Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Työpaikkakiusaaminen

Vierailija
23.05.2023 |

Miksi esimies sallii tuollaisen käytöksen? Yleistä kaikilla aloilla. Vai onko esimies se joka myöskin kiusaa?

Kommentit (60)

Vierailija
41/60 |
08.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luottamiesten ja Työsuojeluvaltuutettujen pitää olla todella kovia ihmisiä jotka puolustaa työntekijää. Eivät saisi olla tippaakaan kallellaan työnantajaa päin. Valitettavasti näin ei aina ole ja asioita hyssytellään. Sitten kun viet asiaa vielä eteenpäin, tulee kysymykseen Henkilöstöpäällikkö, isommissa firmoissa ainakin. Ja siitähän se hyssyttely vasta alkaa. Kovin pieni on yksi työntekijä, kun on tuulimyllyt vastassa.

Vierailija
42/60 |
08.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska korkeasti koulutetut keski-ikäiset naiset ovat meitä amiksia korkeammalla, niin niillä on oikeus olla vittumaisia ja levittää miesvihaa toimistolla aamusta iltaan. Amis palkanlaskijana on joillekin (keski-ikäisille suomiakoille) liikaa ja heidän egolle. Siksi kiusaavat. Ja koska esimies on nainen, niin miesviha on vain huumoria. M28

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/60 |
08.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen työskennellyt useilla työpaikoilla ja muutaman kerran joutunut kokemaan työpaikkakiusaamista, joskus pitkäänkin ja se sitten on saanut vaihtamaan työpaikkaa.

Ihan työuran alussa suunnilleen samanikäinen työkaveri kampitti ja pilkkasi kaiken aikaa, koska piti minua kilpailijanaan. Hän oli hyvin uraorientoitunut ja halusi korostaa omaa osaamistaan mollaamalla minua.

Samassa työpaikassa ja parissa muussakin jouduin myös pomoportaaseen kuuluvien hyypiöiden kiusaamisen kohteeksi, koska asetuin puolustamaan heidän kiusaamiaan ihmisiä ja esitin mielipiteitä, joista he eivät tykänneet. Kyse on kuitenkin asiantuntijaorganisaatioista, joissa mukamas kaikki saavat sanoa mielipiteensä vapaasti. Todellisuudessa on työyhteisöjä, joissa joku esiintyy despoottina ja haluaa tukahduttaa vapaan keskustelun ja pelottelee muut alistumaan valtaansa. Kai jotkut saavat sellaisesta nautintoa.

Vierailija
44/60 |
08.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Luottamiesten ja Työsuojeluvaltuutettujen pitää olla todella kovia ihmisiä jotka puolustaa työntekijää. Eivät saisi olla tippaakaan kallellaan työnantajaa päin. Valitettavasti näin ei aina ole ja asioita hyssytellään. Sitten kun viet asiaa vielä eteenpäin, tulee kysymykseen Henkilöstöpäällikkö, isommissa firmoissa ainakin. Ja siitähän se hyssyttely vasta alkaa. Kovin pieni on yksi työntekijä, kun on tuulimyllyt vastassa.

En tiedä itse yhtään, että miten oikein ilmoitan asiasta esimiehelle, kun aion vaan jäädä palkattomalle sairaslomalle todella pitkäksi aikaa ja sitten käyn kuitenkin samalla muualla töissä tienaamassa.

Meillä töissä ei edes ole mitään suojelu valtuutettua tai luottamusmiestä, kun kyseessä on pieni paikka. Mutta eipä sen väliä, kun en varmaan aio edes kertoa esimiehelle mitään koko työpaikkakiusaamisesta, kun mielestäni tällaisia asioita on ihan turhaa työpaikoilla edes käsitellä.

Paljon helpommalla vaan pääsee, kun lähtee itse pois huonosta työympäristössä.

Vierailija
45/60 |
09.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En tiedä itse yhtään, että miten oikein ilmoitan asiasta esimiehelle, kun aion vaan jäädä palkattomalle sairaslomalle todella pitkäksi aikaa ja sitten käyn kuitenkin samalla muualla töissä tienaamassa.

Meillä töissä ei edes ole mitään suojelu valtuutettua tai luottamusmiestä, kun kyseessä on pieni paikka. Mutta eipä sen väliä, kun en varmaan aio edes kertoa esimiehelle mitään koko työpaikkakiusaamisesta, kun mielestäni tällaisia asioita on ihan turhaa työpaikoilla edes käsitellä.

Paljon helpommalla vaan pääsee, kun lähtee itse pois huonosta työympäristössä.

Pitäisi vaan jaksaa löytää uusi työpaikka heti ettei tule karenssia.

Vierailija
46/60 |
29.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse miesvaltaisella alalla ja itse kohdannut paljon kollegamiehiä jotka käyttäytyy kuin juoruakat. Se pätee että usein älykkäämpi ja kypsempi erä on siirtynyt muualle töihin ja kiusaajat jää. Usein se kiltti ja mukava uusi kohde joutuu näppeihin ja mietit että hitto kun piti mennä pitkä soppari tekemään

Vierailija
47/60 |
29.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä olen työskennellyt useilla työpaikoilla ja muutaman kerran joutunut kokemaan työpaikkakiusaamista, joskus pitkäänkin ja se sitten on saanut vaihtamaan työpaikkaa.

