Jääkiekkokassin kanssa matkustanut poika heitettiin ulos linja-auton kyydistä kesken matkan,
Kuka tunnustaa olevansa tämä rattaiden kanssa bussiin tullut nainen?
Mitä mieltä noin muuten?
https://www.is.fi/jaakiekko/art-2000009604506.html
Kommentit (71)
Aivonsa synnyttänyt akkeliina on the road.
Mites jos ruuhkabussi on niin täynnä, että kaikki istumapaikat ovat täynnä ja käytävällä ja keskiosassa seisoo ihmisiä kuin sillit suolassa, niin heitetäänkö ihmisiä ulos bussista niin monta että rattaat mahtuvat? Jos noin saisi tehdä jos bussi on täynnä, niin silloinhan uusien vaunuttomien matkustajien tullessa pitäisi pakolla heittää bussissa jo olevia pois. Näin ei kuitenkaan tehdä, kuski vaan ei ota enempää kyytiin, kun ei mahdu.
Ei ne rattaat tee ketään etuoikeutetummaksi matkustajaksi.
Niille jotka huutelevat, että poika pitäisi viedä harrastukseensa autolla ja ostaa auto sitä varten, niin miksei se vaunumamma sitten mene itse autolla.
Vääryyttä!!!! kirjoitti:
Olisinpa ollut tuossa bussissa.
Kävelemään olisi lähtenyt tuo pojan ulos häätänyt nainen.
Jep. Poikahan oli maksanut oman matkansa ja itse asiassa myös lapsenvaunullisen siinä samalla. Me muut matkustajat maksamme lippuhinnoissa näiden vapaamatkustajien matkat. Joka ainoa kerta.
Mä en ymmärrä ihmisiä. Jos bussissa on merkittynä paikka, johon ainoastaan saa mennä vaunuilla tai pyörätuolilla, kaikki muut paikat ovat varattu tavan tallaajille, niin pitääkö se ihan oikeasti tyyliin lailla kieltää, että siinä vaunupaikalla ei saa muut matkustaa, koska ihmiset ovat muuten asenteella ei sitä kielletä, kyllä minulla on oikeus ja minä olin tässä ensin ja sitä ei kielletä. Pitääkö kaikki kieltää ennen kuin ihmiset osaavat käyttäytyä? Pyörätuolilla ja vaunuilla ei yksinkertaisesti mahdu muualle kuin siihen keskelle, bussissa ei ole muuta mahdollista paikkaa. Se pyörätuolilla ja vaunujen kanssa kulkija voi ihan yhtä hyvin olla menossa vaikka sairaalaan tai muuhun tärkeään paikkaan.
Tottakai jos bussi on täynnä eikä muualla ole tilaa, niin silloin seisotaan käytävillä ja siinä keskipaikalla, mutta lähes aina tilaa on muuallakin. Mutta ei, siihen keskipaikalle on pakko väkisin ängätä koska minulla on oikeus ja minä olin tässä ensin
5 poikaa nousee bussiin 5:n lätkäkassin kanssa. Vievät 10 ihmisen paikan.
Täällä näkee minä minä -mammojen tason. Ajetaan lapsi ulos bussista, kun minun pitää vaunun kanssa päästä ilmaiseksi kyytiin. Idiootit!
Ei häntä heitetty. Hän itse suostui lähtemään. Eivät rattailla tulevat ole mitään etuoikeutettuja. Jonoperiaatteella.
HSL otti tänään kantaa tähän asiaan ja kyllä tuo mamma sai julkisen nöyryytyksen huonon käytöksensä takia. HSL:n mukaan ketään ei saa häätää vaan vaunuilla voi tulla bussiin, jos siinä on tilaa. Hyvä HSL. Vielä kun saisi selville tuon mamman nimen, niin kävisin tipauttamassa koiran paskapussin hänen postiluukusta.
Jääkiekko on melko vajakkilaji. Että ehkä siksi kävi noin.
Vierailija kirjoitti:
Mä en ymmärrä ihmisiä. Jos bussissa on merkittynä paikka, johon ainoastaan saa mennä vaunuilla tai pyörätuolilla, kaikki muut paikat ovat varattu tavan tallaajille, niin pitääkö se ihan oikeasti tyyliin lailla kieltää, että siinä vaunupaikalla ei saa muut matkustaa, koska ihmiset ovat muuten asenteella ei sitä kielletä, kyllä minulla on oikeus ja minä olin tässä ensin ja sitä ei kielletä. Pitääkö kaikki kieltää ennen kuin ihmiset osaavat käyttäytyä? Pyörätuolilla ja vaunuilla ei yksinkertaisesti mahdu muualle kuin siihen keskelle, bussissa ei ole muuta mahdollista paikkaa. Se pyörätuolilla ja vaunujen kanssa kulkija voi ihan yhtä hyvin olla menossa vaikka sairaalaan tai muuhun tärkeään paikkaan.
Tottakai jos bussi on täynnä eikä muualla ole tilaa, niin silloin seisotaan käytävillä ja siinä keskipaikalla, mutta lähes aina tilaa on muuallakin. Mutta ei, siihen keskipaikalle on pakko väkisin ängätä koska minulla on oikeus ja minä olin tässä ensin
Mihin laitat bussissa ison matkalaukun, joka ei mahdu istuinten väliin? Ei sitä voi käytävälle jättää. Heitetäänkö vaikka pariskunta, joilla on molemmilla isot matkalaukut ja ovat siinä keskipaikalla, sitten ulos vaunumamman saapuessa? Ihmiset tosiaan matkaavat vaikka juna- ja lentoasemille ja sieltä pois myös bussilla ja hekin ovat menossa tärkeään paikkaan. Se lentone tai kaukojuna tai pitkänmatkan bussi ei odota.
Joku olikin ansiokkaasti laittanut mitä HSL:n sivuilla sanotaan. Missään ei sanota, että muiden on väistettävä. Olet siis ihan täysin väärässä.
HSL:n sivuilla lukee itse asiassa näin: Huomaathan, että kuljettajan ei tarvitse ottaa kyytiin enempää vaunuja, rattaita tai pyörätuoleja kuin niille varattuun tilaan mahtuu.
Mutta tuo niille varattu tila ei siis tarkoita, että siellä ei saa olla muita kuin lastenvaunuja vaan sitä, että vaunuilla saa bussissa matkustaa vain siinä tilassa.