Kauhea tappelu pojan YO-tarjoiluista, mies vaatii sinne lohikeittoa ja rieskaa, hävettää jo etukäteen
Tosi bönde-meininkiä, sitä paitsi pelkään että vieraissa saattaa olla kala-allergikkoja. Pitääkö se lohikeitto laittaa tarjolle parvekkeelle?
Kommentit (79)
Vierailija kirjoitti:
Kiva taiteilla keittolautasen kanssa rieska kädessä seisoskellut. Kaikille pitää, jos ruokaa on, olla istumapaikka kunnollisen pöydän ääressä. Jos ei ole, ruokaa ei tarjota. Ihmisillä on yllään juhlatamineet, kukaan ei halua tonnin mekolle rasvaisia keittöläiskiä.
Samalla tavalla se kermakakkukin tai voileipäkakun majoneesi fläkkää juhlatamineet. Ihme kommentti muutenkin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos miehelle se on tärkeää niin on ok. Hän on juhlien isäntä ja et yksin voi päättää siinä mielessä asiasta. Molemmat päätätte jotain, sellaista se on.
Viitaten yhteen aiempaan anoppi-ketjuun, johon tämä trolli liittyy niin tiedoksi: anopin ei ole ok päättää juhlatarjottavia. Eli jos anoppi sanoo, että yojuhlissa pitää olla lihakeittoa, niin ei täydy. Juhlan isäntäväki päättää tarjottavat. Sellaista se on.
Juhlien isäntä on ylioppilas itse, häneltäkin voisi tarjoiluehdotuksia kysyä.
Höpö höpö. Ylioppilas on se, jota juhlitaan.
Harvassa on ne ylioppilaat, jotka järjestävät juhlat itse alusta loppuun omassa kodissaan. Mutta tietysti juhlakalun mielipiteellä on väliä.
Kahdet lakkiaset ja kolmet rippijuhlat olen järjestänyt lapsiilleni ja JOKA KERTA olen käynyt tarjoilut heidän kanssaan läpi. Ovat vielä poikia kaikki, jokaisen mielipiteen olen kuunnellut ja huomioon ottanut. Jopa sen, jossa haluttiin sushia tarjoilupöytään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kiva taiteilla keittolautasen kanssa rieska kädessä seisoskellut. Kaikille pitää, jos ruokaa on, olla istumapaikka kunnollisen pöydän ääressä. Jos ei ole, ruokaa ei tarjota. Ihmisillä on yllään juhlatamineet, kukaan ei halua tonnin mekolle rasvaisia keittöläiskiä.
Samalla tavalla se kermakakkukin tai voileipäkakun majoneesi fläkkää juhlatamineet. Ihme kommentti muutenkin.
Harvemmin mulla majoneesia rinnuksille tipahtaa, mutta keittoruoka roiskuu ihan aina. Samantien voisi olla spaghetti bolognesea tarjolla.
Mies on aivan väärässä, lohikeitto ja rieska ovat häihin ja hautajaisiin sopivia, ja ehkä vanhemman väen syntymäpäivillä. Ylioppilas-, rippi- ja kastejuhlissa ja muissa nuoremman väen on oltava sipsejä, limsaa, pikkuleipiä, jäätelöä.
Keittoruoka syödään todella istumapaikalla, ympäriinsä vaeltaville tai sohvanreunalla keikkuville tarjotaan sellaista, joka pysyy hyvin lautasella hölskymättä.
Huonosti menee jos juhliin on aikaa reilu viikko ja vieläkin väännetään mitä vieraille tarjotaan. Vai tuleekohan ketään, jos kutsujen lähettäminenkin on vielä vähän vaiheessa?
Onko tämä se sama mies, jonka äiti vaati lihakeittoa?
Vierailija kirjoitti:
Lohikeitto on hautajaisten ruoka.
Lohi- tai lihakeitto ei ole juhlaruokaa.
Vierailija kirjoitti:
Yo-juhlissa ei ole tapana tarjota lämmintä ruokaa, vaan mieluummin pieniä suolaisia ja makeita herkkuja.
Monet vieraat käyvät saman päivänä useammissa juhlissa, ajatelkaas jos olis vaikka neljät lohikeitot peräkkäin. Kyllä siinä tulis selkärangan tilalle ruoto ja kylkiin kasvaisi evät. Ei kovinkaan tyylikästä ole mielestäni mikään keittotarjoilu.
