Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Te, joiden nepsylapsi ei nuku. Millaista se on ja onko mitään keinoa saada lasta nukkumaan enemmän?

Vierailija
25.05.2023 |

Oma lapseni ei paljoa nuku. En tiedä syytä siihen. Mitään diagnoosia mistään ei ole. Olen kuitenkin lukenut, että osa nepsylapsista ei nuku ja mietin jos voisi niistä tilanteista saada itsellekin vinkkiä miten saada lapsi nukkumaan enemmän.

Meillä on jo kunnossa samana pysyvät päivärytmit, päivittäinen ulkoilu, hyvä iltapala, samana toistuvat iltarutiinit, pimennysverhot, rajoitettu ruutuaika ja pelaamista ei edes joka päivä ollenkaan.

Kommentit (57)

Vierailija
41/57 |
26.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulla ei ole dg, mutta epäilen kuitenkin jotain neurologista häikkää itselläni. En nuku edelleenkään kuin muutaman tunnin vrk. Mulle tuutattiin lapsena Ataraxia iltaisin ja nukuin kuin tukki. Olin myös siinä sivussa maito-, koivu- ja heinäallergikko.

Meilläkin on keväisin ollut käytössä väsyttävä antihistamiin, koska lapsella on myös allergiaa ja erikoislääkäri halusi yrittää vaikuttaa samalla vaivalla myös nukkumiseen. Seuraus oli, että lapsi oli väsyneempi mutta ei nukkunut yhtään sen enempää. Nyt vaihdettu zyrteciin takaisin.

Ap

Et oo tosissas.

Vierailija
42/57 |
26.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vauvan normaali yöunen määrä on 9-12 h.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/57 |
26.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Melatoniini 0,5mg. Mikään muu ei auta. Kaikki -siis aivan kaikki muu on kokeiltu ja koko perhe vuosia unettomuudestaan kärsinyt.

Minkä ikäiselle sitä saa antaa ilman lääkärin määräystä?

Ap

Lapselle ei pidä antaa mitään hormoonihoitoa ilman lääkärin määräystä & valvontaa.

Vierailija
44/57 |
26.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vireyteen vaikuttavien lääkkeiden syöttäminen lapselle ilman lääkärin määräystä on huumausainerikos.

Vierailija
45/57 |
26.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko ap POIKALAPSIVIHAAHA?

Vierailija
46/57 |
26.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanokaa nyt vielä, että lapsi on POIKA...

Vierailija
47/57 |
26.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulla ei ole dg, mutta epäilen kuitenkin jotain neurologista häikkää itselläni. En nuku edelleenkään kuin muutaman tunnin vrk. Mulle tuutattiin lapsena Ataraxia iltaisin ja nukuin kuin tukki. Olin myös siinä sivussa maito-, koivu- ja heinäallergikko.

Apteekissa varoittivat, että joillakin tuo Atarax voi piristää eli ei toimi tuolla tavoin kaikilla. Lapsi sai reseptin, että saisi nukuttua hirveältä vesirokon kutinaltaan

En ole kyllä koskaan kuullut, että Atarax vois piristää.

t. farmaseutti

Trollilta voikin kuulla ihan mitä vain.

Vierailija
48/57 |
26.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onkohan tämän trollin elämän suola fantasioida, että joku tekee tyhmyyksiä poika-lapsensa kanssa, tämänkaltaisista aloituksista rohkaistuneena?

Vierailija
49/57 |
26.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onkohan tämän trollin elämän suola fantasioida, että joku tekee tyhmyyksiä poika-lapsensa kanssa, tämänkaltaisista aloituksista rohkaistuneena?

Hän tekee samantyyppisiä aloituksia päivittäin.

Oletteko huomanneet?

Vierailija
50/57 |
26.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

#lapsiviha

Vierailija
51/57 |
26.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oliko se eilinen Eevi-aloitus #miesviha.

Vihaakohan poikalapsihullu poikien lisäksi myös miehiä.

Vierailija
52/57 |
26.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meilläkin on keväisin ollut käytössä väsyttävä antihistamiin, koska lapsella on myös allergiaa ja erikoislääkäri halusi yrittää vaikuttaa samalla vaivalla myös nukkumiseen. Seuraus oli, että lapsi oli väsyneempi mutta ei nukkunut yhtään sen enempää. Nyt vaihdettu zyrteciin takaisin.

Ap

Antihistamiinia se Zyrteckin on.

Ingredients. In Each Tablet: Active Ingredients: Cetirizine HCl (10 mg), Antihistamine. Inactive Ingredients: Colloidal Silicon Dioxide, Croscarmellose Sodium, Hypromellose, Lactose Monohydrate, Magnesium Stearate, Microcrystalline Cellulose, Polyethylene Glycol, Titanium Dioxide.

Vierailija
53/57 |
26.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Apteekissa varoittivat, että joillakin tuo Atarax voi piristää eli ei toimi tuolla tavoin kaikilla. Lapsi sai reseptin, että saisi nukuttua hirveältä vesirokon kutinaltaan

En ole kyllä koskaan kuullut, että Atarax vois piristää.

t. farmaseutti

En minäkään, nyt aikuisena työssäkäyvänä olen syönyt Imovanea, mutta ajattelin seuraavaksi pyytää taas Ataraxia. Näin keväällä siitä olisi myös muita hyötyjä.

Vierailija
54/57 |
26.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Antihistamiinia se Zyrteckin on.

Ingredients. In Each Tablet: Active Ingredients: Cetirizine HCl (10 mg), Antihistamine. Inactive Ingredients: Colloidal Silicon Dioxide, Croscarmellose Sodium, Hypromellose, Lactose Monohydrate, Magnesium Stearate, Microcrystalline Cellulose, Polyethylene Glycol, Titanium Dioxide.

Zyrtec on ihan huuhaata, ei mitään vaikutusta, Ataraxissa on sentään kolmio, joten voisi kuvitella että on sentään aavistuksen tymäkämpää troppia.

Vierailija
55/57 |
26.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nukkumattomuus on haitallista kasvulle ja aivojen kehitykselle. Lääkäriin mars ja hakemaan melatoniinit. Lapsesi elimistö ei toimi oikein.

Vierailija
56/57 |
26.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Neurologille aika yksityiselle.  Tavallisella terveyskeskuslääkärillä ei yleensä ole tämmöisistä jutuista hajuakaan.

Vierailija
57/57 |
26.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paljon hyviä keinoja on jo käytössä. Painopeittoa voi kokeilla, mutta vain nukahtamisvaiheeseen. Ei koko yöksi. Melatoniini lisä auttaa monia. Sopiva annos on usein 1mg. Jos ei auta, niin annosnosto ei yleensä auta. Sitten vaan ei ole melatoniinin tuotannossa vikaa. Tärkeää on löytää ns uni-ikkuna, eli se aika, jolloin lapsi olsi luontaisesti alttiimmillan nukahtamaan. Jos siitä menee aika yli, on nukanhtaminen taas vaikeampaa. Samoin jos yrittää ennenaikaisesti saada lasta nukkumaan.