suurten ikäluokkien naisten ominaisuus. Oma äitini myös toi välillä näitä tavaratyrkytyksiä. Kai se oli jonkinlainen huolenpidon osoitus aluksi, mutta oli pakko lopulta kieltää, kun kaikki omat kaapit olivat jo tarpeeksi täynnä tavaraa, eikä kukaan tee mitään sekalaisilla, pyytämättä ja yllätyksenä tuoduilla esineillä. Mielestäni tämä ilmiö saattaa liittyä ostomaniaan tai hamstraukseen.
Ilmiannettu.