Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Yo-juhlat viikon päästä lauantaina, mies sai kutsut postiin tänään

Vierailija
23.05.2023 |

Perillä ovat siis ensi viikon alussa. Olin muistuttanut kutsuista vapusta lähtien ja tässä sitä ollaan. Kutsujen hoitaminen oli luonnollisesti ainoa miehen homma.

Kommentit (55)

Vierailija
21/55 |
23.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

57 vuotta olen tässä maassa elänyt enkä koskaan ole kuullut kenenkään kutsuneen vieraita ylioppilasjuhliin kirjeitse. Edes silloin kun kirje oli perillä seuraavana päivänä.

Mä olen 51 vuotta elänyt tässä maassa ja aina on kutsut lähetetty Postin kautta juhlaan kuin juhlaan, jopa ylioppilasjuhliinkin.

Vierailija
22/55 |
23.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisi kutsut siis jääneet lähettämättä jos olisi ollut AP.n homma.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/55 |
23.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä sain viime kesänä heinäkuussa kutsun serkkuni ylioppilasjuhliin, jotka pidettiin siis silloin kesäkuun alussa. Ihan varmasti ovat ajoissa laittaneet, mutta kun se Posti ei vaan ole enää se mitä ennen.

En odottelis vierasryntäystä ap:n juhliin. Todella pahoillani. Miten sattukin, että juuri tämä tehtävä jäi miehelle? Ehkä Porvoossa semmoista sattuu.

Vierailija
24/55 |
23.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Piti ihan tarkistaa, miltä vuodelta tämä aloitus oli. Ei kai kukaan laita postissa enää mitään.

Meillä lähetettiin kutsut viesteillä jo 10 vuotta sitten. Jäivät tosin viime tippaan siitä, kun ei ylioppilas voinut olla varma kompensaatiopisteitten riittämisestä ennen kuin tulokset julkaistiin.

Toinen tapa kutsua on julkaista lehti-ilmoitus. Tulkoon sitten kuka tahansa, joka kokee kutsun koskevan itseään.

Vierailija
25/55 |
23.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirjeitse?

Eiköhän tekstiviesti ole se tapa.

Vierailija
26/55 |
23.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä kutsuja tulee edelleen myös postin kautta, itse laitoimme suvun vanhemmille niin - mutta heti kun lähtivät koulusta eteenpäin tarkastukseen. Ei odotettu virallisia tuloksia. Suvussa mm vuorotyöntekijöitä.

Vierailija
27/55 |
23.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei olla ikinä saatu kirjekutsua ylppäreihin. Yleensä kevään mittaan mainitaan, että nuori on kirjoittamassa viimeisiä pois ja juhlat saattaa olla tiedossa. Tästä tietää katsoa valmistuvien nimilistoja ja jos jantteri sieltä löytyy, mainitseminen juhlista tulkitaan kutsuksi. Muutenkin ne on enemmän piipahdusjuhlat: vieraat tulee ja menee päivän mittaan. Tärkeimmille ihmisille saatetaan laittaa whatsuppia, että tulkaa käymään. Tosin voi olla paikkakuntakohtaista, länsrannikol tälläi.

Vierailija
28/55 |
23.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirjeessä voi mennä 7 arki päivää perille. Meillä meni kun lähetin kutsun vielä pikapostina niin ei ehtinyt perille.

Vierailija
29/55 |
23.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älkää sentään olko noin hauskoja, ihan naurattaa.

Vierailija
30/55 |
23.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

57 vuotta olen tässä maassa elänyt enkä koskaan ole kuullut kenenkään kutsuneen vieraita ylioppilasjuhliin kirjeitse. Edes silloin kun kirje oli perillä seuraavana päivänä.

Meillä vietettiin lakkiaisia vuonna 2017 ja kyllä me silloin laitettiin kutsut, monestakin syystä.

1. Tieto lakkiaisjuhlan ajankohdasta

2. Tieto lakkiaisjuhlan paikasta

Pidettiin kahdet eri juhlat, joista kummatkaan ei olleet lauantaina. Toiset juhlat oli kotona, toiset toisella paikkakunnalla. Selkeämpi oli laittaa kirjalliset kutsut ohjeiden kera, että tietää juhlaväki mihin juhlaan heidät on kutsuttu, mihin aikaan ja mihin paikkaan.

