Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Neuvokaa parisuhdeongelmassa, mies kokee olevansa ulkopuolinen

Vierailija
23.05.2023 |

Mies on alkanut valittamaan, että hän kokee olevansa ulkopuolinen ja että miettii eroakin sen vuoksi. Hän kuitenkin itse päätti ottaa paljon ylitöitä lapsen synnyttyä ja on siitä saakka ollut ihan omasta päätöksestään todella paljon pois kotoa, usein palaa kotiin vasta lapsen ollessa jo menossa nukkumaan. Lapsi on jo kolme eli tätä on kestänyt useamman vuoden. Kotona ollessaan mies tuijottaa jotain telkkariohjelmia mieluummin kuin on läsnä perheelleen. Sitten kun lapsi on nukahtanut olen minä omista töistä ja lapsesta huolehtimisesta sen verran väsynyt, että käyn suihkussa, syön jotain ja menen itse nukkumaan, en jaksa silloin enää alkaa johonkin yhteisiin ajanviettoihin.

Olen ehdottanut ratkaisuksi ulkopuolisuuden tunteeseen, että osallistuisi enemmän. Mies ei tästä varsinaisesti kieltäydy, mutta ei kuitenkaan osallistu enemmän. Hänen ehdotus taas on se, että minä jaksaisin joskus kello 22-23 iloisena ja pirteänä viettää hänen kanssa laatuaikaa, en kyllä millään siihen pysty kun töiden ja lapsen jälkeen olen siihen aikaan jo niin väsynyt että olen nukahtamassa.

Kommentit (97)

Vierailija
61/97 |
23.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

No rauhallisesti sanot että mikään ei muutu jos mies jatkaa samaan malliin. Kysy että hankkiiko kotiin siivoojan ja lapsenvahdin jotta voit levätä joskus kun joudut nyt hoitamaan kaiken koska mies ei ole paikalla. Jos ei, niin kannattaa erota. Eihän tuo mies ole edes kämppis kun ei ole koskaan paikalla.

Vierailija
62/97 |
23.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pitäisiköhän ap:n istua miehensä kanssa alas ja keskustella kunnolla. Pystyykö mies keskustelemaan rehellisesti koko tilanteesta kuunnellen ap:ta?

Miten hän keskustelee kun mies on aina töissä? :D

Totta tämäkin. Mutta ei parisuhteessa ihmeitä tapahdu siten, että ap yrittäisi pakottaa miehen toimimaan toisin vain pakottamalla. Kyllä siihen toimiva keskusteluyhteys tarvitaan.

Ja kuunteluyhteys. Alkuun päästää sillä, että ap järjestää sen lapsen hoitoon ja kysyy mieheltä milloin se aika keskustelulle otetaan. Jos se aika ei järjesty on jo aika selvää miten paljon miehellä oikeasti on tahtotilaa pelastaa parisuhde. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/97 |
23.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No rauhallisesti sanot että mikään ei muutu jos mies jatkaa samaan malliin. Kysy että hankkiiko kotiin siivoojan ja lapsenvahdin jotta voit levätä joskus kun joudut nyt hoitamaan kaiken koska mies ei ole paikalla. Jos ei, niin kannattaa erota. Eihän tuo mies ole edes kämppis kun ei ole koskaan paikalla.

Miksi ap pitäisi roikkua tuossa parisuhteessa enää yhtään pidempään? Mies on jo aika selväksi tehnyt mitkä on hänen prioriteetit. 

Vierailija
64/97 |
23.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pitäisiköhän ap:n istua miehensä kanssa alas ja keskustella kunnolla. Pystyykö mies keskustelemaan rehellisesti koko tilanteesta kuunnellen ap:ta?

Miten hän keskustelee kun mies on aina töissä? :D

Totta tämäkin. Mutta ei parisuhteessa ihmeitä tapahdu siten, että ap yrittäisi pakottaa miehen toimimaan toisin vain pakottamalla. Kyllä siihen toimiva keskusteluyhteys tarvitaan.

Ja kuunteluyhteys. Alkuun päästää sillä, että ap järjestää sen lapsen hoitoon ja kysyy mieheltä milloin se aika keskustelulle otetaan. Jos se aika ei järjesty on jo aika selvää miten paljon miehellä oikeasti on tahtotilaa pelastaa parisuhde. 

Miksi ap:n pitää järjestää lapsi hoitoon? Järjestäköön mies, jos häntä kiinnostaa parisuhteen pelastaminen.

