Saako yksityishenkilö lahjoittaa koululle stipendin?
Haluaisin tehdä anonyymisti seuraavan pienen stipendilahjoituksen (ei tänä vuonna, mutta ensi vuonna):
-stipendi menisi lapselle/nuorelle, joka suhtautuu myönteisesti erääseen reaaliaineeseen
-lapsen ei tarvitse olla tuossa aineessa mikään kympin oppilas, luokkansa paras tai sosiaalisin, vaan mielellään antaisin stipendin innokkaalle kasin oppilaalle, joka suhtautuu tuohon reaaliaineeseen hyvin ja parhaimmillaan kannustaisi muitakin myönteisellä asenteellaan
-haluaisin antaa stipendin sellaiselle, joka ei niitä muuten saa (en halua, että stipendi menisi oppilaalle, joka saa muutenkin stipendejä)
Saako stipendin lahjoittaja sanella tällaisia ehtoja? Tai otetaanko tällaisia stipendejä ylipäätään vastaan?
Kommentit (210)
Aivan takuulla saa. Yheteys kouluun hyvissä ajoin, sillä esim meillä tehtiin jo viime viikolla stipendipäätökset
Vierailija kirjoitti:
Minun mielestäni ap:n perustelu "suhtautuu myönteisesti" on aivan liian lavea ja myös epäreilu. Millä sitä edes mitataan?
Kuulostaa myös hieman hörhöltä.
Kannattaa tarjota noita stipendejä kasin oppilaille Ressun lukioon , syk tai norssiin. Kuules oppilaat ei edes siellä hakisi tuollaista stipendiä. Se olisi suorastaan loukkaus!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minun mielestäni ap:n perustelu "suhtautuu myönteisesti" on aivan liian lavea ja myös epäreilu. Millä sitä edes mitataan?
Kannattaa tarjota noita stipendejä kasin oppilaille Ressun lukioon , syk tai norssiin. Kuules oppilaat ei edes siellä hakisi tuollaista stipendiä. Se olisi suorastaan loukkaus!
Eivät opiskelijat stipendistä todellakaan kieltäydy, kun rehtori sen ojentaa.
Meidänpä suvussa isoisä perusti stipendirahaston ja pääsi lehtien palstoille. Yo-juhlassa sitten jaettiin stipendejä isoisän lionsystävien lapsille,noille kiusaajille. Oli oksettavaa touhua.
Nyt kannattaa kaikkien espoolaismammojen lahjoittaa omalle kersalle stipendi!
Pitäisi tutkia myös toiminimien lahjoitukset kouluille.