Jokainen juhlien järjestäjä päättää itse, tarjotaanko lämmintä ruokaa vai ei.
lohikeitto <3
riesjat <3
fiksu mies!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yo-juhlissa ei ole tapana tarjota lämmintä ruokaa, vaan mieluummin pieniä suolaisia ja makeita herkkuja.
Monet vieraat käyvät saman päivänä useammissa juhlissa, ajatelkaas jos olis vaikka neljät lohikeitot peräkkäin. Kyllä siinä tulis selkärangan tilalle ruoto ja kylkiin kasvaisi evät. Ei kovinkaan tyylikästä ole mielestäni mikään keittotarjoilu.Lohikeitto on tyylikäs tarjoilu pitkänmatkalaisille. Kauempaa tulevat sukulaiset tulevat todennäköisesti vain niiden yksien juhlien takia paikalle.
Ne voi käydä aabeeseellä. Ymmärtänevät itsekin, että muut tulevat lähiympäristöstä, ja ottavat vain jotain suolapalaa tai makeaa, ja käyvät monet juhlat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Monet vieraat käyvät saman päivänä useammissa juhlissa, ajatelkaas jos olis vaikka neljät lohikeitot peräkkäin. Kyllä siinä tulis selkärangan tilalle ruoto ja kylkiin kasvaisi evät. Ei kovinkaan tyylikästä ole mielestäni mikään keittotarjoilu.Jokainen juhlien järjestäjä päättää itse, tarjotaanko lämmintä ruokaa vai ei.
Kutsujen pitäjä myös tietää tulevatko vieraat kaukaakin, jolloin lämmin ruoka on toivottavaa.
Aika moni tietää myös juokseeko monikin vieraista monissa eri juhlissa.
Ennemmin tila ratkaisee tarjottavat. Pieni kerrostalo kolmio vs. iso juhlatila kivalla pihalla.. jne..
Jo kyllä on hankalat ihmiset kuten ap, halunneet parisuhteeseen ja lapsia. Tai no, onhan tässä ketjussa jo eka sivulla muitakin joiden asenne on tuollainen ylenkatsovan halveksiva ja itsekäs, että tehköön mies mieleisensä tarjottavat mutta turha kuvitellakaan että mä siihen osallistuisin.
Miksi ihmeessä te haluatte elää parisuhteessa ja saman katon alla kun ette kuitenkaan edes halua olla samaa tiimiä sen puolisonne kanssa ettekä mitään yhteistä hyvää vaan hän on teille enemmänkin kuin jokin vihollinen jonka halveksiminen on selkäytimessä eikä toisen elämää ainakaan halua helpottaa, ehei, vaan mieluummin toisen eteen kasataan vaikka kiviä.
Ihan kivan tervettä mallia parisuhteesta saa sitten jälkikasvukin.
Entä voileipäkakut, liha- ja kalaversioina? Vai menivätkö ne jo uudestaan pois muodista? Ne ovat juhlavia, todella herkullisia ja siistimpiä syödä, tosin kalliimpiakin, ainakin tilattuina.
Mutta mies taitaa olla järkkymätön kannassaan.
voileipäkakku 🤮
lopettakaa noiden tarjoilut ihan kaameaa moskaa miten noita voi kuka. syödä? Vähän kuin biojäte pakattu kulhoon kerroksiksi ja se muka hyvää?
Vierailija kirjoitti:
Entä voileipäkakut, liha- ja kalaversioina? Vai menivätkö ne jo uudestaan pois muodista? Ne ovat juhlavia, todella herkullisia ja siistimpiä syödä, tosin kalliimpiakin, ainakin tilattuina.
Mutta mies taitaa olla järkkymätön kannassaan.
Voileipäkakuissa ei ole mitään juhlallista..
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ai kermakakku ja keitto käyttäytyvät samalla tavalla. Niinkö? Sinä olet idiootti!
Joku muu keitto lohen tilalle? Voileipäkakku?
Mustaa makkaraa ja puolukkahilloa.
Nauravia nakkeja ja ranskalaisia.
No esim. minä. Minulla on muutama juhlamekko, kaikki maksaneet yli 1000 €. eikä mielestäni kukaan ole tusinatiina, kaikki ovat yksilöitä.