Mikä niissä kahviloissa oikein viehättää?
Katsoin netissä menyytä ja aika hintavalta näyttää. Täytetty bagel 10 euroa ja jäälatte 9 euroa. Ovatko ne teistä muka viihtyisiä? Tosi vaikea nähdä paikkaa viihtyisänä tuon menun perusteella.
Kommentit (667)
En tiedä mikä siinä viehättää mennä vieraiden ihmisten keskelle sitä pullaa mättämään.
Se on mukavaa poiketa kerran päivässä vetämässä terassilla tsufeet ja makoisat sauhut.
Minusta kahvilat ovat tosi ihania. Tykkään maistella ja katsella kauniisti tehtyjä leivonnaisia, tehdä samalla töitä läppärillä, lukea kirjaa tai jutella ystävien kanssa. Kahvilat ovat osa kaupunkilaista elämäntapaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Saa istua aurinkoisena päivänä terassilla hörppien erikoiskahvia, minä nyt vaan satun nauttimaan siitä puuhasta. Kykin kotona muutenkin koko ajan niin vaikka teen itse hyvää kahvia, niin on kiva pysähtyä välillä nauttimaan jotain erikoisempaa ihmisten ilmoilla.
Vietän mieluummin aikaa mökillä kuin kahviloissa.
No minä en ainakaan ehdi esim. ruokatunnilla ajaa mökille ja takaisin, mutta työpaikkaa vastapäätä sijaitsemassa kahvilassa kerkeän käydä. Samaten jos olen vaikka asioilla kaupungilla en todellakaan lähde ajamaan mökille kahville.
Minä käyn noin kerran kuussa, kun lähden kaupunkiin tapaamaan ystäviä. Siinä on mukava kahvitella samassa ja katsella ihmisiä.
En käy ikinä kahviloissa, mutta käyköön ne jotka haluaa. Toiset taas eivät varmaan ymmärrä, miksi maksan oluttuopista 8 euroa, kun samaa olutta saa kaupasta eurolla tai parilla.
Vierailija kirjoitti:
Jos noi on sun mielestä kalliita, niin ootko koskaan kahvitellut / kaljoitellut lentokentällä?
Joka kerran kun olen käynyt kentällä. Eikä maksa mitään.
Vierailija kirjoitti:
En tiedä mikä siinä viehättää mennä vieraiden ihmisten keskelle sitä pullaa mättämään.
En mä mene sinne kahvilaan vieraiden ihmisten takia vaan tapaan siellä yleensä jonkun kaverin ja keskityn siihen kaveriin enkä niihin muihin ihmisiin. Hyvissä kahviloissa myös tehdään maistuvia leivoksia ja vaikka itsekin leivon välillä niin en todellakaan rupea joka kerta itse leipomaan.
Ei kahviloissa joka päivä tulekaan käytyä, ei aina edes joka viikko. Mutta silloin tällöin on kiva tavata ystävä kahvilassa tai vain yksin istuskella ja nauttia viihtyisästä ympäristöstä. Syön yleensä kahvin kanssa jotain, mitä en itse edes osaisi tai viitsisi leipoa.
Ketjukahvilat eivät kyllä sitten viehätä tippaakaan. Onneksi Suomessa on persoonallisia tavallisten yrittäjien pitämiä, eikä ainoa vaihtoehto ole joku tusina-Starbucks tai Coffeehouse.
Niissä voi juoda muodikkaita ylihintaisia kahveja ja ottaa kuvia ja päivitellä asiasta someen jotta toiset vastaavanlaiset trendipellet sitten tykkäilevät niistä.
kävisin oikein mielelläni välillä ihmisten ilmoilla ja vaikka istuisin hetken kahvilassa nauttimassa. On vain köyhälle turhan kallis harrastus, siksi leivon ja keitän kahvit kotona ja istun terassilla nauttimassa omalla pihalla.
Kun ei oikeat työt kiinnosta voi aina perustaa kahvilan : )
Itellä justiinsa nämä hinnat pitää tehokkaasti pois kahvilasta. Ei sitä vaan viitti liikaa maksaa kahvista ja pullasta, vaikka kieltämättä ostosreissun yhteydessä vois olla kiva hengähtää ja kaydä kupposella.
Tapaan lähinnä siskoani ja muutamia ystäviä syömisen merkeissä, pääsee kaikista helpoimmalla, en kahvilassa vaan ruokapaikassa.
Jaa että jäälatte 9 euroa? Sillä saa jo pitsan pitseriasta. Voi ei kuinka kahvilla on hintaaaaaa
Vierailija kirjoitti:
Kun ei oikeat työt kiinnosta voi aina perustaa kahvilan : )
Öööö...
Miksi kahvilatyö ei ole oikeaa työtä?
Perustele!
Ei kahvilassa käyntiä voi verrata kotona keitettyyn tsufeeseen.
Mä käyn Helsingin keskustakahvilassa kerran viikossa tapaamassa kavereitani. Aina sama kahvila, viikonpäivä ja kellonaika.
Vapaamuotoinen ryhmä 3-6 henkeä, tulee ken pääsee.
En koskaan osta mitään baakelia enkä erikoiskahvia. Kuppi tavallista suodatinkahvia maksaa 3,60 euroa. Ei minusta paha hinta tunnin-puolentoista kaveritapaamisesta.
Joillekin kahvilassakin käynti on "hienostelua", näinhän se taitaa olla.
Miksi edes pitää perustella, jos vaan yksinkertaisesti tykkää niissä käydä?
Ihan turhaakin, koska eivät ne ymmärrä.
Ihmiset eivät yleensäkään tykkää samoista asioista ja eihän se mene joidenkin jakeluun.
Henk.koht. en tykkää esim. urheilusta, enkä ymmärrä miten joku voi siitä jopa nauttia.
Silti en vaivaa asialla päätäni vaan annan olla.
Käyn töissä ja tienaan hyvin, joten rahaa jää myös säästöön ja monenlaisiin huvituksiin. Käyn kahvilassa aina kun käyn kaupungilla asioilla, minusta on mukava istua hetkeksi alas, syödä jotakin ja juoda kahvia tai teetä. On myös jotenkin rentouttavaa seurata ihmisvilinää, saa olla rauhassa mutta kuitenkin ihmisten keskellä. Monesti käyn kahvilassa myös ystävien kanssa, se on helppo ja stressitön ympäristö ja jokainen saa syödä ja juoda mitä haluaa eikä kenenkään tarvitse emännöidä kotonaan.
En halua elää niin, että lasken senttejä enkä ikinä käy missään tai tee mitään koska se maksaa enemmän kuin kotona oleminen ja vain itse tehtyjen ruokien ja juomien syöminen ja juominen. Eri asia jos rahat olisivat lopussa, mutta kuten totesin alussa, minulla on varaa hurvitella silloin kun haluan. Käyn kahvilassa keskimäärin kerran kahdessa viikossa, monesti myös syön lounasta/päivällistä samalla reissulla.
Himskutin