Pidätkö vaihdevuosissa koko ajan sidettä?
Kommentit (39)
Silloin alussa kun vuoto oli epävarmaa, pidin mukana suojia, nykyään ei tarvitse kun kuukautiset ovat loppuneet täysin.
Siis mitä siinä tapahtuu? T. Melkein viisikymppinen
Monelle tulee ylimääräisiä vuotoja ja epäsäännölliset kuukautiset vaihdevuosissa
No en todellakaan. Hiostavat. Kyllähän sen tuntee kun alkavat.
En. Kaikki muut mahdolliset oireet on ja voimakkaina, mutta menkat säännölliset.
Käytin kestopikkarisuojaa. Ja toki aina mukana siteitä.
En pitänyt kertaakaan. Vv alkoi sillä että menkat jäi pois eikä tulleet koskaan takaisin.
En pitänyt siteitä etukäteen housuissa silloinkaan, kun oli säännölliset kuukautiset. Ei ne niin nopeasti ole ikinä alkaneet, ettenkö ehtisi reagoida.
Minulla oli runsaitten kuukautisten takia kierukka pitkään, jäi kuukautiset kokonaan pois. Kun kierukka poistettiin, vuodot eivät koskaan palanneet. Vaihdevuosivaivoina oli hiukan kuumottelua joskus yöllä ehkä parina vuotena. Kuumottelusta selvisi sillä, että oli hetken ilman peittoa ja jatkoi sitten unia. Pääsin kyllä vähällä.
Taatusti saa tulehduksia jos jatkuvasti pitää sidettä, hyi!
No en. Kyllä mä sen yleensä jonkun verran tiedän. Ainakin sen, että jos on ollut vuodot, niin 3 viikkoon ei ainakaan ole. Mutta tosiaan ollut välillä kuukausiakin menkat pois, en mitään siteitä käyttänyt. Kyllä sen aina alavatsakouristuksista olen tuntenut, jos vuodot on alkaakseen. Ihan pientä tihru/välivuotoa joskus tullut pitkien kiertojen aikana, ja kuppia olen joskus käyttänyt siihen, joskus pikkuhousunsuojia.
Tuo hormonikierukka oli tosi hyvä. Laitatin sen viisikymppisenä, runsaat kk loppuivat siihen, eikä niistä ollut mitään huolta sen jälkeen, pysyivät poissa. Sitten vähän yli kuusikymppisenä lopetin kierukankäytön. Ei ollut mitään vaihdevuosioireita. Ainoa vaiva on heikentynyt virtsanpidätys ( ne rankat synnytykset!) sen takia juoksulenkillä tenaa käytän varalta ja pitkissä juhlatilaisuuksissa, jos ei ole vessaanpääsy varmaa.
Vierailija kirjoitti:
Kuukuppi ei hiosta
Matkaa sä kuuhun sillä kupillas. Mun värkkiin ei kupit tai mukit mahdu :D
Olikohan kuulennoilla kuukuppeja mukana?
Sanokaa suoraan vaan, et veren keruu astioita eikä kuukuppeja, -mukia tai -tuoppeja ;)
No en tosiaankaan halua olla vaippahousu.