Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Olen kateellinen ihmisille jotka pärjäävät vähällä työllä ja esimerkiksi mies maksaa elämisestä ison siivun

Vierailija
23.05.2023 |

Meillä on vielä iso talolaina, harrastavat lapset jne. joten teen useampaa työtä ja usein viikonloppuja extrana.
Pakko sanoa, että ajoittain tunnen kateutta, kun monella ikätoverilla lainat maksettu, mies tuo leveän leivän pöytään, autoja on jokaiselle teinille pihassa, itse koitan jaksaa. Elämänvalintoja kai, mutta joskus olisi kiva päästä irti oravanpyörästä.

Kommentit (112)

Vierailija
81/112 |
23.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"ja esimerkiksi mies maksaa elämisestä ison siivun"

Olet kateellinen siis lähes jokaiselle tämän palstan äipälle joilla on aikaa päivät täällä kirjoitella, kun mies käy töissä.

Naiset tekee töitä enemmän kuin miehet. Keskimäärin 4 vuotta tekevät töitä enemmän elämänsä aikana

Silti saavutukset ovat kovin vaatimattomia. 

Äitisi saavutus oli vaatimaton kun sinut teki.

Vierailija
82/112 |
23.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kateus on ihan normaali tunne, mutta muista se että asioilla on aina se toinenkin puoli. Se, jolla on hyvätuloinen puoliso saattaa kohdata erilaisia negatiivisia ajatuksia ja ilmiöitä, kateus voi joskus ilmetä ilkeinä kommenttina tai jotkut voivat melko avoimestikin vihjata, että on menty yhteen vain rahan takia jne. Oli mitä tahansa, mutta ei se aina ole vain ruusuilla tanssimista hyvätuloisillakaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/112 |
23.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niinhän se on, että aina suhteessa mieheen olleet naiset (koskaan oikeastaan eläneet yksin) eivät kykene ajattelemaan, mitä eläminen oikeasti maksaa. Ja mitä kaikkia asioita täytyykään hoitaa. Siksi varmaan moni 'jää siihen aivan kylmään, huonoon ja olemattomaan seksielämä - suhteeseen', kun ei kykene ottamaan vastuuta omasta elämästä.

t. tavallinen, yksin ja onnellinen

Vierailija
84/112 |
23.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vaikuttaa AP siltä, että teillä on tuloihinne nähden liian kallis talolaina ja lapsilla kalliit harrastukset.

No niin on, koska urheilu on helv kallista nykyään kilpatasolla. Mutta annan lapsilleni mahdollisuuden toteuttaa unelmiaan.

Vierailija
85/112 |
23.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aloitus on niin ärsyttävä, että pitää suomentaa. Kateus. Ala-arvoinen tunne, jossa verrataan toisten elämään. Halu elää miehen siivellä. Eletään 2000-lukua. Mitähän mies mahtaa ajatella asiasta. Painaako hän töitä kaksin verroin, että voisi elättää siipeilijän. Mielestäni asia on niin, että jokaisen kuuluu elättää itsensä. Avioliitossa kummankin on tehtävä työtä yhteisen elämän eteen mukisematta. Missä on kiitollisuus elämästä.

No nyt olen ilmaissut väärin. Olen lähinnä kateellinen siitä että se tulotaso kotona on niin kova, ettei tarvi murehtia ja painaa lisähommia sen takia, että rahat riittäisi kaikkeen. Olisi varaa olla rennosti kunnon lomilla ym. Joskus se tuntuu p.skalta kun muut iloitsee kivasta viikonlopusta ja itse jälleen kerran menee töihin ilman yhtäkään vapaapäivää. Se oli lähinnä tunteenpurkaus. En kadehdi sairaita enkä miehen rahalla siipeilijöitä vaan sitä että yhteiset tulot riittää elämiseen eikä tarvitse uhrata vapaapäiviä siihen extrarahan tekemiseen.

Vierailija
86/112 |
23.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aloitus on niin ärsyttävä, että pitää suomentaa. Kateus. Ala-arvoinen tunne, jossa verrataan toisten elämään. Halu elää miehen siivellä. Eletään 2000-lukua. Mitähän mies mahtaa ajatella asiasta. Painaako hän töitä kaksin verroin, että voisi elättää siipeilijän. Mielestäni asia on niin, että jokaisen kuuluu elättää itsensä. Avioliitossa kummankin on tehtävä työtä yhteisen elämän eteen mukisematta. Missä on kiitollisuus elämästä.

