Sukulaiset kutsuu lasta väärällä nimellä
Lapsen nimi on "Iida", mutta osa sukulaisista kutsuu lasta "Iida Mariaksi". "Maria" on toki lapsen toinen nimi, mutta nimet on ihan erikseen ja Iida on ollut lapsen kutsumanimi tämän syntymästä lähtien. Näiden sukulaisten kanssa on kyllä puhuttu asiasta ja he tietää lapsen oikean nimen oikein hyvin. Jostain kumman syystä vaan ovat saaneet päähänsä käyttää tuota väärää nimeä. Mikä tällaisiin ihmisiin auttaa?
Kommentit (35)
Vierailija wrote:
Miten niin väärää nimeä..jos lapsen nimi on Iida Maria niin miksei koko nimeä saa lausua? On sulla pienet murheet…
Koska lapsen kutsumanimi on Iida, minkä vanhemmat on päättäneet. Siksi höhlää, että osa sukulaisista kutsuu sitten koko nimellä.
Kutsuukaa jonkin aikaa sukulaista samalla tavalla vieno kyllikiksi. Ehkä menee perille?
Ala kutsumaan näitä Pirkkoja Pirkko Jormaliina Kyllikeiksi niin eiköhän meininki muutu.
Voi kauheeta. Kohta ne varmaan keksii sille jokun lempinimen ja käyttävät sitä ilman sinun lupaasi.
Meillä isoisä ja muut suvun miehet kutsuu poikaa vovaksi, tuntemattomat sanoo sitten vladimir vladimirovitsi. Poika on kyllä täysi vitsi.
Mun veljeä kutsutaan hänen toisella nimellään. Mua on kutsuttu vauvasta asti lempinimelläni. Koulussa oli ja työpaikalla on virallinen etunimeni käytössä.
Isän puolelta kaikki kutsuu poikaa Juhaksi vaikka on Juho. Eikä ärsytä yhtään.
Miksi olet(te) antaneet myös sen Maria-nimen, jos et(te) halua että kukaan sitä käyttää?
Vierailija wrote:
Miksi olet(te) antaneet myös sen Maria-nimen, jos et(te) halua että kukaan sitä käyttää?
Suoraan sanoen ei tullut mieleenkään toista nimeä valitessa että osa sukulaisista alkaisi kutsua lasta koko nimellä. Ei ketään muutakaan kutsuta.
Käsittääkseni ensimmäisenä kutsumisen aloitti miehen velipuolen vaimo jonka jollain sukulaisellq oli ollut joskus Iida-Maria niminen lapsi joka oli kuollut muutaman vuoden ikäisenä. Hänen mielestään se oli sitten ollut hyvä idea kutsua meidän lasta samalla nimellä.
Vierailija wrote:
Mun veljeä kutsutaan hänen toisella nimellään. Mua on kutsuttu vauvasta asti lempinimelläni. Koulussa oli ja työpaikalla on virallinen etunimeni käytössä.
No ne onkin teidän omia valintoja käyttää niitä kutsumaniminä.
Meidän lapsen kutsumanimi on Iida ja lapsi itsekin on kyllästynyt siitä että jotkut kutsuu häntä väärin.
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
No ne onkin teidän omia valintoja käyttää niitä kutsumaniminä.
Meidän lapsen kutsumanimi on Iida ja lapsi itsekin on kyllästynyt siitä että jotkut kutsuu häntä väärin.
Juurihan kerroit että hänen toinen nimensä on maria. Miksi se olisi väärä nimi?
Minä olen Marja-Liisa. Minua osa sukulaisista kutsui koko nimellä lapsena, työpaikoilla samoin. Tai Marjaksi. Yritin kyllä aina sanoa että olen Liisa.
Posti tulee koko nimellä, reseptit jne.
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Suoraan sanoen ei tullut mieleenkään toista nimeä valitessa että osa sukulaisista alkaisi kutsua lasta koko nimellä. Ei ketään muutakaan kutsuta.
Käsittääkseni ensimmäisenä kutsumisen aloitti miehen velipuolen vaimo jonka jollain sukulaisellq oli ollut joskus Iida-Maria niminen lapsi joka oli kuollut muutaman vuoden ikäisenä. Hänen mielestään se oli sitten ollut hyvä idea kutsua meidän lasta samalla nimellä.
Sanot tiukasti että sun lastasi ei ruumiin nimellä kutsuta. Ellei mee jakeluun niin alat kutsumaan sukulaisia etunimillä ja lisäät perään ruumis. Esmes Kyllikki-ruumis, Mummo-ruumis jne.
Molemmat ovat lapsen nimiä. Mikä ihmeen väärä nimi?
Eihän nimi väärä ole kun kerran on hänen oikea nimensä.
Ala kutsumaan heitä Irmeli-Kaaleppi Kyrvännuolijoiksi.
En antaisi lapsen olla tekemisissä sellaisten ihmisten kanssa kenen älykapasiteetti ei riitä edes nimen sanomiseen.
Täytyy vaan edelleen sanoa sukulaisille, että käyttäisivät vain ensimmäistä nimeä. Väärää nimeähän he eivät käytä vaikka kumpaakin etunimeä käyttävät.
Kun halusin omien lasten huomion tai nyt lastenlasten huomion sanon kaikki nimet tyyliin: jani petteri tai mirva helmi sinikka.
Sillä saa hyvin lapsen huomion, lapsi ei ohita sitä niin helposti kuin jani hei tai kuules mirva on on.
Onhan hassua jos väestörekisterissä on nimi ida maria sehän on oikea nimi.
Voihan lapsenkin nimen muuttaa, yhdet muuttivat kohta ristiäisten jälkeen kun nimi oli vähän kuin lumi aura. Siis vasta ristiäisten jälkeen kuulostelivat keksimäänsä nimeä
Miten niin väärää nimeä..jos lapsen nimi on Iida Maria niin miksei koko nimeä saa lausua? On sulla pienet murheet…