Olen kateellinen ihmisille jotka pärjäävät vähällä työllä ja esimerkiksi mies maksaa elämisestä ison siivun
Meillä on vielä iso talolaina, harrastavat lapset jne. joten teen useampaa työtä ja usein viikonloppuja extrana.
Pakko sanoa, että ajoittain tunnen kateutta, kun monella ikätoverilla lainat maksettu, mies tuo leveän leivän pöytään, autoja on jokaiselle teinille pihassa, itse koitan jaksaa. Elämänvalintoja kai, mutta joskus olisi kiva päästä irti oravanpyörästä.
Kommentit (112)
Vierailija kirjoitti:
"ja esimerkiksi mies maksaa elämisestä ison siivun"
Olet kateellinen siis lähes jokaiselle tämän palstan äipälle joilla on aikaa päivät täällä kirjoitella, kun mies käy töissä.
Oma mies käy päivät töissä, minä en, joten minulla on aikaa kirjoitella tänne. Maksan silti puolet yhteisistä menoista. Oman aikani saan käyttää miten haluan, ihan vaikka täällä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Naiset tekee töitä enemmän kuin miehet. Keskimäärin 4 vuotta tekevät töitä enemmän elämänsä aikana
Varsin yllättävä tieto, jopa hieman epäilyttävä ainakin jos katsotaan palkkatyötä tai yrittäjyyttä; saisiko lähteen?
THL:n mukaan https://thl.fi/fi/web/sukupuolten-tasa-arvo/tasa-arvon-tila/tyo-ja-toim…; miehet käyttävät ansiotyöhön päivittäin puoli tuntia enemmän aikaa kuin naiset - tämä laittaa vahvasti epäilemään tuota lainauksen väitettä.
Kas kummasti muuten naiset tekee kotitöitä 37 minuuttia enemmän päivässä kuin miehet. Yhteensattumaako? Jos tarkastellaan sitten sitä, että kuka tekee enemmän töitä, niin naiset, jos lasketaan siis kotityötkin mukaan.
Naiset haluavat tasa-arvoa, mutta haaveilevat miehen siivellä elämisestä.
Homma ei toimi noin. Tasa-arvoon kuuluu myös vastuunotto kolikon toisena puolena.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onhan se kateus joillekkin elämänvoima. Vai mitä?
No ei se ole mikään elämän voima. Joskus vaan olisi kiva kun saisi lopettaa tämän suorittamisen ja antaisi itselleen luvan lomailla enemmän ja nauttia elämästä. Mutta tämä nyt on hetken tätä.
Eikun kouluun ja opiskelemaan hyvä ammatti. Niinhän me muutkin olemme tehneet. Minäkin opiskelin 45v juristiksi, koskaan ei ole liian myöhäistä.
Tekosyyt estävät muutokset.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Naiset tekee töitä enemmän kuin miehet. Keskimäärin 4 vuotta tekevät töitä enemmän elämänsä aikana
Varsin yllättävä tieto, jopa hieman epäilyttävä ainakin jos katsotaan palkkatyötä tai yrittäjyyttä; saisiko lähteen?
THL:n mukaan https://thl.fi/fi/web/sukupuolten-tasa-arvo/tasa-arvon-tila/tyo-ja-toim…; miehet käyttävät ansiotyöhön päivittäin puoli tuntia enemmän aikaa kuin naiset - tämä laittaa vahvasti epäilemään tuota lainauksen väitettä.
Kas kummasti muuten naiset tekee kotitöitä 37 minuuttia enemmän päivässä kuin miehet. Yhteensattumaako? Jos tarkastellaan sitten sitä, että kuka tekee enemmän töitä, niin naiset, jos lasketaan siis kotityötkin mukaan.
Aivan, kun tarkastellaan ansiotyön lisäksi kotitöitä, tulee naisille enemmän työminuutteja. Tuo 7 minuuttia vastaa 40 vuoden aikana arviolta n. 0,65 työvuotta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ylläoleva taysin vailla todellisuuspohjaa oleva väite on jostain syystä saanut monia peukutuksia. Vähän havettää meidän puolesta kun tällaisia paljastuu.
