Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Arvostatteko suuhygienistejä?

Suuhygienisti
23.05.2023 |

Olen suuhygienisti ja joskus tuntuu että potilaat vaan valittaa. Ovat melkoisia suttusuita eikä mistään oikein tule mitään. Olen kuitenkin hienovarainen ja aina ystävällinen ja kannustava. En koskaan puhu rumasti enkä ikinä "revi" ikeniä vaan olen tehokkaasti hellävarainen. Arvostatteko suuhygienistejä?

Kommentit (35)

Vierailija
21/35 |
23.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me askarrellaan lasten kanssa sinulle mitali ja laitetaan postiin. 

Vierailija
22/35 |
23.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietysti arvostan. Sitä paitsi: ikään kuin hammaslääkäreitä olisi tarpeeksi hoitamaan kaikki hammaskivenpoistot ja ylipäätään kaikki hoidontarpeenarvioinnit. Heille maksetaan vaativammista toimenpiteistä, suuhygienistille maksetaan hänen hommistaan eivätkä suuhygienistit suinkaan pääse samoille palkoille, joten en käsitä miksi en arvostaisi. Eri asia jos jokaisesta hammaskivenpoistosta saisi saman palkan kuin hampaanpoistosta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/35 |
23.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Arvostan, mutta en vain pidä käynnistä luonasi. Se ei taas liity sinuun vaan siihen, että minua aina sattuu kun jotain suussani tehdään.

Nyt menee vähän hörhöilyn puolelle, mutta katso kuukalenterista otolliset päivät hampaiden hoidolle ja varaa hoito silloin.

Vierailija
24/35 |
23.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Milloin muuten nää suuhygienistit on tulleet? Ennen hammaslääkäri itse poisti hammaskiven ja niin muuten poisti mulla viimeksikin.

Väittävät, että tulee halvemmaksi kun suuhygienisti poistaa hammaskiven. Saattaa kuitenkin olla niin, että potilas maksaa enemmän, koska käyntimaksut tulevat tavallaan tuplana (suuhygienisti ja hammaslääkäri), vaikka itse hammaskiven poisto olisi yksittäisenä lisälaskutuksena edullisempi.

Vierailija
25/35 |
23.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Arvostan. Suuhygienistin työ vähentää hammaslääkärin tarvetta ja heiltä saa hyviä neuvoja hampaiden hoitoon.

Vierailija
26/35 |
23.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyttäjä7437 kirjoitti:

En arvosta. Ovat hakeutuneet "ammattiinsa" vain iskemään komeita hammaslääkärimiehiä.

Luetsä muutekin kuin Harlekiinejä?

Vierailija
27/35 |
23.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Milloin muuten nää suuhygienistit on tulleet? Ennen hammaslääkäri itse poisti hammaskiven ja niin muuten poisti mulla viimeksikin.

Väittävät, että tulee halvemmaksi kun suuhygienisti poistaa hammaskiven. Saattaa kuitenkin olla niin, että potilas maksaa enemmän, koska käyntimaksut tulevat tavallaan tuplana (suuhygienisti ja hammaslääkäri), vaikka itse hammaskiven poisto olisi yksittäisenä lisälaskutuksena edullisempi.

Mutta lyhentää jonoa hammaslääkärille, joka voi keskittyä paikkaamiseen ja poistoihin ja mitä muuta he tekevätkään.

Vierailija
28/35 |
23.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Arvostan todella paljon, kiitos työstäsi. Joudun käymään kerran vuodessa hammaskiven poistossa.

Vierailija
29/35 |
23.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Arvostan kyllä kaikkia, jotka tekevät jotain oman elantonsa hankkimiseksi.

Meillä on ihana yksityinen nuori mies suuhygienistinä, yksityinen. On perusteellinen, helläkätinen ja osaa jutella niin, ettei huomaakaan, kun homma on tehty.

Vierailija
30/35 |
23.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Arvostan.

Vierailija
31/35 |
23.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu, arvostan, ihan kuten muidenkin alojen osaavia ammattilaisia. En huomaa että olisi vähätteleviä tai muita negatiivisia ajatuksia erityisesti suuhygienisteistä. Se vaan että teidän luokse ei yleensä ole kauhean mukava tulla, se ei liity teihin henkilökohtaisesti ja monilla keillä se suun hoito on jäänyt retuperälle voi olla siitä häpeää, kokevat huonoa omaatuntoa tai muuta sellaista, niin voivat käyttäytyä puolustelevasti tai eivät pysty kohdata omia virheitään ja syyttävät mieluummin muita (teitä) kun hampaisiin sattuu.

Vierailija
32/35 |
23.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Törkimyksiä. Mun äiti sai verenmyrkytyksen kun kävi hammaskiven poistossa. Varokaa muuten, mulla on kokelusta ja varmaa tietoa, että Helsingin tetveydenhoidossa on harrastettu törkeitä rikollisia juttuja eikä pelkästään hammashoumidossa. Oi join linnakeikkaa tulisi, jos voisi todistaa. Jutut kiertää kuitenkin.

Vierailija
33/35 |
23.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos kaikista kommenteista, en arvannut että ammatti olisi näin arvostettu. 

Tuli hyvä mieli vaikka tiedänkin ettei hoitolaan aina ole niin kiva tulla, oli se sitten suuhygenisti tai hammaslääkäri.

Suttusuulla tarkoitan juurikin sitä, ettei itse pese hampaita ja tulee hoitoon vain putsauttamaan ne. Valitettavasti niitäkin on jotka eivät itse huolehdi suuhygieniastaan, ne on suttusuita. Jos tekee parhaansa oman suuhygieniansa eteen, se riittää. Suun omahoidon opetus on kaiken a ja o, kuka sitä osaisi opettaa hampaiden hoitoa jos ei hygienistit / hammaslääkärit. Toki neuvola ja omat vanhemmat.

Tänään on ollut ihania potilaita jotka reilusti kaksikymppisinä vasta saivat tietää miten hampaita puhdistetaan ja miten toimii happohyökkäykset. <3  (AP)

Vierailija
34/35 |
23.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole koskaan käynyt ammattikuntalsisesi vastaanotolla. Käyn hammaslääkärillä myös hammaskiven poistossa. Suttuisuusongelmia minulla ei ole. Pelkään jo etukäteen tilannetta, jossa joku ennestään tuntematon, riuskaotteinen ja reipasmielinen AMK-suuerikoisammattilainen alkaisi työskennellä suuni kanssa. Ymmärrän toki, että teidänkin ammattikuntanne ihmisissä on sekä hienovireisiä terveydenhuollon ammattihenkilöitä että suttusuita.

Vierailija
35/35 |
27.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ööö

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kahdeksan kaksi