Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Laskin, jos teen keikkailijana saman tuntimäärän kuin nyt vakituisena. Saan palkkaa yli 1000€/kk enemmän. Kannattaako irtisanoa itsensä?

Vierailija
24.05.2023 |

Keikkailijana saa todella usein hyviä määräaikaisia sopimuksia ja siihen päälle myös muuta keikkatyötä.
Palkka on noin 20€/h ja siihen lisät päälle.

Vakituisessa työssä joutuu ottamaan enemmän vastuuta harteilleen (ja tekemään ilmaistakin työtä) ja kiinnittyy pakostakin työyhteisön ongelmiin. Palkka on huikeat 13,5€/h ja lisät päälle.

Tavoitteena säästää rahaa. Nyt en pysty.
Kannattatko, että irtisanon itseni työstä, jossa en edes viihdy ja palkka on sysipaska?

Laskin, jos teen keikkailijana saman tuntimäärän kuin nyt vakituisena. Saan palkkaa yli 1000€/kk enemmän. Kannattaako irtisanoa itsensä?

Vaihtoehdot

Kommentit (45)

Vierailija
21/45 |
24.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Just näytti fasessa olevan ilmotus , että tule meille töihin siis Hyvinkää - Mäntsälä akselille. Lähihoitajan alkaen 19-21 € + lisät ja bensaetu. Sairaanhoitajan vastaava alkaen oli 24-25€.

Joku keikkafirma se kai oli.

Näiden keikkafirmojen laskutusta ei otettu kunnolla huomioon sote-alueilla ja siinä on yksi syy, miksi niillä on rahat loppu. Mitä syrjäisempi paikkakunta, sitä enemmän joutuu keikkahoitajille ja lääkäreille maksamaan. tai siis käytännössä niille firmoille, jotka näitä tekijöitä välittää. Yksi välitysfirma laskuttaa tällä hetkellä erästä P-Karjalan kuntaa 24 000 euroa kuussa lääkärin palvelusta. Ihan vain esimerkkinä. 

Vierailija
22/45 |
24.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos vastauksista. Kyllä minä irtisanon itseni.

Koko ajan tuntuu kuin olisi toinen jalka paskassa kiinni kun yritän sopeutua tuohon vakituiseen paikkaan. Se palkka hiertää mutta monet muut asiat myös.

Moni on lähdössä ja työntekijöiden vaihtuvuus on ollut runsasta, enkä ihmettele.

Työkavereista kyllä pidän ja olen ollut iloinen kun heihin olen saanut tutustua, he ovat ainoa syy minkä vuoksi olen edes miettinyt lähdenkö vai en.

Tuntuu paremmalta ja vapaammalta vaihtoehdolta tehdä sitä keikkailua. On helpompi hengittää ja saa työlleen myös korvauksen, enää ei ehkä tarvitse sitten tehdä kahta työtä kuten nyt.

-ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/45 |
24.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä irtisanoin itseni ja ryhdyin vain keikkahommiin. Saa valita työpäivät, työajat, mieluisat työpaikatkin. En keksi mitään huonoa, tienaan näin huomattavasti enemmän kuin vakituisena ja voin paremmin. Toki jos sairastuisi jotenkin isommin, ei ole enää työterveyshuoltoa. 

Voi sairastua isommin eli vaikka katkaista käden,pitkällä sairaslomalla,ei keikkailua.

Vierailija
24/45 |
24.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos ala on sellainen, että vakituisen pestin saa halutessaan koska vain, kyllä, minä irtisanoutuisin.

Juuri näin. Tärkeintä on, että ei polta siltoja takanaan. Koskaan ei tiedä, vaikka tulevaisuudessa tie veisi vielä samaan paikkaan syystä tai toisesta. 

Vierailija
25/45 |
24.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos olisin ap, irtisanoutuisin.

Vierailija
26/45 |
24.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarkalleen ottaen saan 1300€ lisää palkkaa kun teen määräaikaisuuksia.

Kyllä tämä on näin tehtävä.

Ihanaa, tuli heti parempi fiilis kun sain asialle nyt päätöksen enkä pyörittele jatkuvaan. Keikkaa teen sitten vain. Onneksi on jo tiedossa paikkoja joihin voin ottaa suoraan yhteyttä.

