Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Sähköauton akun lataus maksoi ti-ke yön hinnoilla vain 40 senttiä, taas ajetaan 130 kilometriä halvalla

Vierailija
24.05.2023 |

Halpaa on kuin saippua. Tuolla hinnalla ei saa kuin jugurttipurkillisen bensaa :)

Kommentit (163)

Vierailija
21/163 |
24.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Range 130 km? Onpas sulla vanha pas*a peli, meillä range 350 km

Meillä 600 km jos tässä kerran kilpasille haluat auton rangen kanssa lähteä.

Vierailija
22/163 |
24.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä kun ostin nyt keväällä auton oli budjettini 50000 euroa. Tottakai ostin sähköauton jonka käyttö-ja huoltokustannukset on vaan murto-osa polttomoottoriauton kustannuksista. Kun vaihdan sen taas uuteen noin kolmen vuoden päästä niin käytän auton vaihtoon taas sen määrän rahaa minkä katson sillä hetkellä tarpeelliseksi eikä mikään arvonalenema vaikuta asiaan millään lailla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/163 |
24.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meidän perheen Teslalla range on 500 km. Pori-tampere-pori, maksoi nyt noin 2€....yht. Kotona ladataan...on tää nättii

Laskitko kanssa, mikä on Teslasi todellinen hinta, maksoity ainakin 50 000e, aika kauan saat ajella, että ollaan tasoissa, veikkaampa, että autosi elinkaaren aikana et tule pääsemään samalle tasolle kuluissa kuin minä ja diesel, 4,2litraa sadalla ja auton hinta 5000e, kymmenyksen sinun auton hinnasta.

-Ja kaikki tietää, että Teslan arvo saattaa pudota yhdessä yössä 10 000 euroa, niin kuin kävi kaksi kertaa peräkkäin viime aikoina. (Tesla alensi hintoja, käytettyjen hinnat putosi samalla)

Itse asiassa maksoimme 33000€, ja ja on ollut ehkä paras ostos ikinä, viime syksynä ostimme. 2019 vuoden malli.

Eli minulla on 28 000euroa ostaa dieseliä, sillä saa 17 000litraa ja 4 litraa sadalla, niin saan ajella 425 000km, että ollaan tasoissa, paitsi, että sinä olet tankannut sähköä tämän aijan, se pitää vielä lisätä siihen, eli saan ajaa 500 000km, että ollaan samoissa.

-Siihen pitää vielä lisätä autosi arvonalenema, mikä on sinulla puolet auton hinnasta, kuten minullakin, mutta sinulla se summa on reilut 16 000e, kun se minulla on 2500e, eli tuosta vielä 13 500euroa minun tankkauksiin, eli sillä saa taas ajaa 210 500km.

Eli sinä maksat moninkertaisesti ja ennen kun ollaan tasoissa, saan ajella maailman ympäri 20 kertaa.

Onnea vielä säästämisellesi   xD

Vierailija
24/163 |
24.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meidän perheen Teslalla range on 500 km. Pori-tampere-pori, maksoi nyt noin 2€....yht. Kotona ladataan...on tää nättii

Laskitko kanssa, mikä on Teslasi todellinen hinta, maksoity ainakin 50 000e, aika kauan saat ajella, että ollaan tasoissa, veikkaampa, että autosi elinkaaren aikana et tule pääsemään samalle tasolle kuluissa kuin minä ja diesel, 4,2litraa sadalla ja auton hinta 5000e, kymmenyksen sinun auton hinnasta.

-Ja kaikki tietää, että Teslan arvo saattaa pudota yhdessä yössä 10 000 euroa, niin kuin kävi kaksi kertaa peräkkäin viime aikoina. (Tesla alensi hintoja, käytettyjen hinnat putosi samalla)

Itse asiassa maksoimme 33000€, ja ja on ollut ehkä paras ostos ikinä, viime syksynä ostimme. 2019 vuoden malli.

Eli minulla on 28 000euroa ostaa dieseliä, sillä saa 17 000litraa ja 4 litraa sadalla, niin saan ajella 425 000km, että ollaan tasoissa, paitsi, että sinä olet tankannut sähköä tämän aijan, se pitää vielä lisätä siihen, eli saan ajaa 500 000km, että ollaan samoissa.

-Siihen pitää vielä lisätä autosi arvonalenema, mikä on sinulla puolet auton hinnasta, kuten minullakin, mutta sinulla se summa on reilut 16 000e, kun se minulla on 2500e, eli tuosta vielä 13 500euroa minun tankkauksiin, eli sillä saa taas ajaa 210 500km.

Eli sinä maksat moninkertaisesti ja ennen kun ollaan tasoissa, saan ajella maailman ympäri 20 kertaa.

Eli nämä ovat kustannuksiltaan tasoissa, kun on ajettu reilut 700 000km.

