Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Työttömän terveystiedot TE-toimistoon

Vierailija
25.05.2023 |

Sairasloman pituus kasvoi niin, että tipahdin TE-toimiston syliin saadakseni sairaspäivärahaa.
Minulla on toistaiseksi voimassa oleva työsuhde, mutta jouduin ilmoittautumaan TE-toimistoon työnhakijaksi. Laki on hieman outo tältä osin.
Kaiken muun tämän ympärillä tapahtuvan vielä siedän, mutta minun pitää toimittaa TE-toimistolle lääkärin kirjoittama B-lausunto, jotta he tallentavat sen järjestelmäänsä. Kysyessäni, että kuka sitä pääsee näkemään, sain vastaukseksi, että jokainen TE-toimiston virkailija, joka tietojani jostain syystä tahtoo katsella.

Sairaaloissa ihmisen terveystietojen katselemiseen on oltava pätevä syy, ei niitä kuka vaan toimistovirkailija huvikseen saa katsella. TE-toimistossa sairaskertomukseni on siis jokaisen halukkaan katseltavissa vapaasti.

Onko tämä todella kaikkien lakien mukaan oikein?

Kommentit (124)

Vierailija
121/124 |
03.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei ole. mitään  ns potilaskertomuksia ei saa olla näkyvillä. vain huomaa- lääkärintodistus- oletko työkyiknen ko xx työtehtäviin. syytä ei laajemmin. tai ylimalkaisemmin syynä- tuki-ja liikuntaelinsairaus.

mitään muuta kuin ydin tai sairauslomatodistus kuten työpaikoillekin,mutta niissä on se suuntaa-antava koodinumero jolla saadaan osviitta mihin suuntaan viittaa , mt, naistentaudit jne.  esitä todistus, et anna sitä sellaisenaan, kiellät kopioinnin systeemiin, annat luvan- vain  " esitetty sairaustodistus-este työllistyumiselle xx määräajan" ei kykenevä työhön cc. 

ja et ikinä anna millään tilauslomakkeella lupaa tilata mistään sinun terveystietoja -ikinä- siinä voisi livahtaa sekaan ihan sellaistakin mikä ei kuulu työntekoon ja kykyisyyteen, esim hypoteettisest- abortti, sextaudit, nielurisat, perheenkinjäsenten   epäsuoria tietoa-jotka jäljitettävissä somen kautta kuka on ns miehesi, 

ydin te koneen tietoihin- on vai ei työkykyä x tehtäviin tai yhtään mihinkän ja minkä ajan olet poissa kuvioista.

tai vain rajauksella. henkilöä ei voida suositella xx ajan tai koskaan  cc tyyppisiin tehtäviin- staattiset- dynaamiset työt.

tietosuojatoimisto auttaa.  voit esittää lääkärille nämä potilaan oikeudet tietosuojaan -nämä ei mene kuin manulle illallinen.

heikko koulutus, tietämys rivityöntekijöillä, olkoon merkantti tai alemman korkeakoulutason- niissä koulutuksissa ei opiskella juridiikkaa.

hyvää jatkoa sinulle...

Vierailija
122/124 |
03.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/124 |
03.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Typissä ne vaati että menen terveystarkastukseen väittivät että olen sairas ja työkyvytön. Tuet katkesi siksi aikaa. Tein tutkinta pyynnön poliisille ja ne totesi että laitonta ja typin virkailija tuomittiin virkarikoksesta koska oli kirjoittanut lausunnon että olen sairas ilman että mua oli ketään edes tutkinut. No menin kuitenkin terveystarkastukseen ja sain terveet paperit täysin ja ne oli typissä todella pettyneitä etten ollutkaan sairas.  Ne oli pitkään väittäneet että olen työkyvytön koska olin ollut pitkään työtön.

Vierailija
124/124 |
03.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Typissä ne vaati että menen terveystarkastukseen väittivät että olen sairas ja työkyvytön. Tuet katkesi siksi aikaa. Tein tutkinta pyynnön poliisille ja ne totesi että laitonta ja typin virkailija tuomittiin virkarikoksesta koska oli kirjoittanut lausunnon että olen sairas ilman että mua oli ketään edes tutkinut. No menin kuitenkin terveystarkastukseen ja sain terveet paperit täysin ja ne oli typissä todella pettyneitä etten ollutkaan sairas.  Ne oli pitkään väittäneet että olen työkyvytön koska olin ollut pitkään työtön.

Miten joku virkailija voi julistaa ketään sairaaksi?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä seitsemän viisi