Laitatteko kevätjuhliin tai yo-juhliin sukkahousut jos on yli 20 astetta lämmintä?
Pidetäänkö etiketistä vielä nykyään kiinni kauhean voimakkaasti?
Kommentit (50)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En laita. Mulla on nätit sääret, ei tarvi verhota mihinkään sukkahousuihin. Ihan sama mitä etiketti sanoo, en todellakaan kesähelteillä pue mitään hiostavia sukkahousuja.
En minäkään laita, en edes tajua miksi tuollainen sääntö on olemassa. Näyttääkin hölmöltä olla helteessä sukkahousut jalassa ja varsinkin jos on avokärkiset kengät tai sandaalit jalassa.
Samaa mieltä!
Jos on ihan valkoiset ja suonikohjuista sinertävät sääret, niin ei ilman sukkiksia...
kukaan mun kinttuja siellä vahdi kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Etikettivirhe, jos ei laita
Etiketillä pyyhin takapuoleni.
Ja varsinkin vuonna 2023. Maailma muuttuu ja "pukeutumissäännöt" sen mukana. Ehkä voidaan keskittyä nyt tärkeämpiin asioihin kuin naapurin Jaanan sukkahousuihin.
En , hameet sen mittaisia että polvisukat riittää.
En tosiaankaan. Yli 20 astetta niin jää pikkaritkin kotiin. Kesästä pitää nauttia.
Vierailija kirjoitti:
Jos on ihan valkoiset ja suonikohjuista sinertävät sääret, niin ei ilman sukkiksia...
Entä jos on ruma naama ja ruusufinnin epämuodostama nenä? Pitääkö nekin peittää sukkahousuilla?
Mitä hyötyä sukkahousuista on? Jos on nätit jalat, niin miksi täytyy jotkut ruman väriset sukkahousut vetää siihen päälle KESÄLLÄ?
Pukeudun etiketin mukaan, laitan sukkikset. Ja muistaa pitää että, ette mene juhliin itsenne takia, vaan juhlasankarin ja silloin pitää muistaa tietyt etiketit.
Vierailija kirjoitti:
Pukeudun etiketin mukaan, laitan sukkikset. Ja muistaa pitää että, ette mene juhliin itsenne takia, vaan juhlasankarin ja silloin pitää muistaa tietyt etiketit.
Miksi ketään juhlasankaria kiinnostaa onko jollain sukkahousut vai ei!?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi ketään juhlasankaria kiinnostaa onko jollain sukkahousut vai ei!?
Minä ainakin käännytän ovelta sukkahousuttomat.
Ei kai kukaan sukkahousuja käytä, on olemassa muitakin pitkiä sukkaratkaisuja
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja varsinkin vuonna 2023. Maailma muuttuu ja "pukeutumissäännöt" sen mukana. Ehkä voidaan keskittyä nyt tärkeämpiin asioihin kuin naapurin Jaanan sukkahousuihin.
Sivistymättömät ihmiset ajattelevat noin. Oikeasti sivistyneet tuntevat etiketin, ja siihen kuuluu käyttää sukkahousuja hameen kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Ei kai kukaan sukkahousuja käytä, on olemassa muitakin pitkiä sukkaratkaisuja
Kyllä minä käytän. Ja aika moni muukin, ei niitä muuten myytäisi vuodesta toiseen.
Mulla on sellaista sukkahoususuihketta. Näyttää nätimmältä kuin ilman, mutta ei hiosta.
Laitan mieluummin pitkät housut tai hameen ja sukat, jos voin. Inhoan sukkahousuja.
Anna wintour ei käytä sukkahousuja
Kysymys kuvastaa kysyjän tottumattomuutta erityyppisiin tilanteisiin. Onko hän esimerkiksi maaseutupaikkakunnalta, jolla yleensäkin ollaan ns. rennommin, jolloin sukkahousut ovat juhliinkin mennessä pohdittavampi kysymys, tulee mieleen. Yo-juhlat eivät toisaalta ole myöskään hautajaiset, joten sukattomuus ei ole automaattisesti huono valinta. Katso peiliin, se ratkaisee sopivuuden tässä juhlassa. Oma helteestä kärsiminen tai nauttiminen eivät ole pukeutumisen peruste juhlapukeutumisessa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sivistymättömät ihmiset ajattelevat noin. Oikeasti sivistyneet tuntevat etiketin, ja siihen kuuluu käyttää sukkahousuja hameen kanssa.
Joskus kuului etikettiin myös se, että naisilla ei ollut ravintolaan asiaa ilman miesseuraa. Varmaan sivistyneenä noudatat tätäkin sääntöä vaikka sille on ihan yhtä huonot perusteet kuin sukkahoususäännöille?