Ongelma: iäkäs vanhempi ja sosiaalinen media
Onko muilla ongelmaa, että oma iäkäs vanhempi käyttää paljon aikaa somessa ja ottaa sen hirveän vakavasti? Olen yrittänyt sanoa että jos somesta tulee enemmän pahaa mieltä kuin hyvää niin sen käyttöä kannattaisi rajoittaa ja että ihan kaikkea ei kannata uskoa tai ottaa henkilökohtaisesti eikä julkaista itse kaikkea julkisena kaikille mutta aikuinen tekee tietysti omat päätöksensä somen käytöstä. Vanhempani saattaa olla yksinäinen mutta siihenkin on vaikea puuttua kun ei itse mitään myönnä tai halua osallistua mihinkään ja aika vaativana luonteena on raskasta seuraa myös minulle jo ilman valituksia siitä mitä somessa oli ja mitä muut ihmiset on taas tehneet väärin tai miten meitä ohjaillaan. Muilla kokemuksia?
Kommentit (4)
Vierailija kirjoitti:
Olisit voinut sanoa jämäkämminkin. Ei vaikuta että otti kuuleviin korviinsa? Selitä tarkemmin niin että todella sisäistää
On asiasta puhuttu monta kertaa ja olen selittänyt somen toimintaa (esim vaikka että minullakin YouTuben etusivu näyttää ihan tyhmiä juttuja jotka eivät liity mitenkään katseluhistoriaani ja mielenkiinnonkohteisiini, ne voi sivuuttaa eikä tarvii niistä loukkaantua eikä tarvitse ottaa henkilökohtaisesti) mutta kauanko jaksan toistaa tätä kun vanhempi suuttuu aina eikä muutosta tule.
Kaikki ottaa ilkeilystä nokkiinsa ja niin kuuluukin.
Joo. Nenä kiinni näytössä koko ajan. Luulee kaikkien tapahtumien tapahtuvan Suomessa, eli kuvittelee lukevansa sitä kotoisaa paikallislehteä vaikka lukee kaikkea Seiskasta Hesariin ja vauvapalstasta Findanceen. Luulee Findancea luotettavaksi lähteeksi. Luulee, että av:ta käyttää vain 15 ihmistä, jotka ovat kaikki hänen tuttujaan. Kirsikkana kakun päälle muutenkin pelokas ihminen, joten ei uskalla enää poistua kotoaan... Italian maanvyöryjen ja New Yorkin ammuskelujen takia.
Saa antaa vinkkejä, miten eläkeläisen saa blokattua kaikkein pahimmilta höpöhöpösivustoilta.
Olisit voinut sanoa jämäkämminkin. Ei vaikuta että otti kuuleviin korviinsa? Selitä tarkemmin niin että todella sisäistää