Mikä niissä kahviloissa oikein viehättää?
Katsoin netissä menyytä ja aika hintavalta näyttää. Täytetty bagel 10 euroa ja jäälatte 9 euroa. Ovatko ne teistä muka viihtyisiä? Tosi vaikea nähdä paikkaa viihtyisänä tuon menun perusteella.
Kommentit (667)
En käy noin kalliissa kahvilassa. Käyn kahviloissa yksin tai kaverin kanssa, enimmäkseen yksin. Se on minun tapani irrottautua arjesta.
Kahviloissahan käydään nimenomaan tapaamassa kaveria ja ei haluta tavata kotona. Ei se kotisumppi ole siis mikään vaihtoehto.
Välillä näkee samojen ihmisten ostavan jotain 3e kahveja ja sitten juostaan jonkun alepan "kultamokkaa 4.50e paketti" tarjousten perässä.
Kuka meille tätä naisenlogiikkaa opettaa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joillakin on useita satasia heittää kuukaudessa latteihin ja baageleihin. Jos se on harrastus niin mikäs siinä.
Jotkut syö joka aamu tuollaisen bagelin ja kahvin joille tulee hintaa kuussa 570 euroa. Tuollahan saisi jo itselle oman kunnollisen kahvikoneen ja vielä kahvipavut päälle.
Ei saa, laitappa yksikin kunnon kahvikone tuolla hinnalla.
https://www.kahvikaveri.fi/nivona-kahvikoneet/ nyt ainakin ok hintaansa nähden!
Vierailija kirjoitti:
Käyn kahvilassa noin kerran kuussa kun käyn konttorilla (useimmiten otan sen kahvikupin ärrältä, käyn konttorilla kerran pari viikossa). Minusta on vaan mukava istahtaa alas, juoda kuppi cappuchinoa ja syödä tuore pulla tai leivos. Sitten jatkan matkaa. Eniten nautin kahvilareissuista Saksassa, pöytiin tarjoilu....
Ärrän pahvimukikahvi ei ole nautinnollista kahvihetkeä nähnytkään! Sehän on kioski, kahvi pahvimukissa, hyi! Siitä on nautinto kaukana!
Niinpä, miksi kukaan käy kahviloissa kun voi ostaa halvimman mahdollisen kahvipaketin ja vetää sitä hampaat irvessä.
Ja sitten täällä palstalla vielä ihmetellään miksi yrityksiä menee koko ajan nurin eikä Suomessa ole mitään kivoja ajanviettopaikkoja :D
Jokainen kahvilahintoja kauhisteleva voi perustaa itse kahvilan ja katsoa, miten halvalla se pyörii.
Kahviloissa käydään deitillä ja tapaamassa ystäviä, ja samalla syödään ja juodaan. Minulla on yksi kirjailijatuttava, joka istuu päivät pitkät kahviloissa mukamas kirjoittamassa, eli hän poseeraa lattensa takana ja postaa instagramiinsa #office of the day.
Muitakin vaihtoehtoja on.
Vierailija kirjoitti:
Ei mikään. Järki ei anna periksi laittaa 20€ kahviin ja särpimeen. Ne on kuitenkin myös syöty nopeasti, jolloin kahvilasta pitäisi joko poistua, tai hakea lisää kalliita tuotteita. Ei kahvia voi siemailla kuten alkojuomaa tuntitolkulla, se on kylmänä pahaa.
Olen yrittänyt perustella kahvilassa käymistä itselleni, mutta en ole löytänyt yhtään itselleni järkevää perustetta, ainoat perusteet koskevat kahvilayrittäjän toimenetuloa, joka tietysti myös on tärkeä pereuste, muttei itselleni riitä.
Kyllä siellä kahvilassa vaikka 30 min saa ihan rennosti istua sen kahvin jälkeen. Tai vaikka tunnin. Ei ehkä aukeamisesta sulkemiseen yhdellä kahvilla mutta järkeä sopii käyttää eikä olla niin säikky, että pitäisi heti viimeisen huikan ja haukun jälkeen hakea uusi herkku.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Saa istua aurinkoisena päivänä terassilla hörppien erikoiskahvia, minä nyt vaan satun nauttimaan siitä puuhasta. Kykin kotona muutenkin koko ajan niin vaikka teen itse hyvää kahvia, niin on kiva pysähtyä välillä nauttimaan jotain erikoisempaa ihmisten ilmoilla.
