Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Laskin, jos teen keikkailijana saman tuntimäärän kuin nyt vakituisena. Saan palkkaa yli 1000€/kk enemmän. Kannattaako irtisanoa itsensä?

Vierailija
24.05.2023 |

Keikkailijana saa todella usein hyviä määräaikaisia sopimuksia ja siihen päälle myös muuta keikkatyötä.
Palkka on noin 20€/h ja siihen lisät päälle.

Vakituisessa työssä joutuu ottamaan enemmän vastuuta harteilleen (ja tekemään ilmaistakin työtä) ja kiinnittyy pakostakin työyhteisön ongelmiin. Palkka on huikeat 13,5€/h ja lisät päälle.

Tavoitteena säästää rahaa. Nyt en pysty.
Kannattatko, että irtisanon itseni työstä, jossa en edes viihdy ja palkka on sysipaska?

Laskin, jos teen keikkailijana saman tuntimäärän kuin nyt vakituisena. Saan palkkaa yli 1000€/kk enemmän. Kannattaako irtisanoa itsensä?

Vaihtoehdot

Kommentit (45)

Vierailija
1/45 |
24.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keikkatyö on parasta mitä on keksitty 😊nimi. Yli 10 vuotta keikkaillut

Vierailija
2/45 |
24.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

No jos olet riittävän varma, että saat tarpeeksi sitä keikkatyötä, niin mikä ettei. Ota huomioon myös mahdolliset vaikutukset palkallisiin lomiin yms.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/45 |
24.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entä jos sairastut?

Palkallista lomaa ei myöskään ole.

Itse olen yhdistänyt vakkari työn ja keikkaa päälle.

Vierailija
4/45 |
24.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Keikkatyö on parasta mitä on keksitty 😊nimi. Yli 10 vuotta keikkaillut

Itsekin olen keikkaillut ja tykännyt kyllä :)

Kun tekee vaan työnsä ja lähtee kotiin. Tietysti aina parhaansa tekee mutta ei tarvitse sitten olla mukana niissä henkilöstöpalavereissa, jatkuvaa laadun tarkkailua ja työyhteisön ongelmia. En jaksa sitä.

Otin vakituisten paikan siksi koska ajattelin, että tuo paikka voisi olla erilainen ja kiva mutta ihan samat, ellei pahemmatkin ongelmat ole kuten yleisesti muuallakin. Ei vaan ole minun juttuni kai.

Keikkailijana saa valita itse työnsä määrän (ajattelin tehdä 190h/kk) ja lomansa.

-ap

Vierailija
5/45 |
24.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokeile. Mä teen määräaikaisuuksia puolet vuodesta, sen toisen puolen haen toisen alani töitä. Pysyy päivärahoilla ja molempien, sekä palkan että etuuden, veroprosentti on pieni. Vähän menettää, paljon saa.

Vierailija
6/45 |
24.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyseessä hoitoala? Siellä tuo on varmasti hyvä valinta.

Vierailija
7/45 |
24.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ala on sellainen, että vakituisen pestin saa halutessaan koska vain, kyllä, minä irtisanoutuisin.

Vierailija
8/45 |
24.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hoitoala kyllä.

Saa vakituisen pestin aina kun haluaa.

Töitä riittää. Etenkin tähän aikaan vuodesta mutta kyllä muutenkin.

Olen jo kuukauden jatkuvasti katunut tätä vakituista työtä. Kun tuntuu, että kulutan aikaani kun voisin eri valinnalla säästää rahaa, mielenterveyttäni ja aikaani kun saa itse valita ja suunnitella elämänsä.

-ap

Vierailija
9/45 |
24.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä irtisanoin itseni ja ryhdyin vain keikkahommiin. Saa valita työpäivät, työajat, mieluisat työpaikatkin. En keksi mitään huonoa, tienaan näin huomattavasti enemmän kuin vakituisena ja voin paremmin. Toki jos sairastuisi jotenkin isommin, ei ole enää työterveyshuoltoa. 

Vierailija
10/45 |
24.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hoitoala kyllä.

Saa vakituisen pestin aina kun haluaa.

Töitä riittää. Etenkin tähän aikaan vuodesta mutta kyllä muutenkin.

Olen jo kuukauden jatkuvasti katunut tätä vakituista työtä. Kun tuntuu, että kulutan aikaani kun voisin eri valinnalla säästää rahaa, mielenterveyttäni ja aikaani kun saa itse valita ja suunnitella elämänsä.