Ihan työuran alussa suunnilleen samanikäinen työkaveri kampitti ja pilkkasi kaiken aikaa, koska piti minua kilpailijanaan. Hän oli hyvin uraorientoitunut ja halusi korostaa omaa osaamistaan mollaamalla minua.

Samassa työpaikassa ja parissa muussakin jouduin myös pomoportaaseen kuuluvien hyypiöiden kiusaamisen kohteeksi, koska asetuin puolustamaan heidän kiusaamiaan ihmisiä ja esitin mielipiteitä, joista he eivät tykänneet. Kyse on kuitenkin asiantuntijaorganisaatioista, joissa mukamas kaikki saavat sanoa mielipiteensä vapaasti. Todellisuudessa on työyhteisöjä, joissa joku esiintyy despoottina ja haluaa tukahduttaa vapaan keskustelun ja pelottelee muut alistumaan valtaansa. Kai jotkut saavat sellaisesta nautintoa.

Jep tulee tämö efekti että yksi paskiainen syrjii jotain ja muut hyppää syrjintäjengiin koska osa ei uskalla puolustaa kiusattua ja osa on muuten vaan narskutyypin psykoja jotka saa nautintoa toisen pahasta olosta. Olen jo työelämän alussa ihmetellyt sitä miten ihmeen monessa työyhteisössä on näitä mielenvikaisia kiusaajia jotka käyttäytyy kuin ala-asteen koulukiusaajat vaikka olisivat yli 40 vuotiaita

Vierailija
48/60 |
29.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Usein kiusaaja on esimies ja yrityksen omistaja. . Ei siinä oikein ole muuta tehtävissä kuin nostaa kytkintä. 

Jostakin luin joskus että julkisella puolella on enemmän kiusaamista kuin yksityisellä ja varsinkin naisvaltaisilla työpaikoilla joissa paljon työntekijöitä. 

Vierailija
49/60 |
29.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aina ajankohtainen aihe. Itsekin hyvin erotan millä porukalla on oltu töissä, kun tulen kotiin. Ahdistaa, koen olevani paska työssäni ja aivan väärällä alalla, mielessä pyörii työkaverin halveksuvat töksäytykset, olen aivan poikki. Tai sitten koen olevani maailman parhaassa työpaikassa, hyvä työssäni, olen onnellinen ja virtaa riittää tehdä työpäivän jälkeen vaikka mitä. Meillä on pari työntekijää joiden kanssa moni on tunnustanut pelkäävänsä olla vuorossa. 

Vierailija
50/60 |
29.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko se kiusaamista kun sinun työsi tehdään ennen kuin tulet paikalle vaikka sinut on nimenomaan siihen työhön palkattu? Vai kenties pomojen laiminlyöntiä mitä kuuluu kenenkin työtehtäviin?

Vierailija
51/60 |
29.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen oppinut työelämässä että on vaan helpompi lähteä. Ei näille asioille ole mitään tehtävissä - ei pidä turhaan yrittää sopia jonnekin minne et sovi. Sinulle on paikka tässä maailmassa, menet vaan ja etsit sen. 

Vierailija
52/60 |
29.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

No joo... Meillä aloitti uusi työntekijä, joka on ihan rehellisesti täydellinen alisuoriutuja ja huonoin ikinä meillä aloittanut työntekijä, siis työn laatu on surkeaa ja tekijä on hidas, täydellisen hyödytön työntekijä.

Hän on nyt aloittanut oman missionsa, jossa hän valittaa ihan kaikesta ja nyt hän omien sanojensa mukaan on myös työpaikka kiusattu ja ilmapiiri on huono.

Hassua, että ennen hänen töihin tuloansa mitään ongelmia ei ollut, ilmapiiri töissä erinomainen eikä kenelläkään mitään pahaa sanottavaa.

Nyt tuo "kiusattu" jatkuvalla valituksellaan syö vähän kaikkien työssä viihtymistä. Että joo, työpaikka kiusaaminen tosiaan on subjektiivinen kokemus.

Vierailija
53/60 |
29.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi työnantaja maksaisi sellaiselle henkilölle rahaa, joka on häntä vastaan ja tuottaa hänelle enemmän haittaa kuin hyöytyä?

Vierailija
54/60 |
29.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä tehdä kun pienellä paikkakunnalla työsuojeluvaltuutettu on kiusaajan kaveri?

Vierailija
55/60 |
29.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä tehdä kun pienellä paikkakunnalla työsuojeluvaltuutettu on kiusaajan kaveri?

Voinee tällaisessa tilanteessa ottaa yhteyttä vielä ylemmäs ja kysyä neuvoa. Riippuu tietysti firman koosta, ihan pikku firmassa ei varmaan niin helposti löydy ulkopuolista henkilöä. 