Vierailija
65/97 |
23.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan se tietysti vähän myöhään tuo osallistumisen toivominen, jos lapsi on jo kolme. Toisaalta en voi kyllä miehenä käsittää tuota, että isä ei halua olla lapsensa kanssa. Tietysti jotkut äidit voivat viedä sitä tilaa, mutta aika tossukka saa olla, jos tuollaisen takia vetäytyy sivuun. Tai ainakin saa syyttää lähinnä itseään. 

Vierailija
66/97 |
23.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onhan se tietysti vähän myöhään tuo osallistumisen toivominen, jos lapsi on jo kolme. Toisaalta en voi kyllä miehenä käsittää tuota, että isä ei halua olla lapsensa kanssa. Tietysti jotkut äidit voivat viedä sitä tilaa, mutta aika tossukka saa olla, jos tuollaisen takia vetäytyy sivuun. Tai ainakin saa syyttää lähinnä itseään. 

Juuri näin. Mies on itse ulkoistanut itsensä perheestä ja perheensä arjesta ja nyt harmittelee, kun on ulkopuolinen olo, mutta samaa kaavaa pitäisi kuitenkin saada jatkaa.

Jos istuttaa vuodesta toiseen perunaa ja toivoo, että sieltä tulisikin kurkkuja, niin aika uuvatti tai välinpitämätön saa olla. Ja super välinpitämätön, jos tälle sanoo, että kurkkuja saa istuttamalla kurkkuja niin väen väkisin pitää edelleen saada sitä perunaa istuttaa ja toivoa kurkkuja.

Vierailija
67/97 |
23.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli mies on töissä pitkään, koska siellä on mukavampaa kuin kotona lapsen hereillä ollessa. Sinä käyt töissä ja hoidat kodin ja lapsen. Iltamyöhällä pitäisi sitten pillua antaa, jotta miehellä olisi hyvä itsetunto seuraavan päivän työrupeamassa.

Vierailija
68/97 |
23.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä isä tekee kun lapsi ottaa kontaktia häneen? Kun on kuitenkin jo 3 vuotias niin luulisi jonkunlaista vuorovaikutusta syntyvän isän ja lapsen välille.

Vierailija
69/97 |
23.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toi on ap todella tyypillinen kuvio. Kun lapsia syntyy, osa miehistä ei psykologisesti kestä sitä perheellistymistä, kun kahdesta tulee kolme. Nämä kokevat jäävänsä kolmanneksi pyöräksi, ulkopuolisiksi, tulevat mustasukkaiseksi tiedostomattaan lapselle. Ehkä sellaista piilovihaakin sinua ja perhe-elämää kohtaan. Hienoa, että on sanoittanut tämän, mutta nyt tarvitaan myös tekoja ja itsereflektointia mieheltä. Tämä ei ole vain sinun vastuullasi. On osa prosessia, että parisuhde siirtyy ns. uudelle tasolla. Miehen on tämä sisäistettävä ja hyväksyttävä. Samalla voitte yhdessä pohtia, että miten saatte pidettyä jollain tasolla kiinni myös vanhasta ja luotua arkeen parisuhdehetkiä. Mutta eihän se mene niin, että toisen ollessa ylitöissä toinen hoitaa lapsen, kodin ja oman työn, ja sen päälle jaksaisi vielä leikkiä parisuhdehengetertä.

Ps. Tää on tosi yleinen pohjasyy miesten ottamille eroille. Itsekin kuulin tätä. Miehen oma panos sen parisuhteen ylläpitoon oli kyllä lähes nolla, juurikin tuota töihin pakoilua.

Vierailija
70/97 |
23.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehet ei tiedä hevonpaskaakaan mitä ja miten parisuhteessa kuuluu olla. Aina valittavat kaikesta vaikka itse eivät tee parisuhteessa kotitöitä eikä vietä aikaa sen naisensa kanssa. Miksi otatte naisen jos vaan valitatte sille  ettekä hoida parisuhdetta kuten kuuluu?

Vierailija
71/97 |
23.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älkää vastatko trollille, aloitus on provo!

Vierailija
72/97 |
23.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos mies on paljon töissä, niin nainen ottaa päävastuun lapsista. Itse on paljon työssäkäyvän miehen valinnut. Jos ei jaksa, lapset päiväkotiin.

Onneksi asia ei ole kaikille naisille ongelma.

Provoonhan vastasinkin.