Kaikki paikat eivät ole tuon suuruista palkkaa tarjoavia (eli otan muualta jos en aina keikkafirmalta saa vuoroja tarpeeksi) mutta siitä huolimatta tulot nousevat merkillisesti sekä se oma päätös työvuoroista.

-ap

Vierailija
27/45 |
24.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Knnttaa, kaikki saikkusaikuttajat maksaa oman saikutuksensa Ota ihmeessä!

Vierailija
28/45 |
24.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Entä jos sairastut?

Palkallista lomaa ei myöskään ole.

Itse olen yhdistänyt vakkari työn ja keikkaa päälle.

Miten tuo onnistuu? Itse jos teen oman alan töitä muualla kun mihin sopimus on niin saan kenkää ilman korvauksia.

Hoitoalalla onnistuu, kenkää ei ole varaa antaa kellekkään.

Vierailija
29/45 |
24.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tarkalleen ottaen saan 1300€ lisää palkkaa kun teen määräaikaisuuksia.

Kyllä tämä on näin tehtävä.

Ihanaa, tuli heti parempi fiilis kun sain asialle nyt päätöksen enkä pyörittele jatkuvaan. Keikkaa teen sitten vain. Onneksi on jo tiedossa paikkoja joihin voin ottaa suoraan yhteyttä.

Kaikki paikat eivät ole tuon suuruista palkkaa tarjoavia (eli otan muualta jos en aina keikkafirmalta saa vuoroja tarpeeksi) mutta siitä huolimatta tulot nousevat merkillisesti sekä se oma päätös työvuoroista.

-ap

Ihan oikea ratkaisu, niin olisin tehnyt itsekin. Kyllä sen sisimmässään tietää kun on lähdettävä. Myötätuulta keikkamatkaan, hyvä siitä tulee. 

Vierailija
30/45 |
24.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä irtisanoin itseni ja ryhdyin vain keikkahommiin. Saa valita työpäivät, työajat, mieluisat työpaikatkin. En keksi mitään huonoa, tienaan näin huomattavasti enemmän kuin vakituisena ja voin paremmin. Toki jos sairastuisi jotenkin isommin, ei ole enää työterveyshuoltoa. 

Voi sairastua isommin eli vaikka katkaista käden,pitkällä sairaslomalla,ei keikkailua.

No sitten maksaa kela jonkin verran, saahan työtönkin kelan sairauspäivärahaa jos ei sairautensa vuoksi kykene olemaan työtön työnhakija.

Vierailija
31/45 |
24.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä jäin keikkalaiseksi, irtisanouduin vakityöstäni. Tienaan paremmin, saan itse vaikuttaa missä työskentelen ja milloin. Mikä parasta, ei tarvitse mennä huonoon paikkaan uudestaan. Sain yöuneni ja mielenrauhani takaisin. Vapaita voi pitää, milloin haluaa. Asioiden on todella muututtava, jos halutaan pitää hoitajat vakipaikoissa tai sitten on vaan hyväksyttävä, että vieraat hoitajat hoitavat jatkuvasti. Kehenkään asukkaaseen ei ehdi tutustua kummemmin, mutta keikkatyön suola on se, että ei tarvitse samoja hoidettavia katsella jatkuvasti. Eikä kollegoita, eikä varsinkaan omaisia. Tekee vuoronsa ja sillä selvä. Voi jättää vakkarit kiehumaan liemissään.

Vierailija
32/45 |
24.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Entä jos sairastut?

Miten tuo onnistuu? Itse jos teen oman alan töitä muualla kun mihin sopimus on niin saan kenkää ilman korvauksia.

Hoitoalalla onnistuu, kenkää ei ole varaa antaa kellekkään.

Kiirettä pitää, ei kotisohva ehdi kulumaan mutta nelikymppiseksi jaksaa painaa pitkää päivää.

Nimim. kokemusta omaava

Vierailija
33/45 |
24.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainoa riski on siinä, että suomen työttömät ryhdistäytyisivät ja hoitoalalla ei olisi enää työvoimapulaa. Eli riskiä ei siis ole olemassa.

Vierailija
34/45 |
24.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulisin mielelläni lisääkin kokemuksia.

