Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten mulla voi olla nälkä vaikka olen syönyt oikean määrän kaloreita?

Vierailija
25.05.2023 |

Olen normaalipainoinen ja syön terveellistä kotiruokaa sekä juon 2 litraa vettä päivässä. Usein jää nälkä vaikka syön kaloreiden osalta itselleni suositeltavan määrän. Harrastan liikuntaa. Voiko olla että kulutan liikunnalla 300-400 kcal? Eihän liikunta kuulemma kuluta kaloreita juurikaan.

Kommentit (89)

Vierailija
81/89 |
26.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syötkö riittävästi proteiineja, ne pitävät nälän poissa. Esimerkiksi

keiton lisäksi raejuustoa tai illalla/aamupalalla kananmunia tms.

Vierailija
82/89 |
26.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä syön noin 1000 kcal/vrk. Aina on nälkä. Se on vain kestettävä ettei paisu näin keski-iässä.

Täh? Minä syön vähintään 3 000 kcal päivässä, vaikka olen yli viisikymppinen, alle 160 cm pitkä ja teen fyysisesti kevyttä työtä - enkä harrasta kuluttavaa liikuntaa. Joskus käyn kävelyllä. Semmoinen 3-4 kiloa ylimääräistä on, mutta se johtuu liikkumattomuudesta, ei syömisestä.

En tajua miten tuhannella kilokalorilla voisi mitenkään pärjätä. Ei mulla ainakaan aivot pelais niin vähällä energialla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/89 |
26.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä syön noin 1000 kcal/vrk. Aina on nälkä. Se on vain kestettävä ettei paisu näin keski-iässä.

Täh? Minä syön vähintään 3 000 kcal päivässä, vaikka olen yli viisikymppinen, alle 160 cm pitkä ja teen fyysisesti kevyttä työtä - enkä harrasta kuluttavaa liikuntaa. Joskus käyn kävelyllä. Semmoinen 3-4 kiloa ylimääräistä on, mutta se johtuu liikkumattomuudesta, ei syömisestä.

En tajua miten tuhannella kilokalorilla voisi mitenkään pärjätä. Ei mulla ainakaan aivot pelais niin vähällä energialla.

Kertoisitko mitä syöt päivässä ja millainen kehonmalli/koostumus sulla on? Entä kuinka usein kävelet viikossa ja miten pitkiä lenkkejä? Kiinnostaisi kuulla.

Vierailija
84/89 |
26.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

(Alanuolien pilkintää:)

Kokeileppa aajurveedan (ayurvedan) kehotyyppitestiä ja sovita ruokailusi ja juomailusi sen mukaan. Voi toimia tai sitten ei...

https://samhita.fi/ayurveda-kehotyyppitesti/

Vielä parempi olisi AV-konsultin pakeilla käynti. Hän mm. kuuntelee pulssin ja päättelee sen mukaan ovatko dooshasi (doSa) ns. epätasapainossa (vikRti vs. prakRti).

(Parhaat AV-lekurit kuulemma kykenevät pulssidiagnoosin perusteella sanomaan mitä tauteja olet sairastanut ja mitkä uhkaavat jos et saa dooshia tasapainoon ja aamaa pois ropasta erinäisillä proseduureilla joista merkittävä osa liittyy ravintoon ja elintapoihin!)

ayurvedo 'mRtaanaam!

Vierailija
85/89 |
27.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Vierailija
86/89 |
27.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuitu ja rasva pitää nälän poissa.

Vierailija
87/89 |
27.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Juot liian vähän vettä ainakin, jos harrastat liikuntaa niin suosittelen että juot ainakin 4-6 litraa vettä päivässä.

Ihmisen päivittäinen nesteentarve on noin 2–3 litraa. Nestettä tulee kuitenkin myös ruoan mukana, eli muusta kuin juodusta nesteestä. Juoman muodossa noin puolitoista litraa on hyvä määrä nesteitä päivässä.

Kova helle ja esimerkiksi rankka hikiliikunta vaikuttavat nautitun nesteen tarpeeseen. Lisäksi jotkin lääkkeet poistavat kehosta nesteitä. Suurin osa liikunnasta tai Suomen sääolosuhteista ei kuitenkaan vaikuta merkittävästi tarvittavan nesteen määrään. Jos on kuitenkin hyvin kuuma kesä, helteet jatkuvat pitkään ja viettää paljon aikaa ulkona auringossa, on hyvä juoda arviolta 0,5-1 litraa normaalia enemmän vettä.

Onko 4 litraa vettä päivässä liikaa?

Päivittäin on tarpeellista juoda 1–1,5 litraa nesteitä, mieluiten vettä. Normaalitilanteissa yli 2–3 litran juonti on harvoin tarpeellista. Erittäin runsas vedenjuonti voi olla jopa haitallista. Nesteen tarve voi lisääntyä erityistilanteissa, kuten kuumuudessa tai kuumeen aikana.

Tai jos hikoilee kovasti. Hikoan jo ihan normiarjessa jos huoneenlämpö on yli 18, naama hiessä jo seistessä. Liikun paljon jossa hikoan myös.

Juon kuplavettä 3,2 l päivässä, lisäksi kahvia, teetä, ehkä mehu ja mehukkaita kasviksia ja hedelmiä, keittoja, vaihdellen. Minulla ei oikeastaan ole hetkeä milloin ei olisi janontunnetta. Juomapullo aina mukana kuin rakkain aarre.

Vierailija
88/89 |
27.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vatsantäytteet ovat jääneet syömättä. Syöppä lesettä, perunaa, porkkanaa ja nakkileipää ilman margariinia ja juustoa. Varsinkin peruna laihduttaa, koska turvottaa ja vatsa menee jumiin, jonka jälkeen et voi syödä mitään.

Vierailija
89/89 |
27.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vatsantäytteet ovat jääneet syömättä. Syöppä lesettä, perunaa, porkkanaa ja nakkileipää ilman margariinia ja juustoa. Varsinkin peruna laihduttaa, koska turvottaa ja vatsa menee jumiin, jonka jälkeen et voi syödä mitään.

Täh. Oliko tämän tarkoitus olla sarkastinen kommentti vai ei?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan seitsemän yhdeksän