Vanhempi, ethän ensi viikonloppuna brassaile somessa lapsesi koulumenestyksellä?
On lapsesi yksityisasia, millaisen todistuksen hän on saanut. Tottakai voi kertoa, että perheessä on juhlittu koulunsa/lukuvuotensa päättävää, mutta ethän laita someen lapsesi todistusta, stipendejä ja muita vastaavia esille. Niitä voi näyttää läheisille kasvotusten. :)
Ja kun joku tulee sanomaan: en ole itse koululaisen äiti, mutta olisin ollut todella häpeissäni, jos vanhemmat olisivat kouluaikanani julkisesti hihkuneet todistuksistani. Annetaan lapsille ja nuorille oikeus yksityisyyteen.
Kommentit (107)
Luulen että ei ole tarvetta. Lähinnä saanee hävetä.
Harmittaako sua, ap, jos tutun lapsella onkin parempi todistus?
En itsekään kannata todistusten kuvaamista someen, se on vähän junttia, mutta en ymmärrä ollenkaan sitä, että koulussa menestyvästä ja ahkerasta lapsesta ei vanhempana saisi tuntea julkisesti ylpeyttä?!? Tai se on jännää, että niistä mitattavissa olevista ominaisuuksista ei saa olla ylpeä, mutta on ihan ok kehua julkisesti, että lapseni on maailman sydämellisin, huumorintajuisia - tai mitä vaan - tyyppi. Myös taiteellisten, musikaalisten tai urheilullisten lasten taitoja saa jakaa somessa, mutta on prassailua kertoa että lapsen ka oli melkein kymppi ja sai parhaan ka:n stipendin.
Voisiko joku selittää tämän?
ei tietenkään vaikka aihetta olisi ollut
On se kauheaa, kun vanhemmat ovat lapsestaan ylpeitä :D Ap:n lapsissa ei taida olla ylpeilyn aihetta, joten hän haluaisi kieltää muilta oman lapsen menestymisestä iloitsemisen.
Teen sitä somessa ja joka paikassa. Lapseni tietävät että rakastan heitä ehdoitta ja olen tavattoman ylpeä heistä. Teinit häpeävät joskus vanhempiaan. Se kuuluu asiaan. Minä olen silti lapsistani avoimesti ylpeä aina ja se ei heitä vaurioita, en minä mitään hulluja ylilyöntejä tee tai elä heidän kauttaan.
Kiitettäviähän nuo kaikki kolme tuppaavat saamaan. Saavat mitä hyvänsä ovat ainutlaatuisia ja upeita juuri minulle.
Tottakai brassailen, miksen sitä tekis?
Lapsi valmistuu lähihoitajaksi ja olen tosi ylpeä ja onnellinen.
En laittanut Suomeen todistuksia, enkä yleensäkään lapsista mitään. Ovat tyytyväisiä tähän, koska nyt aikuisina sanovat, että olisivat raivona, jos olisin levitellyt heidän asiansa työkavereille ei ja kaikille tutuille.
Vierailija kirjoitti:
En itsekään kannata todistusten kuvaamista someen, se on vähän junttia, mutta en ymmärrä ollenkaan sitä, että koulussa menestyvästä ja ahkerasta lapsesta ei vanhempana saisi tuntea julkisesti ylpeyttä?!? Tai se on jännää, että niistä mitattavissa olevista ominaisuuksista ei saa olla ylpeä, mutta on ihan ok kehua julkisesti, että lapseni on maailman sydämellisin, huumorintajuisia - tai mitä vaan - tyyppi. Myös taiteellisten, musikaalisten tai urheilullisten lasten taitoja saa jakaa somessa, mutta on prassailua kertoa että lapsen ka oli melkein kymppi ja sai parhaan ka:n stipendin.
Itse en kans ymmärrä. Jos joku on hyvä jossain, niin miksi siitä ei voisi olla ihan julkisestikin ylpeä. En ole ikinä kenellekään näyttänyt lasteni todistuksia, enkä näyttäisi, koska samoin se on mielestäni vähän junttia, mutta mitä pahaa siinä on iloita vaikka julkisestikin lapsen hyvästä koulumenestyksestä noin yleisesti? Mielestäni tämä on tällaista only in Finland ajattelua, jossa pitäisi tyyliin hävetä hyvää koulumenestystäkin.
Kun oikein ylpeilet...... mikä on lopputulos.
Olen ylpeä lapsestani ja kerron sen myös muille. Viime viikolla iloitsin julkisesti, että lapseni sai opiskelupaikan.
Ihan sama, mitä AP ajattelee.
Pakkoaivopesulaitoksen läpikäynyt ja korkeaa ulkoaoppimistaitoa osoittanut karitsa tekee lammasvanhempansa luonnollisesti erittäin ylpeäksi. Bää!
Aion kajauttaa sen päättäjäisissä mahdollisimman kovalla äänellä että ei varmasti jää kenellekkään epäselväksi.
En brassaile koska en ole somessa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse en kans ymmärrä. Jos joku on hyvä jossain, niin miksi siitä ei voisi olla ihan julkisestikin ylpeä. En ole ikinä kenellekään näyttänyt lasteni todistuksia, enkä näyttäisi, koska samoin se on mielestäni vähän junttia, mutta mitä pahaa siinä on iloita vaikka julkisestikin lapsen hyvästä koulumenestyksestä noin yleisesti? Mielestäni tämä on tällaista only in Finland ajattelua, jossa pitäisi tyyliin hävetä hyvää koulumenestystäkin.
Niinhän sitä ainakin koulussa pitikin, kateelliset haukkui hikariksi vaikka sain kiitettäväni ihan helposti, ei tullut hiki. Nyt mulla on yhtä fiksut lapset ja nää samat kadehtijat kadehtii näköjään edelleen. No anteeks kauheasti, en tiedättekö pyytänyt syntyä älykkääksi? :p
Ei tarvitse, lapsenlapsistaan ylpeä appi huolehtii siitä puolesta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niinhän sitä ainakin koulussa pitikin, kateelliset haukkui hikariksi vaikka sain kiitettäväni ihan helposti, ei tullut hiki. Nyt mulla on yhtä fiksut lapset ja nää samat kadehtijat kadehtii näköjään edelleen. No anteeks kauheasti, en tiedättekö pyytänyt syntyä älykkääksi? :p
Tuon ensimmäisen kommentin kirjoittajana täytyy todeta, että totta. Muistan kans, että valehtelin kavereille saaneeni huonompia numeroita kuin sainkaan, koska oli noloa olla hikari.
Kun ei ole mitään omaa tuotosta millä lesoilla, pitää lesoilla muitten tekemisillä. Aika hlvtin surullista.
En. Lapseni on pitäneet aina siitä huolen, että mistään ei tarvitse olla ylpeä eikä tyytyväinen.
Tottakai brassailen!
T. av-mamma