Vierailija
73/97 |
23.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Älkää vastatko trollille, aloitus on provo!

On Sanomalla sitten hyvät kestotrollailun aiheet, heh heh.

Vierailija
74/97 |
23.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos mies on paljon töissä, niin nainen ottaa päävastuun lapsista. Itse on paljon työssäkäyvän miehen valinnut. Jos ei jaksa, lapset päiväkotiin.

Onneksi asia ei ole kaikille naisille ongelma.

Provoonhan vastasinkin.

Ja tämäkin miehen aiheuttama ongelma on taas naisen syy :D

Mikään pakko ei ole ylitöitä tehdä ja kaverin firmassa vielä viikonloppujakin pyöriä harrastelemassa yrittäjyyttä.

Vierailija
75/97 |
23.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mies ottaa enemmän vastuuta lapsenhoidosta jotta sinä jaksat sitten panostaa parisuhdeaikaan.

Niin tätä olen ehdottanut. Että osallistuisi enemmän. Mutta ei niin tee.

Ap

Niin, olet ehdottanut. Entä mitä olet tehnyt asian eteen?

Ai että miten korpeaa lukea näitä kommentteja joissa kaikki on aina naisen syytä, etenkin lapsiperheessä. Isällä on ongelma, äidin pitää tehdä jotain sen eteen. Isä ei osallistu vauvan hoitoon, äidin pitää ymmärtää ja aktiivisesti yrittää osallistaa. Miten avuttomaksi ameebaksi miehen voikaan tuossa diskurssissa kutistaa?

Oliko tuo sana siis sinulle liian vaikea ymmärtää, vai mikä siinä hiertää?

Ihanaa, kun olet oppinut uuden diskurssi-sanan, jota on niin ihkua käyttää useissa viesteissä.

Sivistyssanoja käyttämällä voi tuntea itsensä älykkääksi.

Vierailija
76/97 |
23.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö monessa työpaikassa vaadita loogisuutta? Miksi se ei sitten kotona toimi...

Vierailija
77/97 |
23.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mies ottaa enemmän vastuuta lapsenhoidosta jotta sinä jaksat sitten panostaa parisuhdeaikaan.

Niin tätä olen ehdottanut. Että osallistuisi enemmän. Mutta ei niin tee.

Ap

Niin, olet ehdottanut. Entä mitä olet tehnyt asian eteen?

Ai että miten korpeaa lukea näitä kommentteja joissa kaikki on aina naisen syytä, etenkin lapsiperheessä. Isällä on ongelma, äidin pitää tehdä jotain sen eteen. Isä ei osallistu vauvan hoitoon, äidin pitää ymmärtää ja aktiivisesti yrittää osallistaa. Miten avuttomaksi ameebaksi miehen voikaan tuossa diskurssissa kutistaa?

Ihanaa, kun olet oppinut uuden diskurssi-sanan, jota on niin ihkua käyttää useissa viesteissä.

Sivistyssanoja käyttämällä voi tuntea itsensä älykkääksi.

Oliko tuo sana siis sinulle liian vaikea ymmärtää, vai mikä siinä hiertää?

Vierailija
78/97 |
23.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuulostaa siltä, että mies sanoo oikeasti että:

"Tämä lapsiperhearki on tylsää. Ennen minä olin vaimon huomion keskipiste, mutta en ole enää. Lisåksi sain itse keskittyä vain itseeni, mutta nykyään pitäisi huomioida lasta, perhettä ja vaimoa ja tehdä kotitöitä ja kaikkea rasittavaa ja tylsää. Ei huvita yhtään. Mieluummin pysyttelen poissa kotoa. Harkitsen eroa, jotta pääsisin eroon tästä kaikesta ja voisin avoimesti alkaa taas elää vain itselleni ja ehkä tavata lapsettoman naisen, joka keskittyy vain minuun."

Tämä on erittäin hyvä tulkinta tilanteesta. Mies odottelee jostain syystä, että ap tajuaa ehdottaa eroa.

Vierailija
79/97 |
23.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ongelma ratkee kun lähdet lomalle ja jätät miehen  ja alat elää oma elämääsi. Ei tuo ole edes parisuhde jos mies ei tahdo tehdä asioita vaan itkee vaa  ja valittaa.

Vierailija
80/97 |
23.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ymmärrä miksi miehet haluavat vaimon ja perheen, jos kuitenkin ovat kaiken ajan muualla.