Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Neuvokaa parisuhdeongelmassa, mies kokee olevansa ulkopuolinen

Vierailija
23.05.2023 |

Mies on alkanut valittamaan, että hän kokee olevansa ulkopuolinen ja että miettii eroakin sen vuoksi. Hän kuitenkin itse päätti ottaa paljon ylitöitä lapsen synnyttyä ja on siitä saakka ollut ihan omasta päätöksestään todella paljon pois kotoa, usein palaa kotiin vasta lapsen ollessa jo menossa nukkumaan. Lapsi on jo kolme eli tätä on kestänyt useamman vuoden. Kotona ollessaan mies tuijottaa jotain telkkariohjelmia mieluummin kuin on läsnä perheelleen. Sitten kun lapsi on nukahtanut olen minä omista töistä ja lapsesta huolehtimisesta sen verran väsynyt, että käyn suihkussa, syön jotain ja menen itse nukkumaan, en jaksa silloin enää alkaa johonkin yhteisiin ajanviettoihin.

Olen ehdottanut ratkaisuksi ulkopuolisuuden tunteeseen, että osallistuisi enemmän. Mies ei tästä varsinaisesti kieltäydy, mutta ei kuitenkaan osallistu enemmän. Hänen ehdotus taas on se, että minä jaksaisin joskus kello 22-23 iloisena ja pirteänä viettää hänen kanssa laatuaikaa, en kyllä millään siihen pysty kun töiden ja lapsen jälkeen olen siihen aikaan jo niin väsynyt että olen nukahtamassa.

Kommentit (97)

Vierailija
21/97 |
23.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mies ottaa enemmän vastuuta lapsenhoidosta jotta sinä jaksat sitten panostaa parisuhdeaikaan.

Niin tätä olen ehdottanut. Että osallistuisi enemmän. Mutta ei niin tee.

Ap

Niin, olet ehdottanut. Entä mitä olet tehnyt asian eteen?

Vierailija
22/97 |
23.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mies ottaa enemmän vastuuta lapsenhoidosta jotta sinä jaksat sitten panostaa parisuhdeaikaan.

Tämä onnistuu vaikka niin että mies palkkaa siivoojan tai lastenhoitajan pariksi tunniksi kerran , pari viikossa niin saat omaa aikaa jos hän on töissä . Vielä saa kotitalousvähennyksenkin .

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/97 |
23.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No olisko kompromissi mitään? Sinä voisit silloin tällöin valvoa vähän pidempään ja mies osallistuisi silloin tällöin enemmän.

Myös se, että laitatte lapsen hoitoon jonain viikonloppuna ja teette jotakin teille mieluista, niin piristää kummasti.

Unesta tinkiminen on tappavan huono idea etenkin pikkulapsiperheessä.

Kukaan ei kuole muutaman illan TUNNIN pidempään hereilläolosta.

No sittenhän isukki voi herätä aamuneljältä että ehtii käydä töissä, nähdä lastaan ja seurustella rakkaan naisensa kanssa. Miehet kestävät tutkitusti paremmin univajetta kuin naiset, joten helppo nakki hänelle!

Vierailija
24/97 |
23.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten sinä olet antanut sitä tilaa hänen osallistua? Käyt tapaamassa ystäviä, harrastat, jne ilman lasta? 

Mihin lapsi sillä aikaa sysätään, kun mies on iltaan asti töissä?

En usko hetkeäkään siihen, että mies on aina töissä. Elämme uhriutumisenkulttuurissa, jossa jokainen kokee olevansa jollakin tapaa uhri ja liioittelee niitä negatiivisia asioita. Isä jätti isyysloman pitämättä ja oli viikonloput ja lomat, yms töissä? Tuskin. 

Ei ole pakko uskoa. Miehellä on sekä normaali päivätyö että sen lisäksi kaverin kanssa perustettu firma, josta hän ottaa niitä ylitöitä koko ajan. Eli tekee kahta työtä. Myös viikonloppuisin ja lomaisin puuhailee kaverinsa kanssa firman hommia. Kaikki varmaan arvaa, että kyseessä ei ole mikään epämiellyttävä raskas raataminen vaan ne kaverin kanssa tehtävät firman työt on mukavaa ajanvietettä, joka tuottaa joskus jotain mutta ei aina eikä koskaan paljon. Joku voisi sanoa että kyseessä on harrastus.

Ap

Vierailija
25/97 |
23.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Sitten, kun seuraavan kerran mies valittaa ulkopuolisuutta, kerro hänelle rauhallisesti, että hän on ihan itse ollut poissa perheensä luota mieluummin kuin osallistuisi perhe-elämään. Hänelle on ollut tärkeämpää tehdä töitä kuin viettää aikaa lapsensa kanssa.

