Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olen hirvittävän masentunut

Vierailija
24.05.2023 |

Ikää 50v. Tuntuu että koko elämä on turhaa, mitään ei enää ole kuin alamäki. Miten tästävoi saada jonkun elämänhalun vielä takaisin?

Kommentit (25)

Vierailija
21/25 |
29.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elämä on ihanaa! Muista että on vain tämä yksi, nauti siitä, älä valita. 

Vierailija
22/25 |
29.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juttuseuraa löytyy vaikka tansseista.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/25 |
29.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ajattele esimerkiksi että moni on hyvinkin vakavasti sairas, usein auttaa se että ajattelee että omat asiat voisivat olla huonomminkin.

Ei tämä mielestäni täysin höpöä ole. Joskus myös se että näkee elämän raadollista puolta, ihmisiä hädän keskellä, terveyden, mielenterveyden, toimeentulon menettäneenä, voi auttaa näkemään sen oman ahdistuksen ja tyytymättömyyden ulkopuolelle. Että onko kuitenkaan kyse minusta ja minun tarpeista, onko elämän perusolemus ylipäänsä kovin tyydyttävää. Uskon että näitä asioita tiedostamalla voi oppia päästämään irti masennuksesta mutta sen vastakohta ei ole onnellisuus.

Vierailija
24/25 |
29.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset
Vierailija
25/25 |
29.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä haluaisit elämältä? Onko sinulla ystäviä?

Ei ole ystäviä. Pitkä parisuhde päättyi parisen vuotta sitten ja olen sen jälkeen erakoitunut kotiini. Introvertti muutenkin. Nainen olen ja mietin tosiaan auttaisiko ehkä joku hormonilisä. On murheita myös omien vanhempien kanssa eikä ketään kenen kanssa asioita jakaisi.

Voisi olla hyvä idea tosiaan mennä gynelle ja puhua hormonikorvauksesta. Oletko saanut käsiteltyä erotuskat, tuskin, jos olet ratkonut asiat pesiytymällä. Itse ainoana lapsena selvisin vanhempien loppuvuosista eksän ja nyksän tuella ja myös serkuista oli henkistä tukea vaikka kauheasti eivät muuten voineet auttaa ja itse olin liian kaukana auttamaan heitä. Tuo on paskamainen tilanne, että uutta kriisiä pukkaa kun edellinenkään ei ole selvä. Mutta keski-ikäiset kannattelevat tätä maailmaa, osa murheesta tulee siitä taakankannosta etenkin jos on jäänyt hankkimatta seuraava sukupolvi, niin on vaikea katsoa tilannetta kauempaa. Kun vanhemmat on saateltu eteenpäin ja saatu heidän ongelmansa ratkeamaan, edessä voi olla hyviä vuosia. Kehotan miettimään puolipäiväintrovertin uraa. Älä hautaudu elävältä introversion varjolla.

Pahan pulman tullen saat täältä tukea ja neuvoja. Kaikeksi onneksi vanhemmat vanhenevat kaikilla ja niistä ongelmista ymmärtää moni, vaikka kuvittelet olevasi ainutlaatuisessa tilanteessa. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yhdeksän viisi