No nyt olen ilmaissut väärin. Olen lähinnä kateellinen siitä että se tulotaso kotona on niin kova, ettei tarvi murehtia ja painaa lisähommia sen takia, että rahat riittäisi kaikkeen. Olisi varaa olla rennosti kunnon lomilla ym. Joskus se tuntuu p.skalta kun muut iloitsee kivasta viikonlopusta ja itse jälleen kerran menee töihin ilman yhtäkään vapaapäivää. Se oli lähinnä tunteenpurkaus. En kadehdi sairaita enkä miehen rahalla siipeilijöitä vaan sitä että yhteiset tulot riittää elämiseen eikä tarvitse uhrata vapaapäiviä siihen extrarahan tekemiseen.

Tekeekö sun mieskin yhtä paljon töitä? Jos molempien pitää painaa jotain 60-80h/työviikkoja, niin kannattaisi miettiä, että oisko halvempi asunto ja aavistuksen matalampi materiaalinen elintaso vaihtoehto. 

Vierailija
87/112 |
23.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä mäkin koen joskus noin. Asun yksiössä vuokralla, olen ollut omillani 21 vuotta ilman minkäänlaista apua, en saa edes sitä lainaa vaan vähäiset rahat kuluvat yhä kallistuvaan vuokraan. Vuokra nousi 25%, kaasu ja sähkö yli 100% vuoden aikana. Olen burnoutin partaalla mutta en voi edes saikulle jäädä, koska asuinmaani sairausajan palkka ei riitä kattamaan edes asumiskuluja. Sama työttömyyskorvauksen kanssa, se on niin pieni että edes vuokraa ei saa maksettua ja sitä saa vain puoli vuotta. Ei ole rahaa lomailla - pääsisipä edes kerran elämässä kahdeksi viikoksi jonnekin meren äärelle... Eli kyllä, olen kadehtinut tuttavia jotka ovat jääneet kotiin lepäämään ja puoliso on maksanut kaiken.

Sitten muistan myös kaiken hyvän mitä elämässäni on ja myös kaiken sen huonon mitä parisuhde tuo tullessaan. Eli olisinko sitten onnellisempi jos joku tässä olisi maksamassa kuluista edes puolet tai jopa enemmänkin. Ehkä, ehkä en. Puolisoa en voi sattuneista syistä löytää eli tällä mennään ja jaksan niin kauan kuin jaksan. Elämä on.

Vierailija
88/112 |
23.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei tee, tienaa silti enemmän kuin minä

Tekeekö sun mieskin yhtä paljon töitä? Jos molempien pitää painaa jotain 60-80h/työviikkoja, niin kannattaisi miettiä, että oisko halvempi asunto ja aavistuksen matalampi materiaalinen elintaso vaihtoehto. 

Vierailija
89/112 |
23.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä ole kateellinen. Tutkaile miksi se toinen herättää sinussa noita tunteita, ja muuta elämääsi siltä osin kuin koet muutostarvetta.

Vierailija
90/112 |
23.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei tee, hän hoitaa sitten kotia ja kuskauksia. Tienaa silti minua enemmän :D

Vierailija
91/112 |
23.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Älä ole kateellinen. Tutkaile miksi se toinen herättää sinussa noita tunteita, ja muuta elämääsi siltä osin kuin koet muutostarvetta.

Sen elämän voi muuttaa siten, että pirstaloittaa lasten unelmat. Siihen en ole valmis vielä.

Vierailija
92/112 |
23.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi kateus käsitetään aina negatiivisuuden kautta?

Voisin ihan plussan puolella kadehtia ap:n arkea, miten hän saa homman pyörimään vaikka ajasta ja rahasta tällä hetkellä tiukkaa.

Ilman katkeruuden häivää positiivisuuden tsunamilla kadehdin kauniita, viisaita, varakkaita, empaattisia, ahkeria, menestyneitä, onnellisia...ym.ym ihmisiä. 😃

Ei se minulta ole pois, jos joku on elämäänsä tyytyväinen, vaan sitä omaakin onnellisuutta pitää yrittää tavoitella muita loukkaamatta

Vierailija
93/112 |
23.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole kateellinen siitä, jos nainen on pienituloisempi kuin mies ja joutuu elämään miehensä siivellä päästäkseen korkeampaan elintasoon. Jos jollekin tuossa olisin kateellinen niin sille miehelle hänen suuremmista tuloistaan. Mutta olen ihan tyytyväinen omaankin elämääni. En pärjää vähällä työllä, mutta pärjään kuitenkin ihan kohtuullisesti. Ja nimenomaan omillani, en ole riippuvainen miehen tuloista.

Vierailija
94/112 |
23.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"ja esimerkiksi mies maksaa elämisestä ison siivun"

Olet kateellinen siis lähes jokaiselle tämän palstan äipälle joilla on aikaa päivät täällä kirjoitella, kun mies käy töissä.

