Jäikö teiltä korona-ajalta säästöjä?
Ihmettelen, kuinka ekonomistit puhuvat että talous kasvaa yhä "pandemian aikaisten säästöjen vaikutuksesta". Kuinka paljon silloin on säästelty?! Itse en säästänyt mitenkään erityisesti rahaa tuolloin.
Euroalueen taloudessa kaksijakoista menoa https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000009605284.html
Kommentit (49)
Jäi ja jäi myös asennevamma, sillä nykyään kiinnitän paljon enemmän huomiota siihen kuinka paljon rahaa palaa kaikkeen sosiaaliseen toimintaan. Kauhistellut kuinka paljon menee rahaa tänä kesänä pelkästään kaksiin kavereiden häihin. Täytyy ostaa itselle juhlavaatteet, mahdollinen meikki ja kampaus, jos en tee itse, polttarit, häälahjat, taksikyydit juhlista kotiin yms.. Ennen olisin vain ollut innoissani osallistumassa enkä olisi kuluja pohtinut. Asennevamma siis.
Ei. Kaikki meni, mut nyt on uus auto, telkkari, nettiyhteys ja tabletti.
Meillä ei jäänyt mitään säästöjä. Käytiin normaalisti töissä, mutta kaikki rahat meni siihen mihin muulloinkin: suurperheen asumiseen, ruokaan ja lasten harrastuksiin.
Aika hiljasta niiden säästöjen kanssa. T matkailuala
Kai sitä jotain jäi, mutta varmaan lähinnä siksi että töitä sai painaa kuin hullu ruokakaupassa, vuoronpaikkauksia riitti. Joka niiskaukseen ja yskäisyyn piti jäädä saikulle ja jotkut joutui karanteeniin silloin alussa, päiväkoti-ikäisten vanhempia soitettiin jatkuvasti hakemaan lapsi kun ulkollessa vähän räkä valuu. Itse harvoin sairastan, ei sattunut karanteeneja ja lapsetkin isoja niin mullehan ne soitti.
Jäi, jo esimerkiksi vuosittaisen ulkomaan matkan perumisesta säästyi ainakin 2000 euroa per koronavuosi. Ja senkään jälkeen ei ole nyt kiinnostanut matkailu ainakaan lasten kanssa, kun on aika levotonta vähän joka paikassa.
Vierailija kirjoitti:
Jäi. Nyt olen tosin laittanut sitten menemään sen edestäkin. Kohta 30 tonnia pistänyt remontteihin. Mutta kohta laitan rahahanat kiinni.
Meilläkin on nyt tehty remonttia toki vain noin 2000 eurolla, mutta kyllä kannatti, on kauan vaivannut silmää tuo kamala oranssinkellastunut lattia.
Ei oikeastaan, mutta maksoin opintolainani pois. Työttömänä/osa-aikaisena siivoojana.
Olet varmaankin joku erakko. Minulla jäi bussiliput, jumpan ja ystävien kanssa kahvilassa käyminen pois ja niistä säästyi rahaa. Mies jäi etätöihin ja lounasti kotona plus työmatkat jäi pois, hyvät säästöt. Auto laitettiin seisontaan.