Vierailija
56/60 |
29.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No joo... Meillä aloitti uusi työntekijä, joka on ihan rehellisesti täydellinen alisuoriutuja ja huonoin ikinä meillä aloittanut työntekijä, siis työn laatu on surkeaa ja tekijä on hidas, täydellisen hyödytön työntekijä.

Hän on nyt aloittanut oman missionsa, jossa hän valittaa ihan kaikesta ja nyt hän omien sanojensa mukaan on myös työpaikka kiusattu ja ilmapiiri on huono.

Hassua, että ennen hänen töihin tuloansa mitään ongelmia ei ollut, ilmapiiri töissä erinomainen eikä kenelläkään mitään pahaa sanottavaa.

Nyt tuo "kiusattu" jatkuvalla valituksellaan syö vähän kaikkien työssä viihtymistä. Että joo, työpaikka kiusaaminen tosiaan on subjektiivinen kokemus.

Itse olen myös valitettavasti törmännyt tuon kaltaisiin työntekijöihin.

Ovat mukamas työpaikkakiusattuja nyt, kun heitä on kehdattu patistaa ottamaan itseään niskasta kiinni ja tekemään asenteensa kanssa ryhtiliikkeen sekä menemään työpaikan yhteisten pelisääntöjen mukaan.

Vierailija
57/60 |
04.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Epäilen että ollessani teollisuustyössä, jouduin laitoksen johtoportaan kiusanteon kohteeksi ruuhkauttamalla työpiste tahallisesti ja luomalla ylivoimainen työkuorma työpisteelle. Työvaihe oli jo muutenkin hidas, ja asetusten vaihto oli myös hidas toimenpide, mutta silti kantoivat paikalle aina "kiireellisiä" hommia kesken työnteon, joiden takia joutui vaihtamaan aina uudestaan ja uudestaan hankalia asetuksia (mekaaninen tuotantokone), sillä aikaa tietysti muu tuotanto pyöri täysillä ja kertyi järjetön määrä tekemistä odottamaan ja ruuhkauttamaan joka kohdan. Hankkivat vielä tätä edeltävään työvaiheeseen toisenkin koneen, joten kaksi tehokasta, automaattista ja huomattavasti uudempaa konetta suolti täysillä tuotteita odottamaan tähän koko linjan hitaimmalle työpisteelle, täysin ylivoimainen työmäärä ja aina oltiin sitten ruinaamassa ylitöihin sen takia, eihän tuollaista kukaan pitkään jaksa! Tahallaan tehty täysin järjetön pullonkaula tuotantolinjalle.

Vierailija
58/60 |
04.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oppositiota ei ole lyöty Venäjällä eikä välttämättä Navalnyitakaan. En saanut liitettyä kuvamateriaalia tänne mutta sain viestiä, että Navalnyi olisikin elossa. Hänellä olisi ollut vankilan sisäpiirissä auttaja, joka on auttanut hänet Lontooseen. Saatujen tietojen mukaan hän olisi tallentunut hotellin aulakameraan. Hän voi siis johtaa oppostioliikettä edelleen Venäjällä.

Venäläisillä ei muutenkaan ole syytä luovuttaa Putinin jättäessä vallankahvan on selvää, että Venäläisten elämä paranee Ukrainan sodan loppuessa ja viennin ja tuonnin auetessa Venäjältä. Putin ei tätä helpotusta Venäläisille tuo.

Navalnyin ruumis on jossain vaiheessa vaihdettu läheisessä kylässä syöpään kuolleen miehen ruumiseen ja haudattu hänen sijassaa. Navalnyin on jossain vaiheessa havaittu olleen elossa ja nousseen istumaan hautaustoimistossa jolloin hänen oppostioavustajansa ovat vieneet hänet turvaan. Viimeisen kerran hänet on havaittu Lontoolaisessa hotellissa, josta hänet on länsivaltojen avustuksella kuljetettu turvaan saamaan myös parempaa lääkärinhoitoa. kuka hänet on nukuttanut vai sössikö myrkyttäjä toistamiseen ja hänen kannattajat huomasivat tilaisuuden pelastaa Navalnyi on mielenkiintoinen kysymys.

Vierailija
59/60 |
07.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Esim. Juoruilua esiintyy aina työpaikoilla, se ei ole työpaikkakiusaamista. Kaikki ihmiset eivät hakeudu kaikkien seuraan lounaalla/kahvilla - sekään ei ole työpaikkakiusaamista. Jotkut ilmaisevat itseään töksähtävämmin - sekään ei ole työpaikkakiusaamista.

Kyllä muuten todellakin on ja siitä voidaan tuomita joko kunnianloukkaukseen tai valheellisen tiedon levittämiseen. 

Vierailija
60/60 |
07.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esimies tai usein -nainen hyötyy kun liittoutuu kiusaajien kanssa. Samoin kuin joskus opet mielistelevät koulukiusaajia saadakseen ne itselleen suopeiksi. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kuusi kuusi