Saako Kela soittaa pankkeihin ja kysyä sieltä tilitietoja jos on hakenut ttt
Eli onko kelalla toimeentulotuen hakijalta laillinen oikeus pyytää tilitietoja pankeista?
Kommentit (73)
Aina saa soittaa ja kysyä. Eri asia sitten saako vastauksia.
Tosiasiassa voivat soittaa pankkiin ja kysyä onko sinulla tili siellä. Jos on, pyytävät sinua toimittamaan tilitiedot.
Suunnitteletko petosta?
Viranomaiset ei ole tyhmiä. Kyllä ne on nuo metkut nähneet ennenkin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei se virkailija mihinkään soittele vaan se katsoo suoraan koneelta tiedot joihin hänellä on pääsy.
Niin kai se nykyään tekee, mutta mistä se tietää missä pankissa mulla on tilit??
Kyllä ne tietää. Ne jopa löysi tilin jonka olemassaoloa en edes tiennyt/ muistanut kun ei ollut minun tilini vaan lapsen.
Ai noin tarkkaan nykyään nuuskivat? Onhan se tietysti helppoa kun kaikki on käytännössä netissä, niin eikun vaan näpytellään menemään...
Kysyjä kuulostaa siltä että maksaa käteisellä ja käyttää pöytäkonetta😆👌🏽
Halutessaan saavat selville kaikki käytössä olevat tilit mutta sinulle ilmoitetaan kyllä jos sellainen pyyntö tehdään.
Paypal-tiliin eivät mitenkään pääse käsiksi.
PS
Älä ikinä siitä paypalista suomalaiseen pankkiin vaan osta aina ostokset ja matkat paypal-rahoista
Vierailija kirjoitti:
Suunnitteletko petosta?
Viranomaiset ei ole tyhmiä. Kyllä ne on nuo metkut nähneet ennenkin.
Se on muuttunut tietotekniikan ansiosta. Vuosituhannen alussa kirjoitin juttuja työkkärin lehteen ja sain palkkioita. Samaan aikaan nostin työttömyysetuutta ja kiinni en jäänyt vaikka tein noin vuosia...
Vierailija kirjoitti:
Tosiasiassa voivat soittaa pankkiin ja kysyä onko sinulla tili siellä. Jos on, pyytävät sinua toimittamaan tilitiedot.
Ei pankista anneta tietoja kellekkään kyselijöille! Valehtelet!
Vierailija kirjoitti:
Voihan ne kysyä mutta kun ei ne saa tietoja muista kun itse ilmoittamistasi tileistä. Pankkisalaisuus on olemassa. Ei pankit saa luovuttaa mitään tietoja. On oma asiasi minkä tilin kelaan ilmoitat.
Pankkisalaisuus ei päde poliisi tutkimuksessa missä epäillään törkeää petosta valtiota kohtaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Paitsi jos olet joutunut pankinjohtajan tai jonkun muun silmäätekevät kynsiin. Tiliotteet pistetään nettiin tai jotain. Hesarin sivulle. Toisaalta ei mullakaan mitään salattavaa siellä ole.
Jos haet toimeentulotukea suostut samalla siihen, että kaikki raha-asiasi pengotaan pohjamutia myöden. Yksityisyyden menetys on hintana siitä että saat toimeentulotukea.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei pankit mitään tietoja edes saa luovuttaa. Annat vain sen mihin ttuki tulee tai muut tulosi.
Ei tietenkään kenellekään kelan perusvirkailijalle. Kyllä siellä taitaa olla sitten omat kanavat kysellä, jos epäilevät petosta tai muuta vastaavaa.
Ja ketä ne muut on kuin perusvirkailijoita? Se perusvirkailija ne päätökset tekee tttuen suhteen ja hakijoita on kymmeniä tuhansia yhdessä kaupungissa. Ei niillä ole aikaa jotain yksityisetsivän töitä tehdä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voihan ne kysyä mutta kun ei ne saa tietoja muista kun itse ilmoittamistasi tileistä. Pankkisalaisuus on olemassa. Ei pankit saa luovuttaa mitään tietoja. On oma asiasi minkä tilin kelaan ilmoitat.
Pankkisalaisuus ei päde poliisi tutkimuksessa missä epäillään törkeää petosta valtiota kohtaa.
Ai kuten Kela missit?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Paitsi jos olet joutunut pankinjohtajan tai jonkun muun silmäätekevät kynsiin. Tiliotteet pistetään nettiin tai jotain. Hesarin sivulle. Toisaalta ei mullakaan mitään salattavaa siellä ole.
Sulla ei ole mitään käsitystä asioista joten et viitsis turhaan kirjoitella tänne
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
tässä on kyse tttuesta eikä valtiopetoksesta
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei se virkailija mihinkään soittele vaan se katsoo suoraan koneelta tiedot joihin hänellä on pääsy.
Niin kai se nykyään tekee, mutta mistä se tietää missä pankissa mulla on tilit??
Kyllä ne tietää. Ne jopa löysi tilin jonka olemassaoloa en edes tiennyt/ muistanut kun ei ollut minun tilini vaan lapsen.
Äläs valehtele. Olen ollut kelassa töissä ja sieltä ei soitella yhtään mihinkään. Asiakas itse antaa tilit mitä hänellä on ja jos ei kerro kaikkia tilejä, niin se on sitten siinä. Kela tietää vain sen tilin minkä sinne on toimittanut ja kela näkee verotiedot reaaliajassa. Esim, jos saa veronpalautusta, niin se tieto on siinä esillä. Kela ei soitttele eri pankkeihin ja kysele onko tällä ja tällä tili teillä. Pankki ei anna tollasia tietoja kenellekkään.
Kela saa tiedot jos on kaksi tiliä niin, että asiakas on itse siirtänyt omalta tililtä omalle toiselle tilille ja se näkyy tilotteessa se siirto ja siitä tulee sitten lisäselvitys tilistä, ja jos asiakas ei anna lisäselvitystä, niin asiakas ei myöskään saa silloin rahaa ja se tieto menee Te-toimistoon.
Te-toimistosta ollaan yhteydessä asiakkaaseen ja selvittelevät sitten keskenään onko maksulle estettä vai tuleeko karenssia.
Haittaneeko tuo jos on tili joka ei käytössä eikä ole ilmoittanut. Eli tilille ei tule rahaa. Kai nyt jokainen tietää, onko rahaliikennettä vai ei. Jos on jotain mistä henkilö ei tietoinen, niin eipä hänen vika, tarkoitan joku heittänyt sinne rahaa. Näkeehän sen, onko tiliä käytetty vai ei ja jos tiliä käytetty henkilön tietämättä ei kun poliisit tutkimaan vaan. Nykyään kun hakkerit osaa tehdä vaikka mitä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
tässä on kyse tttuesta eikä valtiopetoksesta
Kyseessä on taloudellinen petos. Sama kuin veronkierto.
Vierailija kirjoitti:
Jos haet toimeentulotukea suostut samalla siihen, että kaikki raha-asiasi pengotaan pohjamutia myöden. Yksityisyyden menetys on hintana siitä että saat toimeentulotukea.
No huh onneksi kysymyksessä vain raha-asiat. Ei sentään terveys tai perheasiat.