Hyvä tietää muidenkin tämä, loppuu se selittäminen säästöistä sähköautoon liittyen.

Vierailija
25/163 |
24.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meillä range on vaan reilut 400km, mutta eipä tuota ole koskaan tarvinnut ladata julkisessa latauspisteessä, hyvin riittää mökkimatkoihin ja sukulaisten luona vierailuihin naapurikaupungissa. Ajoa tulee noin 20 000 vuodessa.

Vierailija
26/163 |
24.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuten aiempi kirjoittaja sanoi: jos jättää todelliset kulut pois, minkä tahansa saa näyttämään halvalta. Pelkästään tuommoisen Teslan renkaat maksavat enemmän kuin moni käytetty auto.

Vierailija
27/163 |
24.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minua ärsyttää kun ihmiset ei ymmärrä että sen sähköauton voi reissussa ladata pikalaturilla ihan samaan tapaan kuin tankkaisi polttomoottori-auton. Eikä tarvitse tunteja odottaa, käväiset huoltsikalla vessassa ja juot kahvit ja taas mennään.

Tankkamiseen tyhjästä-täyteen menee noin 3 minuuttia, enkä juo huoltsikka kahvia tai käy vessassa. Kuinka kalliiksi sähkön tankkaaminen tulisikaan 6-henkisellä perheellämme sinun oppiesi mukaan???

Vali vali. Teillä on ilmeisesti kaikilla kuudella hengellä vaipat kun käytte fossiilillanne jossain pidemmällä reissulla :D Menikö asian ydin jotenkin ohi sinulta?

Vierailija
28/163 |
24.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

130 km? Mitä tuollaisella tekee? Eikö kannattaisi kerralla ostaa jokin kunnollinen jolla voi ajaa reissuja huoletta? Esimerkiksi oikeastaan mikä tahansa Tesla.

Itse en teslaa ostaisi jo sen takia että en pidä Teslan kulmikkaasts ratista. Jos ostaisin sähköauton niin se olisi lucid air sapphire mutta mua ei kiinnosta sähköautot niin paljoa että ostaisin. Ajelen mun 100 000 euron dieselillä. Olen kyllä kokeillut kaverin Teslaa eikä ollut mun makuuni

Vierailija
29/163 |
24.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

kärryä vedin viikonloppuna vähän yli 300km. kai tuo menis sähköautollakin mutta olisihan se aika ikävä irrottaa mokoma että pääsee lataamaan

Vierailija
30/163 |
24.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä kelpaa mielikuvitusteslalla ajella : )

Vierailija
31/163 |
24.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vähän ontuu tuo matematiikka nyt. Arvonalenemien erotuksen verran voit ostaa dieseliä, jos haluat reilusti verrata, et sen enempää.  

Vierailija
32/163 |
24.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tankillisella ajan 800 km.

Vierailija
33/163 |
24.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hei lähdetäänkö töiden jälkeen käymään-- ai niin, ethän sä voi, sori. Ei riitä range. :D

Tämä! 🤣👍

Vierailija
34/163 |
24.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja ajat klassisesti joka viikonloppu Helsingistä Lappiin ja takaisin vetäen perässäsi venetraileria?

Vierailija
35/163 |
24.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hei lähdetäänkö töiden jälkeen käymään-- ai niin, ethän sä voi, sori. Ei riitä range. :D

Käydään vaan! Olenkin juuri ladannut akun täyteen ilmaiseksi työpaikan latauspisteellä työpäivän aikana.

Vierailija
36/163 |
24.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kumma kun noilla sähköpatteriautoilijoilla on jatkuva tarve tehdä näitä "säästö"-aloituksia. Eihän pm-autoilijatkaan ole jatkuvasti tekemässä alotuksia ajoneuvojensa erinomaisuudesta täällä.

Vierailija
37/163 |
24.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Käydään vaan! Olenkin juuri ladannut akun täyteen ilmaiseksi työpaikan latauspisteellä työpäivän aikana.

Kerroitko myös verottajalle tästä edustasi? Pitäisikö minun tehdä se?

Vierailija
38/163 |
24.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mökkinaapuri jättää autonsa meidän pihaan, koska pelkää mökkitien rikkovan akun. Yrittää sitten saada polttomoottoriautoa lainaan 3 km matkaa varten.

Vierailija
39/163 |
24.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja ajat klassisesti joka viikonloppu Helsingistä Lappiin ja takaisin vetäen perässäsi venetraileria?

Kuusamo ei ole Lappia :)

Vierailija
40/163 |
24.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kerroitko myös verottajalle tästä edustasi? Pitäisikö minun tehdä se?

Kerro toki että pääset osoittamaan tyhmyytesi. Sähköauton lataaminen työpaikalla on täysin verovapaa etu.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yksi seitsemän