Psykoosilääkkeet ja lihominen. Miten nuo myrkyt voi olla laillisia?
Minulla oli ennen lääkkeenä olantsapiini ja arpipratsoli, lihoin 49kg -> 71kg. Pituutta on 161. Nyt paino 65kg.
Lääkkeet lihottivat. Duodecimin artikkelissa oli että kaikkia vaikutusmekanismeja ei edes tunneta, miten lihottavat! Miten voi tuollainen lääke olla edes sallittu?! Eikö ihmisen terveydellä ole mitään väliä?! Tuntuu että tärkeintä on ettei ole harhoja, mutta esimerkiksi Avoimen dialogin hoitomallilla tulokset ovat parempia kuon lääkittynä. Sitä ei kuitenkaan ole kohdallani varmaankin resurssipulasta johtuen kokeiltu.
Nyt syön peratsinia 16mg. Sekin tuntuu lihottavan. Painonpudotus on vaikeaa. Kun olin hoikka, saatoin vaan jättää herkut pois vähäksi aikaa ja laihduin heti. Välillä laihduin vahingossakin. Sitten lihotin itseäni muutaman kilon tarkoituksella välillä, kun paino putosi itsestään. Nälkämekanismi oli hyvä. Nyt en tiedä, millon on nälkä ja millon tekee vain mieli napostella.
Harmittaa sikana. Nyt vasta lihavana huomaan, miten yhteiskunnassa ihannoidaan hoikkuutta. Hoikkana ei tarvinnut pohtia painoasiaa ollenkaan.
Kommentit (67)
Vierailija kirjoitti:
En tiedä. Odotan vieläkin, että näille lääkkeille kehittettäisiin vaihtoehtoisia valmisteita. Mutta ei taida tapahtua oman elin-iän aikana.
Itselläni ei ole nykyään lääkitystä ollenkaan, tämä on mahdollista vain koska pidän elämän stressittömänä. Reilut kymmenen vuotta ilman lääkitystä, eikä yhtään psykoosia.
t:skitsofreenikko
Mäkin yritän elää stressittömästi mutta se ei onnistu, koska yritän kans käydä töissä ja se aiheuttaa stressiä.
Miksi jotain lihaeläimiä ihotetaan ruualla, kun niille voisi syöttää näitä samoja lihottavia ihmelääkkeitä. Muutama nappi vain ja hupsis ollaankin pulleassa kunnossa.
Vierailija kirjoitti:
Miksi jotain lihaeläimiä ihotetaan ruualla, kun niille voisi syöttää näitä samoja lihottavia ihmelääkkeitä. Muutama nappi vain ja hupsis ollaankin pulleassa kunnossa.
Edes antibiootit ei ole eläimillä sallittuja. Mut sun tarkoitus olikin varmaan vaan ilkkua. Kerro toki miten duodecim on väärässä kun sanoo että lihomismekanismeja psykoosilääkkeiden taustalla ei tarkasti tunneta?
Olen lääkkeitä käyttäessäni lihonut 83 kilosta 104 kiloon, mutta toisaalta myös laihtunut 104 kilosta 67 kiloon.
Ei niissä lääkkeissä ole niin paljon energiaa, että sen varassa edes pysyisi hengissä. Pitää katsoa, mitä niiden lääkkeiden lisäksi syö.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Edes antibiootit ei ole eläimillä sallittuja. Mut sun tarkoitus olikin varmaan vaan ilkkua. Kerro toki miten duodecim on väärässä kun sanoo että lihomismekanismeja psykoosilääkkeiden taustalla ei tarkasti tunneta?
On se minusta vaan sen verran uskomatonta, että joku pieni nappi toisi ihmiselle kymmeniä kiloja lisää painoa. Eiköhän se nimenomaan vaikuta sinne päänuppiin niin ettää saa ihmisen syömään enemmän mielen heilahteluissaan, ei siinä sen erikoisempaa mekanismia ole. Asia on varsin yksinkertainen loppujen lopuksi, ei niitä lihottavia kaloreita tyhjästä synny.
Vierailija kirjoitti:
En tiedä. Odotan vieläkin, että näille lääkkeille kehittettäisiin vaihtoehtoisia valmisteita. Mutta ei taida tapahtua oman elin-iän aikana.
Itselläni ei ole nykyään lääkitystä ollenkaan, tämä on mahdollista vain koska pidän elämän stressittömänä. Reilut kymmenen vuotta ilman lääkitystä, eikä yhtään psykoosia.
Kuulostat semmoiselta ettet kuulu vaikeimmin sairaisiin muttahatunnosto omaehtoisuudesta ja rohkeudesta.
En tiedä muista, mutta itse olen mieluummin lihava kuin psykoottinen. Tämä sen takia, että psykoosin tuomat tuskatilat ovat paljon pahempia kuin lihavuuden tuoma epämukavuus.
Hurjia dokkareita antipsykooteista, mm eilen katsoin jonkun norjalaisen tytön tekemää jonka sisko tehnyt itsarin. Ollut päällekkäin monta antipsykoottia.
Tärkeää että psyykenlääkkeistä puhutaan kriittisesti, ovat mammuttimainen bisnes ja aivokemian korjaaminen lääkeaineilla kohtakokas, jopa tappava myytti. Tästä on tutkimuksia miten masennus ei häviä pillereitä popsimalla mihinkään. Niinpä niitä vaan syötetään samoin kuin antipsykoottien määrääminen ja kulutus kasvaneet räjähdysmäisesti tällä vuosituhanbella.