Vietän mieluummin aikaa mökillä kuin kahviloissa.
Edelleenkään kaikilla ei ole mökkiä, eikä kaikki halua mökille kylään!
Olen tykännyt käydä helppouden vuoksi, mutta nykyisin ei enää tule juuri mentyä. Viimeksi meni 15€ jääteehen ja leipään. Liian kallista. Sillä hinnalla jo syö buffetin jossain. Menee niin valtavasti rahaa jo muutamiin käynteihin että ei kannata.
Vierailija kirjoitti:
Välillä näkee samojen ihmisten ostavan jotain 3e kahveja ja sitten juostaan jonkun alepan "kultamokkaa 4.50e paketti" tarjousten perässä.
Mä en osta kolmen euron juhla mokaa vaan niitä kalliimpia erikoiskahveja mitä saa. Mitään kuravettä viitsi...keittää...
En juo kahvilassakaan sitä halvinta vaan muuta vslikoimidta eikä pahvitötsästä!
Edullisissa kahviloissa on joskus kiva käydä ja ehkä tavata samalla kaveria. (Ei kehä kolmosen sisäpuolella).
En mä juuri koskaan tuollaisia ap:n kertomia summia kahvilaan käytä.
Eipä tule Suomessa käytyä kahvilassa kuin kerran vuodessa. Ei vaan hinta ja laatu kohtaa.
Reisatessa sitten joka päivä jossain, aamulla tai ip kahvilla
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Saa istua aurinkoisena päivänä terassilla hörppien erikoiskahvia, minä nyt vaan satun nauttimaan siitä puuhasta. Kykin kotona muutenkin koko ajan niin vaikka teen itse hyvää kahvia, niin on kiva pysähtyä välillä nauttimaan jotain erikoisempaa ihmisten ilmoilla.
Vietän mieluummin aikaa mökillä kuin kahviloissa.
Kalliimmaksi se mökin ostaminen ja ylläpito tulee mitä kerran viikossa kahvilassa käyminen.
Jotkut ihmiset ihmettelevät, miten jotkut ihmiset tykkäävät käydä usein kahvilassa ja miten siihen on varaa, mutta kuitenkin ne samat tyypit köyvpt huolettomasti pubissa joka viikonloppu. Esim. Joku olut maksaa varmaan 7€, joten se on kalliimpi kuin minun Chai latte.
Vierailija kirjoitti:
Välillä näkee samojen miesten ostavan 60 tonnin autoja, ja sitten ajetaan jonkun 5c bensatarjouksen perässä.
Kuka meille tätä miestenlogiikkaa opettaa?
Käyn toisinaan kahvilassa tyttärieni kanssa. Suosin yhtä perheen pitämää kahvilaa, torikahvilaa tai ketjukahvilaa. Meillä ulkonasyöminen on siirtynyt kahvilakäynteihin, koska syöminen ravintolassa kallistunut.
Ja nuorilla tuntuu olevan vahva kahvilakulttuuri. Meidänkin teini käy viikoittain kahvilassa. Tosin kän useimmiten ostaa vain erikoisjuoman.
Itse ostan kahvilassa aina kahvin ja syötävää.
En halua kutsua ihmisiä meille joten kivempi nähdä kahvilassa.
Hyvinkään vohvelikahvila on ihana, muistaakseni nimeltään Arkikulta. Itse en ole kovin innokas kahviloissa kävijä ja valitettavasti kivoissa kesäkahviloissa ei läheskään aina ole vegaanista vaihtoehtoa. Puoliso sen sijaan kävisi kahviloissa vaikka päivittäin silloin, kun ollaan reissussa tai kaupungilla. Täällä, missä asumme, ei ole kuin huoltoaseman kahvila ja sinne meistä ei mene kumpikaan.
Ole sinä ap kotonasi tai mökilläsi, leivo ja keitä kahvit siellä. Ei sinun ole pakko mennä kahviloihin.
Minä rakastan Wienin ja Pariisin vanhaa eurooppalaista urbaania kahvilakulttuuria. Se on kadonnut kokonaan Suomesta. Matkoilla ollessa ulkona syöminen on melkein välttämätöntä, ellei halua ostaa kaupasta ruokaa hotellihuoneeseen. Ai niin, mikä siinä matkustelussa oikein viehättää? Kun voi olla kotona tai mökillä ja kirjoitella sieltä vihaisena vauvapalstalle.