Vierailija
26/97 |
23.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitää olla köyhä elämä, että tarvitsee keksiä tällaisia provoja. 🥱

Totta varmasti joissain perheissä, mutta ap on pelkkä satutäti.

Vierailija
27/97 |
23.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Varmaan APn olisi mielestäsi pitänyt kiikuttaa lapsi miehen työpaikalle ja lähteä viettämään itse laatuaikaa itsensä kanssa?

Vierailija
28/97 |
23.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pitää olla köyhä elämä, että jaksaa joka ketjuun tulla vinkumaan näitä provo-oletuksiaan.

Vierailija
29/97 |
23.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suksi nyt kuuseen. Juuri tällaistahan se monessa perheessä on, isä pakenee arkea töihin ja lopulta tulee ero.

Vierailija
30/97 |
23.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suksi nyt kuuseen. Juuri tällaistahan se monessa perheessä on, isä pakenee arkea töihin ja lopulta tulee ero.

Naisessa ei tietenkään ole mitään vikaa?

Vierailija
31/97 |
23.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Muttei ne ihmiset ole täällä vinkumassa. :D

Kuten sinä valheidesi kanssa.

Vierailija
32/97 |
23.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa siltä, että mies sanoo oikeasti että:

"Tämä lapsiperhearki on tylsää. Ennen minä olin vaimon huomion keskipiste, mutta en ole enää. Lisåksi sain itse keskittyä vain itseeni, mutta nykyään pitäisi huomioida lasta, perhettä ja vaimoa ja tehdä kotitöitä ja kaikkea rasittavaa ja tylsää. Ei huvita yhtään. Mieluummin pysyttelen poissa kotoa. Harkitsen eroa, jotta pääsisin eroon tästä kaikesta ja voisin avoimesti alkaa taas elää vain itselleni ja ehkä tavata lapsettoman naisen, joka keskittyy vain minuun."

Vierailija
33/97 |
23.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä liitto kaatui noista syistä. Mies teki yrittäjänä pitkää päivää ja tuli kotiin valittamaan työhuoliaan, kun minä olin kolmen pienen lapsen kanssa kotona aivan puhki ja univajeinen. Kun sain illalla viimein lapset nukkumaan ja kävin rentoutumaan musiikkia kuuntelemaan hetkeksi, niin mies rupesi patistamaan minua lenkille, niin piristyisin kuulema. Sellaista empatiaa ja itsekkyyttä. Ihan samalta kuulostaa ap:n kertoma.

Pyysin joskus, että voisin mennä nukkumaan ja hän olisi sen aikaa lasten kanssa. No menin yläkertaan ja heräsin hirveeseen lapsen huutoon. Mies luki vain lehteä ja kaksivuotias oli pudonnut kirjahyllystä. Pakko oli tulla alas ja turhautuneena ja suuttuneena jatkaa päivää.

Mikä helpotus kun erosin!

Vierailija
34/97 |
23.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niinkö? Ihanko monissa perheissä? Mistä lapseton ihminen kuvittelee niin tietävänsä?

Vierailija
35/97 |
23.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Ai että miten korpeaa lukea näitä kommentteja joissa kaikki on aina naisen syytä, etenkin lapsiperheessä. Isällä on ongelma, äidin pitää tehdä jotain sen eteen. Isä ei osallistu vauvan hoitoon, äidin pitää ymmärtää ja aktiivisesti yrittää osallistaa. Miten avuttomaksi ameebaksi miehen voikaan tuossa diskurssissa kutistaa?

Vierailija
36/97 |
23.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niinkö? Ihanko monissa perheissä? Mistä lapseton ihminen kuvittelee niin tietävänsä?

Ohis, mutta kyllähän näitä näkee. Omassa lähipiirissä parikin tapausta. Mies kyllästyy vauvaan jo synnärillä.

Vierailija
37/97 |
23.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asutteko Porvoossa vai Nykissä?

Vierailija
38/97 |
23.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ohis, mutta kyllähän näitä näkee. Omassa lähipiirissä parikin tapausta. Mies kyllästyy vauvaan jo synnärillä.

Miten kyllästyminen näkyy? Ettei ole vaan sun oletus, pelko tai toive?

Vierailija
39/97 |
23.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten kyllästyminen näkyy? Ettei ole vaan sun oletus, pelko tai toive?

Siten että vauvan hoitaminen jää 90% äidin vastuulle. Mies vähän auttelee muttei vapaaehtoisesti.

Vierailija
40/97 |
23.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko sun mies töissä tosi isossa firmassa, ulkomaalainen, iso mela ja hyperspermia?

Teillä kaksi mielikuvitustytärtä?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yhdeksän viisi