-ap

Olisin siirtynyt keikkailijaksi jo kauan sitten. Se että voisi halutessaan pitää vaikka viikon loman toisi ihanaa vapautta. Ja lähihoitajan työt varmaan riittävävän samantyyppisiä eri paikoissa, ettei paikan vaihto olisi stressaavaa.

Vierailija
11/45 |
24.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tekisi mieli irtisanoa itsensä heti ensi viikon maanantaina. Olen kamala tyyppi jos juuri kesäaikaan ja uusien työvuorolistojen tullessa sanon, että lähden pois? Olen vielä koeajalla.

Katsoin niin ensi viikolle voisin heti ottaa pidemmän sijaisuuden läheltä kotiani, syksylle asti. Palkka yli 20e/h ja täydet tunnit.

-ap

Vierailija
12/45 |
24.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tekisi mieli irtisanoa itsensä heti ensi viikon maanantaina. Olen kamala tyyppi jos juuri kesäaikaan ja uusien työvuorolistojen tullessa sanon, että lähden pois? Olen vielä koeajalla.

Katsoin niin ensi viikolle voisin heti ottaa pidemmän sijaisuuden läheltä kotiani, syksylle asti. Palkka yli 20e/h ja täydet tunnit.

-ap

Varmaan tärkeää tuossa keikkailussa on se, ettei polta siltoja työpaikkoihin.

Vierailija
13/45 |
24.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

-ap

Jos meinaat koeaikapurkua, niin perustele se oikein.

Vierailija
14/45 |
24.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Entä jos sairastut?

Palkallista lomaa ei myöskään ole.

Itse olen yhdistänyt vakkari työn ja keikkaa päälle.

Miten tuo onnistuu? Itse jos teen oman alan töitä muualla kun mihin sopimus on niin saan kenkää ilman korvauksia.

Vierailija
15/45 |
24.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

-ap

Varmaan tärkeää tuossa keikkailussa on se, ettei polta siltoja työpaikkoihin.

Minulla on jo hyviä suhteita muualle kun olen tehnyt keikkaa vakityön ohella. Minusta onneksi pidetään tekijänä ja työkaverina. Tuossa olisi oiva mahdollisuus tarttua heti kiinni pidempään määräaikaiseen sijaisuuteen samantyylisessä paikassa. Täytyy pohtia tässä.

Soitan ja tiedustelen huomenna tuonne mahdolliseen työhön vielä ja pohdin millaiselta kuulostaa.

-ap

Vierailija
16/45 |
24.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

-ap

Ei se työnantajakaan sun etua mieti, vaan omaansa. Mikset tekisi samoin. Jos työnantaja haluaa pitää sut, saa maksaa siitä, muuten meet kilpailijalle, eli tässä tapauksessa keikkavirmalle.

Mä en jaksa ymmärtää että työnantajat maksaa kyllä mukisematta keikkafirmoille, muttei työntekijälle. Sitten löytyy rahaa kun siinä on välistävetäjä. En ymmärrä, en alkuunkaan.

Vierailija
17/45 |
24.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Just näytti fasessa olevan ilmotus , että tule meille töihin siis Hyvinkää - Mäntsälä akselille. Lähihoitajan alkaen 19-21 € + lisät ja bensaetu. Sairaanhoitajan vastaava alkaen oli 24-25€.

Joku keikkafirma se kai oli.

Vierailija
18/45 |
24.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä tein kanssa keikkahommia ennen freelancerina ja sain noin 2000 euroa enemmän kuussa liksaa kuin nyt vakituisena. Kyseessä ei ole hoitoalan hommat.

Silloin sai painaa ylitöitä ilman, että kukaan alkoi mussuttamaan niiden määrästä. Työpaikalla oli jatkuva tarve freelancereille, kun omaa väkeä ei saanut palkata lisää ja he eivät saaneet tehdä yli 200h vuoden aikana ylitöitä.

Nyt olen siis itse vakkarina ja kädet on sidottu noiden työehtosopimusten vuoksi. Lisäksi nyt en saa tehdä useita viikonloppuja enää putkeen töitä, sekin on työehdoissa kielletty. 

Toki vakkarina on etuja, joita keikkatyöläisenä ei ole, mutta ansaitsemaan ei enää pysty samalla tavalla. 

Vierailija
19/45 |
24.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa!

Vierailija
20/45 |
24.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten keikkahommiin pääsee? Jonkin firman listoilleko?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kaksi kuusi