Laitatteko kevätjuhliin tai yo-juhliin sukkahousut jos on yli 20 astetta lämmintä?
Pidetäänkö etiketistä vielä nykyään kiinni kauhean voimakkaasti?
Kommentit (50)
En todellakaan laita. Eikös se nykyaikana ole ihan ok kun kuninkaallisetkin edustavat paljain säärin?
3, mistä revit nuo alusvaatteet? Kyllä, sukkahouillakin on eri paksuuksia mitä on soveliasta käyttää eri juhlissa ja eri tyylisten asujen kanssa. Yo-juhlat ei ole iltapukujuhla, joten kyllä, sukkahousut näkyy jos mekko/hame.
En käytä sukkahousuja kuin talvella, ja silloinkin vain mustia.
Laitan. Jalat näyttää paremmilta ja kengät mukavammat jalassa. Nykyään on tosi hyviä ohuita 10-20 denierin sukkahousuja.
Olen käyttänyt stay up-sukkia jo 40 vuotta. Oli mahtavaa, kun keksivät ne silikoninauhat. Stay up-sukat ovat varsinkin kesäaikaan niin paljon sukkahousuja miellyttävämmät. Helpot verrattuina perinteisiin sukkiin ja sukkanauhoihin.
Etiketti vaatii säärten verhoamisen. Joskus on nähty jopa karkeakarvaisia sääriä paljaina jonkun juhlissa. Melko mautonta.
Stay up- sukista sen verra, että kannattaa miettiä, minkäikäiset sukat ovat. Kerran laitoin ehjät, mutta aikaa nähneet sukat juhliin. Silikoninauhat olivatkin vanhentuneet ja olin vähällä joutua noloon tilanteeseen, kun sukat eivät pysyneetkään kunnolla jaloissa.
Viime vuonna Norssin juhlassa (Norssi = eliittilukio Helsingin keskustassa) ei paljon sukkahousuja näkynyt. Järjestään oli myös tennarit/lenkkarit juhlavierailla jalassa ja iloinen kesätunnelma. Paikalla oli useita liike-elämän, tieteen ja taiteen perheitä, joten kyllä se etiketti oikeasti on muuttunut, halustitte tai ette.
Kyllä laitan, kun on suonikohjujakin. Kouluikäisenä olin ilman.
Kevätjuhliin laittaisin lämpimällä ilmalla ehkä mieluummin mukavat housut tai housuhameen, joiden kanssa ei sukkahousuetikettiä tarvitse noudattaa. Ehkä kauniit nilkkasukat vain korkokenkien kanssa.
Yo-juhlissa en ole ollut. Tosin voi olla, että hameen kanssakin ohuet sukkahousut voivat olla ihan kivat, verrattuna siihen että paljaat (pahimmassa tapauksessa hikiset) reidet hankaavat vastakkain koko päivän.
Laitan kondomin jo valmiiksi himassa, jottei kiireessä unohdu.
M57