On kyllä jännä miten työpaikan saaminen voi kariutua johonkin ihan pikkuasiaan
"Katseesi oli vähän pälyilevä"
"Jännitit liikaa"
Tai vaikka työhakemuksessa käytetyt sanat voi olla vääränlaisia, asuinpaikka väärä tms.
Kommentit (45)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hyvä esimerkki perskokkareille, mikseivät työttömät vain mene töihin.
KOSKA SE ON TYÖNANTAJA, JOKA VALITSEE TYÖNTEKIJÄN, EI TOISINPÄIN.
Mistäs nämä sohvien incelit sitäkään tietäisivät kun omaa kokemusta työnhausta ei niillä ole :D[/quot
Puhut varmaankin itsestäsi.
Työnantaja valittaa samaan aikaan että on työvoimapula mutta ei sitten palkkaa ketään. Pitäisi kai saada kehitysmaista 100 000 hakijaa lisää että tuntuisi riittävän mahtavalle kun voi valita epätoivoisten massasta jonkun.
Tällaisen nillittämiden takia olen itsekin samanlainen nillittäjä takaisin nykyään.
Välillä on haastatteluja, joissa kampa ei edes riitä vaan asiat käydään täikammalla läpi, mutta sitten, kun itse otan esiin esimerkiksi ristiriitaisuudet, joita heidän ilmoituksensa ja haastattelussa ilmi tulleiden asioiden välillä on, herne menee syvälle sieraimeen.
Muutaman kerran olen päätynyt kaikesta huolimatta valituksi ja sopimuksen tekovaiheeseen, jossa sitten olen lukenut sopimuksen läpi ja todennut, että tällaista en allekirjoita.
Jos työnhakijalta edellytetään täydellisyyttä, työnhakijallakin on oikeus edellyttää työpaikalta jotain.
Vierailija kirjoitti:
Työttömyys korvaus pois niin loisiminen loppuu kuin seinään. Alkaa kelvata marjanpoiminta suonmalaisvätyksíllekin.
Minä kuule hain työttömyysajallani myös marjanpoimijaksi. IKINÄ ei vastatttu edes hakemukseeni.
Vierailija kirjoitti:
Jep, nämä "et sä täällä viihtyisi" tai "et jaksa kulkea tuota työmatkaa" jne ovat todella ärsyttäviä perusteluja! Eiköhän se ole työntekijän itsensä päätettävissä, miten järjestää esim. työmatkat, lastenhoidon tms
Kyllä! Jäi työpaikkaa saamatta, koska he epäilivät etten jaksa tulla sinne pyörällä. No sain sitten toisen työn hiukan kauempaa, jonne menin pyörällä.
"Haluat työpaikkaa liian epätoivoisesti."
"Asut liian kaukana, emme usko että selviät työmatkoista." (alle tunnin työmatka junalla)
"Tämä työ olisi sinulle liian tylsää."
yms.