Herää kysymys halutaanko ihmiset kroonistaa ja passivoida lääkekierteellä. Koska bisnes. Tämä on tosi kylmää aikaa, sitä vastaan on kaikkien asetuttava: ihmisyyden heikkouksilla rahan tahkoamisella.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On se minusta vaan sen verran uskomatonta, että joku pieni nappi toisi ihmiselle kymmeniä kiloja lisää painoa. Eiköhän se nimenomaan vaikuta sinne päänuppiin niin ettää saa ihmisen syömään enemmän mielen heilahteluissaan, ei siinä sen erikoisempaa mekanismia ole. Asia on varsin yksinkertainen loppujen lopuksi, ei niitä lihottavia kaloreita tyhjästä synny.
Joidenkin mt-ongelmaisten ihmisten mielenliikkeet on niin arvaamattomia, etten ihmettele ollenkaan vaikka heille tulee asiat yllätyksenä kun eivät aina itsekään pysy omissa kärryissään mukana. Sitä aiemmin syötyä jättiateriaakaan ei välttämättä yhtäkkiä ole syöty lainkaan jne. niin ne asiat muuttuu.
Puhumattakaan muista, kymmenistä niistä seraavista, osalle pysyvistäkin aivojen, persoonan, tunteiden ja kehon ja aineenvaihdunnan seurauksista! Pitäisi tosiaan poistaa markkinoilta moiset myrkyt, mutta ketäpä kiinnostaisi, niin kauan kuin ei omalle kohdalle tuhot ja elämän ja kehon pilaaminen osu!!!!:( Varmasti saa vuosien käytöllä mm diabeteksen, just hillitöntä lihomista(ja siitäkin jo seuraa väkisin tuo diabetes, sydän- ja verisuonitauteja, liikuntakyvyttömyyttä (ne lamaa muutenkin lihaksia ja aiheuttaa parkinsonmaista köpöttelyä ja jäykkyyttä), unettomutta, ahdistusta, akatisiaa(ei kykene olla aloillaan)jne. jne. kymmeniä hirveitä, epäinhimillisä kidutusta pahempiakin haittoja...aivan ihania pillereitä siis ovat!:(
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joidenkin mt-ongelmaisten ihmisten mielenliikkeet on niin arvaamattomia, etten ihmettele ollenkaan vaikka heille tulee asiat yllätyksenä kun eivät aina itsekään pysy omissa kärryissään mukana. Sitä aiemmin syötyä jättiateriaakaan ei välttämättä yhtäkkiä ole syöty lainkaan jne. niin ne asiat muuttuu.
Mä olen pitänyt ruokapäiväkirjaa. Kyllä tiedän tasan tarkkaan mitä syön. En ole mikään jälkeenjäänyt, vaikka minulla skitsofrenia onkin. T ap
No et ole lihava, jos paino on 65/161. Tuossahan on korkeintaan pari kiloa ylimääräistä. Ymmärtäisin ongelman jos painaisit 90 kg, silloin kyseessä olisi jo isompi terveyshaitta.
Mutta psykoosista kärsivän läheisenä voin sanoa, että oireiden saaminen kuriin on paljon tärkeämpää kuin hoikkuus tai laihuus. Uskoisin, että kaikkia harhoja ja niistä johtuvia itselle vaarallisia käytösmalleja ei saa kuriin pelkällä dialogilla - tai usein edes lääkityksen avulla. Kuulostaa siltä, että sinun on vaikea tunnistaa sairautesi aiheuttamia ongelmia eivätkä prioriteettisi ole nyt oikeassa järjestyksessä.
Esim mulla ei ikinä ole mitään ahmimista ollut. Toki varmasti salakavalasti isommat annoskoot. Mutta 49 - 71 on mielestäni hurja luku enkö ymmärrä, miksei terveydenhuollossa ole puututtu siihen.
T ap
Kun sanoin psykiatrilleni että syö itse näitä ja koita miten vaikea on toimia kun pää on sekaisin näistä, niin sehän suuttui että miten kehtasin mennä sanomaan tuollaista. Ilmeestä näki että olisin yhtä hyvin voinut käskeä syömään myrkkyä. Hänhän oli kaiken yläpuolella ja suuri lääkäri (mitä kuuntelin hänen itsekehujaan), että kehtasinkin ehdottaa hänen myrkyttämistään.
Hohhoijakkaa näitä palstan ikilänkyttäjiä kommenteissa. Nää ansaitsisi jonkun pakkolääkinnän vaikka Olanzapiinilla. 🙂
T. Söin hetken nukkumiseen Ketipinoria ja Olanzapiinia, ei enää ikinä
Vierailija kirjoitti:
Hohhoijakkaa näitä palstan ikilänkyttäjiä kommenteissa. Nää ansaitsisi jonkun pakkolääkinnän vaikka Olanzapiinilla. 🙂
T. Söin hetken nukkumiseen Ketipinoria ja Olanzapiinia, ei enää ikinä
Joo olantsapiini on ehkä hirvein myrkky mitä on. Kerran otin sitä kaks tablettia ja vessakäyntejö lukuunottamatta nukuin 2vrk putkeen.
Mulle määrättiin mirtatsapiinia, kun olin anoreksian takia osastolla. Söin juuru niin kauan, että pääsin ulos osastolta. Hyvin tuntui paino nousevan...
Vierailija kirjoitti:
Mulle määrättiin mirtatsapiinia, kun olin anoreksian takia osastolla. Söin juuru niin kauan, että pääsin ulos osastolta. Hyvin tuntui paino nousevan...
Joo se on kans ihan kauhee lääke