Harrastaako kukaan muu asuntojen ja mökkien katsomista etuovesta tai oikotieltä ihan haaveilumielessä?
Minä teen tätä, vaikkei ole varaa, niin mietin ja suunnittelen että millaista tuollakin olisi asua, tai olisipa tuossa kiva mökki ja miten laittaisin pihaa. Köyhällä on halvat huvit :D
Kommentit (39)
No lähinnä katson välillä mitä paikkakunnallani on myytävänä, minulla on oma ok-talo enkä tahdo muuttaa tai ostaa toista mutta seuraan silti myytäviä kohteita.
Joo. Mutta itse ihailen pienehköjä ja idyllisiä keskustakoteja ja haaveilen saavani asua joskus sellaisessa, yksin, vain täysin tarpeellisten tavaroiden ja kissan kanssa. Olen saanut nauttia hulppeasta okt-asumisesta hienoine loma-asuntoineen, enkä kaipaa sellasia enää. Se aika oli ja meni, nyt tulevan eron myötä tarvitsen jotain minimalistisempaa ja yksinkertaisempaa.
Minä katselen silloin tällöin. Mahdollisuutta ostaa omaa mökkiä ei ole, ja mitään ilmaista mökkiä jossa voitaisiin joskus käydä, ei ole. Eikä meitä, viisihenkistä perhettä (joka osaa kyllä käyttäytyä ja viedä tuliaisia yms) koskaan pyydetä edes anopin mökille.
Huomaan, että tässä vuosien saatossa oma mökkihaave on selkeytynyt: ei todellakaan yhtään naapuria lähellä, saa olla kunnostettava, ei tarvitse olla minkäänlaista pihaa laitettuna.
Yritän sitten katkeruuksissani miettiä että ei siellä kuitenkaan olisi edes kivaa kun on hyttysiä ja rahaa palaa veroihin, lainaan, korkoihin ja aivan kaikkeen. Ja remontoiminenkaan ei ole mukavaa.
En haaveilumielessä, vaan katselen pohjaratkaisuja, materiaaleja, sijainteja.
Yhtäkin taloa ihmettelin, kun ovesta astutaan sisään kodinhoitohuone/wc/suihkutilaan ( siis kaikki yhtä tilaa) , niin siinä saa olla ulko-ovi visusti lukossa kun istut pöntöllä aivan oven vieressä, varsinkin jos on suurperhe tai vieraita talossa yms.
Tai mistäs tiedän saako sen oven sillälailla lukkoon, että sitä ei ulkoa avaimella saa auki. Siinä jää muuten toimitukset kesken, että rymistääkö teini kaverien kanssa sisälle.
Kyllä. Katson pikkuasuntoja kuin olisin vielä 30 v nuorempi. Nyt olen naimisissa, asun isossa omakotitalossa, olen onnellinen ja tyytyväinen, mutta on kiva etsiä asuntoa parikymppiselle itselleni :)
Haen tuolta remonttivinkkejä ja sisustusideoita.
Uteliaisuuttani. Joskus on paikkoja, mistä miettii, että minkähän näköistä tuolla on? Ja sitten jos tulee myyntiin, niin pääsee kurkkimaan. Tai muuten vaan mielenkiintoisia taloja tai tiloja.
Kävin joskus myös yleisissä asuntonäytöissä katselemassa, vaikka en ollut ko. asunnosta oikeasti kiinnostunut. Ei sentään ollut pokkaa varata yksityisesittelyä tätä varten.
Silloin tällöin käyn katsomassa, kun olen kuullut huhuja, et naapurin paritalo olis menossa myyntiin. Rakensivat sen ja ilmeisesti ajatuksena, et asuvat pari vuotta ja myyvät. Mun mielestä kyllä menny kohta 3 vuotta. Sinnikkäästi jaksan silti käydä katselemassa milloin menee myyntiin. Ihan mielenkiinnosta millainen pohja talossa on.
Keski-ikäistyvät harrastaa tuota.
Kävimme mieheni kanssa 10 vuotta näytöissä muuten vain.
Tietysti. Autot , veneet, prätkät jne. mukaan lukien. Ei tarvitsisi keksiä mitä tekee jos lotossa voittaisi.
Minäkin teen näin, ja samoin seuraan naapuruston tarjontaa vähän pysyäkseni ajan tasalla hintapyynnöistä ja ihan mielenkiinnosta.
Vierailija kirjoitti:
Keski-ikäistyvät harrastaa tuota.
Minä olen harrastanut nuoresta aikuisesta asti, kohteet vain muuttuu iän myötä mistä haaveilen.
Pohjaratkaisuja katselen, sisustusta jne. Oman kaupungin myytävänä olevia asuntoja jne.
Olen harrastanut koko aikuisikäni. Nyt tosin etsinkin asuntoa ja lopulta löysin. Haaveilen kuivanmaan mökistä, rintamamiestalosta.
On ostoaikeita muttei näillä hinnoilla. Katson jos näkyisi järkeviä pyyntejä. Jobbarien viritelmät erottaa helposti ylihinnasta ja juuri tehdystä pintarempasta.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä. Katson pikkuasuntoja kuin olisin vielä 30 v nuorempi. Nyt olen naimisissa, asun isossa omakotitalossa, olen onnellinen ja tyytyväinen, mutta on kiva etsiä asuntoa parikymppiselle itselleni :)
Kiva kuulla että joku toinenkin harrastaa tätä :D
Asuntolainamme maksu loppui vuosia sitten ja nyt on jo merkittävä määrä säästöissä ja sijoituksissa. Haaveilen, mutta ostamme jos ja kun tulee potentiaalinen kohde vastaan. Ei siis ole 100% haaveilua.
Jos olisimme vuokralla, rahamme menisivät vuokraisännälle ja hän voisi ostaa mökin.
Harrastaa. Tiedän monien katselevan mökki-tai asuntoilmoituksia ilman ostoaikeita. Itsekin teen niin.