Naiset tekee töitä enemmän kuin miehet. Keskimäärin 4 vuotta tekevät töitä enemmän elämänsä aikana

Silti saavutukset ovat kovin vaatimattomia. 

Ei ole esimerkiksi s&p500 parhaiten tuottavien firmojen johdossa on nainen. 41 naista päihittää 459 miestä. Naiset saivat oikeuden ottaa yrityslainaa usassa vasta 1988 joten sanoisin että naiset pärjää erinomaisesti kunhan miehet ei jatkuvasti säädä lakeja millä estävät naisia toimimasta

#naiskiintiöt

Suomessa naisten osuus työntekijöistä on kasvanut huimasti sotien jälkeen. Koulutuksen, etenkin korkeakoulutuksen, osalta naiset ovat jo ohittamassa miehet. Suomessa on merkittävissä ja vaikutusvaltaisissa asemissa olevia naisia niin yritysmaailmassa, yliopistoissa kuin politiikassa. Nämä faktat osoittavat, että naisilla on tasavertainen mahdollisuus toimia vaativissa tehtävissä, yksilöllisten kykyjensä ja ominaisuuksiensa puitteissa.

Naiset on johtajina parempia ja saavat enemmän tulosta aikaan. Joten miksi ottaa hommaan mies joka on töissä vain itsensä takia eikä firman menestys liikuta yhtään koska kun joku menee pieleen niin hyväveli verkosto antaa toisen paikan mihin mennä kuppaamaan itselleen varoja.

Ei muuta kuin perustamaan naisvaltaisia yrityksiä kaikille aloille ja valtaamaan markkinat täydellisesti.

Varma voittava bisnesidea?

Vierailija
95/112 |
23.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onhan se kateus joillekkin elämänvoima. Vai mitä?

Joillekin on.

Vierailija
96/112 |
23.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Varsin yllättävä tieto, jopa hieman epäilyttävä ainakin jos  katsotaan palkkatyötä tai yrittäjyyttä; saisiko lähteen?

THL:n mukaan https://thl.fi/fi/web/sukupuolten-tasa-arvo/tasa-arvon-tila/tyo-ja-toim…; miehet käyttävät ansiotyöhön päivittäin puoli tuntia enemmän aikaa kuin naiset - tämä laittaa vahvasti epäilemään tuota lainauksen väitettä.

Vierailija
97/112 |
23.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisitteko muuttaa halvempaan asuntoon? Ymmärrän, että haluatte tukea lasten kilpaurheiluharrastuksia.

Vierailija
98/112 |
23.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vai että puoli tuntia, hehheh.

Vierailija
99/112 |
23.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sen elämän voi muuttaa siten, että pirstaloittaa lasten unelmat. Siihen en ole valmis vielä.

Siis kyseessä on todellakin oma valintasi, joten yritä hyväksyä asia.

Vierailija
100/112 |
23.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oletko kateellinen esim. meidän perheellemme. Ostimme omakotitalon kun olimme molemmat töissä. Sitten minulta meni työkyky ja sairauteni vuoksi elän käytännössä vain neljän seinän sisällä. Jatkuvaa taistelua kelan kanssa pienistä rahoista, työkyvyttömyyseläkettä ei monen hämmästykseksi myönnetty. Meillä on kiva talo, juu, mutta naapurit terrorisoivat elämäämme vuosia kestäneellä mölyämisellä. Tätähän ei tiedä kuin poliisi, jonka useamman kerran olen paikalle joutunut soittamaan. Talonhan voi aina myydä ja muuttaa muualle, toki, mutta kun talon omistus on 50/50 ja toinen ei suostu tähän, niin aika vaikeata on. Ja tämä myyntiin suostumaton on se, kuka meillä maksaa suurimman siivun. Tämä on miehen valinta, hän maksaa suuremman siivun ja minä huolehdin lähes kaikesta yksin. Mies on välillä jopa 16 h/vrk töissä, joten minulle kaatuu lähes kaikki kotona. Kaikki käytännönasiat ovat lähestulkoon minun kontollani. Eli siis, kaunis talo ja mies tuo suuremman siivun elannosta pöytään. Tästä tilanteestahan olet siis kateellinen. Kuten yltä huomaat, kaikki ei ole sitä miltä näyttää. Minä halusin olla terve, käydä töissä ja elää normaalia elämää, elää kodissani ilman ainaista pelkoa milloin taas joutuu soittamaan poliisille.

Pelkoa? Voi nyyh nyyh.

Älä huoli. Karma tavoittaa kyllä sinutkin.