Itse ehkä olen muutenkin sellainen, että haluan keskittyä vain työhön enkä niin välitä työyhteisön yhteisistä istunnoista ja inside-juoruista. Sekin omalla tavallaan kuluttaa vaikka toki haluan olla ystävällinen ja hyvää seuraa kaikille. Silti työelämässä on mukava keskittyä enemmän hommiinsa ja jättää kaikki toisijainen pois (myös ne työpaikalla järjestettävät ylimääräiset välttämättömyydet) ja lähteä sitten kotiin. Parasta on jos jää asiakkaillekin enemmän aikaa ja läsnäoloa kun ei tarvitse miettiä kaikkea ylimääräistä hommaa mitä aina kasaantuu vakityössä.

-ap

Vierailija
35/45 |
24.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et varmaan tuossa ainakaan menetä mitään, koska jos jostain syystä toteat ettei keikkailu ollutkaan sinun juttusi, saat varmaan vakkaripestin jostain.

Vierailija
36/45 |
24.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten keikkahommiin pääsee? Jonkin firman listoilleko?

Etsi netistä mitä rekryfirmoja alueellasi on. Siellä kertovat nettisivuillaan palkatkin. Sitten vain sovit työhaastatteluun ajan (ottavat nopeasti yhteyttä) ja solmitte sopimuksen. Pääset valitsemaan keikkoja.

Helppoa on.

Täällä missä asun niin keikkafirmoja on todella paljon, onneksi. Tosin alkavat olemaan suosittuja, että kannattaa napata ajoissa vuorot. Jos vuoroja ei aina ole tai pidempiä sijaisuuksia niin monet ottavat keikkalaisia mihin työpaikkaan melkein vaan. Tarve on niin akuutti, tarvitsee vain soittaa. Valitettavasti palkka suoraan työnantajalta on aina se huonoin mahdollinen mutta sitä se on vakituisenakin ja siihen on sitten sidottu niin monenlaiseen päänvaivaan samalla.

-ap

Vierailija
37/45 |
24.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Vierailija
38/45 |
24.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Entä jos sairastut?

Keikkatyössä on etuja ja haittoja.

Sairastumisen riski kannattaa tosiaan ottaa huomioon. Mutta kannattaa muistaa sekin, että terveysongelmat nostavat riskiä joutua irtisanotuksi.

Itse sain aika nopeasti irtisanomisilmoituksen yt:ssä sen jälkeen kun olin sairastunut vakavasti.

Nykyään teen samassa firmassa keikkatyötä n. 8 kk vuodessa. Vaikka teen lyhyttä työaikaa ja pidän pitkiä lomia, on vuosituloni samaa tasoa kuin kokopäivätyössä vakkarisopimuksella.

Palkallista sairaslomaa ei keikkaa tekevänä saa, mutta parempi palkka antaa mahdollisuuden pitää enemmän lomia. Pidempiin sairauksiin saa joka tapauksessa Kelan tuet.

Vierailija
39/45 |
25.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noniin, sijaisuus varattu useammalle kuukaudelle keikkafirman kautta. Enää tarvitsee vain ilmoittaa pomolle, se kaikista vaikein asia tässä. Tietysti hyvällä pyrin kertomaan ja yritän tehdä vuoroja ehkä heilläkin mutta kyllä se näin on kannattavampaa jos miettii kylmästi vain itseään. Vähän harmittaa ehkä toisten pettymys mutta toisaalta olen kyllä avoimesti väläyttänyt tästä mahdollisuudesta, että en kauaa katsele paikan toimintaa ja tätä surkeaa palkkausta suhteessa työn määrään. Näin on paljon parempi itselleni. 

-ap 

Vierailija
40/45 |
25.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kokeile. Mä teen määräaikaisuuksia puolet vuodesta, sen toisen puolen haen toisen alani töitä. Pysyy päivärahoilla ja molempien, sekä palkan että etuuden, veroprosentti on pieni. Vähän menettää, paljon saa.

Osa-aikaisuus tai keikkailu tai määräaikaisuus ei mitenkään vaikuta veroprosenttiin kenelläkään. Ainoa vaikuttava asia on vuoden aikana tienatut eurot ja niistä tehtävät vähennykset.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kuusi kahdeksan