Vierailija
31/55 |
23.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuka lähettää nykyään kutsut postissa? Ovat perillä vasta juhlan jälkeen. Mikset kutsu whatsappilla?

Aika moni, meille tuli kutsu tänään.

Vierailija
32/55 |
23.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me lähetettiin omiin häihin kutsut tekstarilla 25 vuotta sitten. Suurin osa ihmisistä järkyttyi, ettei noin voi kutsua ketään minnekään. Joten osa jätti tulematta, kun ei ollut oikein kutsuttu. Oli nuoria ja vanhoja, ettei tämä ollut mikään sukupolvikysymys silloin. No, meillä oli pienet ja järjettömän kivat häät, kun kiukkupussit jätti tulematta. ;)

SILTI mä uskon vielä vanhanaikaisen kutsukirjeen taikaan. Siinä on jotain arvokkuutta, vaikka Posti pyrkii viemään kaiken ilon siitä aiheesta. Ehkä se on jäänne vanhasta maailmasta, kun saa käpistellä korttia, jossa lukee kaunolla Kutsu ja sitten ehkä kultakirjaimin kirjoitettu viesti.

Vierailija
33/55 |
23.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kannattaisiko imeä kullia välillä?

Sinäkö et pysty tekemään mitään yhteisiä asioita ilman tyhjennystä? Siitäkö se johtuu, että aivot sakkaa mällistä?

Onneksi mun mies on valioyksilö, johon voi luottaa, että hän osaa yksinkertaisiakin asioita ilman kiristämisiä.

Vierailija
34/55 |
23.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuka lähettää nykyään kutsut postissa? Ovat perillä vasta juhlan jälkeen. Mikset kutsu whatsappilla?

Varmasti 90prossaa. Yleensä vaan ajoissa, viimeistään silloin, kun tulokset tulee. Eli pari viikkoa aikaisemmin. Sitä ennen on voinut jo suurimman osan kanssa jutella, että juhlat ja kutsut tulossa, mutta odotellaan tuloksia ensin.

Ikään kuin on jo kalentereissa ja sitten kutsu varmentaa juhlat.

Vierailija
35/55 |
23.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanon vaan kirjoitti:

Kirjeessä voi mennä 7 arki päivää perille. Meillä meni kun lähetin kutsun vielä pikapostina niin ei ehtinyt perille.

Lähetin viime äitienpäivänä äitienpäiväkortin 300 km päähän. Lähetys perjantaina, kortti perillä seuraavana keskiviikkona.

Vierailija
36/55 |
23.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Naurakaa vaan, mutta tämä on oikeasti tilanne. Toki jotkut on saatu kutsuttua vatsapilla (nekin vasta nyt).

Ap

No, eiköhän ne läheisimmät ja tärkeimmät ihmiset tiedä muutenkin, että juhlat on tulossa ja ovat osanneet varautua niihin. Ja osaavat tarvittaessa vaikka kysäistä tarkempaa aikaa, milloin sopii tulla. Vai oletteko kutsuneet kaikki vanhempien serkun kummin kaimat ja tuttavat vuosien takaa, joiden kanssa ei teillä eikä varsinkaan tulevalla yo:lla ole mitään yhteydenpitoa?.

Vierailija
37/55 |
23.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle lähetti kirjeen torstaina samassa kaupungissa asuva. Kirje tuli 8 vuorokauden kuluttua perjantaina perille.

38/55 |
23.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meillä vietettiin lakkiaisia vuonna 2017 ja kyllä me silloin laitettiin kutsut, monestakin syystä.

1. Tieto lakkiaisjuhlan ajankohdasta

2. Tieto lakkiaisjuhlan paikasta

Pidettiin kahdet eri juhlat, joista kummatkaan ei olleet lauantaina. Toiset juhlat oli kotona, toiset toisella paikkakunnalla. Selkeämpi oli laittaa kirjalliset kutsut ohjeiden kera, että tietää juhlaväki mihin juhlaan heidät on kutsuttu, mihin aikaan ja mihin paikkaan.

Ai eikö samoja tietoja voi näpytellä viestiin 🤔

Vierailija
39/55 |
23.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Surkea tilanne.

Vierailija
40/55 |
23.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun lakkiaisiin ei lähetetty yhtään kutsua ja vieraita kävi yli 100. Ekat tuli kun oli just päästy koululta kotiin. Ei edes ehditty viimeistellä kahvipöytää.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kolme yhdeksän