En tiedä yhtäkään miestä joka laittaisi suuremmista/ylimääräisistä tienesteistään perheen hyväksi. Nainen taas laittaa lasten vaatteisiin, leluihin ja harrastuksiin ja muuhun lapsimanageeraamiseen paljon enemmän.
Kun näpeissäni on ylimääräistä, ajattelen ensisijaisesti mitä voin lapselleni antaa enkä itselleni. Mies taas laittaa kaiken ylimääräisen tietotekniikkahärpäkkeisiin tai kulkupeleihin. Uskon että äideille on yleisempää miettiä ensin lapsen tarpeita ja vasta sitten omiaan. Tämä pitäisi tiedostaa ja ottaa puheenaiheeksi puolison kanssa. Ei se puolison vika ole että tietokone kiinnostaa enemmän kuin hiekkalelut, mutta naisen pitää tuoda selvästi esille että molemmilla kuitenkin on velvollisuus miettiä myös lasta.
Puhuin kummitätini kanssa asiasta. Hän tienasi vähemmän kuin puolisonsa (toki oli perinyt ihan mukavasti), osti kaikki lapsiin liittyvät jutut ja hoiti iltaisin kun miehellä oli viikottain iltatöitä. Eli mies pystyi laittamaan mukavasti sivuun itselleen pesämunaa kun sai olla pitkään töissä eikä tarvinnut maksaa niin paljon lasten juttuja. Se oli ajan tapa eikä kummitädille tullut mieleenkään vaatia mieheltä enemmän rahaa tai muuta kompensaatiota.
Eli huom naiset (ja muut vähemmän tienaavat puolisot jotka kuitenkin hoitavat enemmän lapsia+kotia) muistakaa vaatia tasa-arvoa! Te olette siitä itse vastuussa, muut käyttää kyllä hyväkseen jos kynnysmatto antaa sijan kävellä!
En ehtinyt lukea koko ketjua ja onko joku jo kirjoittanut samasta asiasta. Mutta täällä myös yksi, joka on kade kaikille joilla on joku jakamassa kustannuksia. Olen kaveriporukan ainut sinkku ja muut ei meinaan millään ymmärtää miten tiukilla sitä on, kun maksaa itse kaiken, asunto ja autolainan, vastikkeet yms normi laskut päälle. Pelkkä sähkölaskujen ja vastikkeen nousu on itselle radikaali huononnus jälleen taloudelliseen tilanteeseen. Mitään säästöjä ei ole koskaan jäänyt sukan varteen niin kuin ihan normaali keskituloisilla kaveripariskunnilla jo tässä iässä on. Ollaan siis päälle neljäkymppistä sakkia. Mutta kyllä, täällä myös yksi kateellinen, vihaan elää koko ajan veitsi kurkulla riittääkö rahat ja meneekö joku kodinkone rikki yms. Töitä teen niin paljon kuin sielu sietää, mutta kyllä sitä lepoakin välillä kaipaa, kun kuitenkin jo yli kakskyt vuotta on työelämässä ollut.
Minä olen työtön, on iso omakotitalo. Velkaa ei ole eikä lainavelkaa. Suurehko tontti, asun yksin talossa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"ja esimerkiksi mies maksaa elämisestä ison siivun"
Olet kateellinen siis lähes jokaiselle tämän palstan äipälle joilla on aikaa päivät täällä kirjoitella, kun mies käy töissä.
Ja siltikin miehet maksavat enemmän veroja.
Hyvä että edes veroja maksavat, kun luistelevat kaikesta pienipalkkaisesta tai palkattomasta työstä, joka nyt vain jonkun on tehtävä tai ei yhteiskunta pyöri.
En ole kateellinen kenellekään koska tiedän, ettei kenenkään elämä oli ihan sitä miltä se näyttää. Jokainen elää omaansa miten parhaaksi katsoo, tekee omat ratkaisunsa ja ottaa niistä vastuun. Turha kuvitella että muilla olisi aina helpompaa.
Ne, jotka osaavat laskea, toteavat tuosta tulevan 125 h vuodessa. 40 vuoden työrupeamassa 5000 tuntia. Tämä vastaa 29 työkuukautta eli runsasta kahden ja puolen vuoden työpanosta. Huh huh,