Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

HELSINKI PRIDE kieltäytyi yhteistyöstä

Vierailija
22.05.2023 |

kokoomuksen kanssa.
https://www.hs.fi/politiikka/art-2000009603540.html
Päätöksen syy on, että osa kokoomuksen kansanedustajista äänesti eduskunnassa translain uudistusta vastaan.

Kommentit (1032)

Vierailija
521/1032 |
23.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pride ei ole ollut vuosikausiin homoseksuaalien ja bissejen juhla, vaan transien, genderspeshulien ja heterokinkyjen voitonpäivän paraati, jossa lippuvat ihan muut kuin alkuperäiset sateenkaariliput. Jopa frigideillä on oma lippu.

Voi johtua siitä, että homojen ja biseksuaalien oikeudet on aika pitkälti jo saatu.

Ei se silti oikeuta kolonisoimaan homoseksuaalien järjestöjä ja juhlia. Mitä oikeuksia transeilta muka puuttuu?

Alkuvuodesta vielä puuttui. Ja edelleen tästä translaista ja transien oikeuksista käydään tappelua

Mitä puuttui, yksilöisitkö? Juridisen sukupuolitiedon mielivaltainen rukkailu ei ole mikään ihmisoikeus eikä mikään muukaan oikeus. Transeilla on ollut jo vuosikymmenet oikeus vaihtaa juridinen sukupuolitietonsa.

Niin, vaatinut vaan sterilisaation, ja sitä ennen täytynyt jonottaa pitkät ajat transklinikoille/päästä portinvartijan ohi.

Laittaisitko listaa tai tilastoa Suomessa pakkosteriloiduista transeista? Amnestyllä on varmasti juliste ja kynttiläkulkue suunnitteilla? Steriliteetti on itse haluttujen transhoitojen seuraus. Onko potilaan suojeleminen peruuttamattomilta ja kehoon kajoavilta käsittelyiltä portinvartiointia. Ai kauheeta!

Kaikki transsit eivät halua sterilisoivia hoitoja koita jo tajuta se.

Niipä. Varmaan hivelee kun pääsee keltaisen lehdistön lööppeihin miten "miespuolisena" synnyttää.

Eikös tuo jo yksi ollut.

Suomessakin on uutisoitu useista synnyttävistä miehistä ja samaan aikaan rääytään pakkosterilaatioista. Pakkosterilaatiosta rääkyvät eivät kuitenkaan näe mitään ongelmaa lasten ja nuorten hedelmällisyyden ja terveyden tuhoavissa blokkerihoidoissa. Lapsi on kypsä päättämään terveydestään, hedelmällisyydestään ja seksuaalisuudestaan, mutta aikuistranseja pakkosteriloidaan heidän itse haluamilla hoidoilla. Make it make sense.

Typerää olkiukkoilua. Pakkosterilisaation vastustus ei tarkoita että kannattaisi blokkereita alaikäisille.

Ja sterilisaatiovaatimus on täyttynyt väliaikaisella sterilisaatiolla, en tiedä onko se ollut lain alkuperäinen tarkoitus mutta oli miten oli, turha vaatimus ja oli syytä poistaa.

Miksi se poistaminen ei sitten kelvannut teille, ns. suppeampi malli? Pakkosterilaatiorääkyjät kyllä varsin usein kannattavat lasten steriloivia blokkereita.

Kyllä sä nää argumentit tiiät kun ne on sulle sataan kertaan selitetty.

Mm. jonot transklinikoille, portinvartioiden epäluotettavuus, läpäsytesteissä huijaus yms. on syynä miks itsemäärittely on järkevä vaihtoehto.

Millä tavoin juridisen sukupuolitiedon vaihtaminen ilman transitiota vähentää transhoitojen tarvetta? Eiköhän tilannetta helpottaisi eniten, kun genderspeshulit ja naarasmuusut lakaistaan ulos polia tukkimasta.

Jaa taasko tää inceli öyhö täällä yrittää hajottaa ja hallita.

Sä et pidä naisista, et muusuista, et homoista, et transeista, et edes itsestäs

Vierailija
522/1032 |
23.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Priden pilasivat heteronaiset ("allyt") sekä "muunsukupuoliset" mielenterveysongelmaiset naiset, jotka tekivät Pridestä itselleen safe spacen ja kaikukammion. Cis-miehiä ja cis-naisia eli tavallisia homoja ja lesboja ei enää hyväksytä pridessa, joka sentään on heidän tapahtumansa!

"Tavallisilla" homoilla ja lesboilla tarkoitat varmaan niitä jotka ei hyväksy prideen ketään muita, kuin tavallisia homoja ja lesboja.

Prideen on hyväksytty aina ystävät ja liittolaiset, mutta nyt transit, muusut ja genderspeshulit ovat ulkoistaneet homoseksuaalit ja bisset omista juhlistaan ja järjestöistään. Homoseksuaaleilla ei saisi olla mitään omaa ilman transeja raapimassa oven takana, mutta transeilla itsellään on lähes kymmenen transasioihin keskittynyttä järjestöä. Setalla ei ole ollut homoille omaa toimintaa vuosikausiin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
523/1032 |
23.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi siellä pitäisi kulkea kokoomuksen lipun kanssa?

Eikö sinne voi mennä heiluttelemaan sateenkaarilippua?

Jos tahtoo mennä, niin menee.

Ei tietenkään instituutio, joka äänesti organisaation itselleen tärkeäksi määrittämää agendaa vastaan, voi mennä sinne edustamaan itseään. 

Vierailija
524/1032 |
23.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

On kyllä törkeetä, kepulaisethan kasvattaa niitten seksikumppanit.

Vierailija
525/1032 |
23.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä oli pointtisi? Sekö että kallistunut liukas pinta alkoi LGB:stä ja jyrkkenee siitä eteenpäin?

Vierailija
526/1032 |
23.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ettekö te tyhmät ihmiset tajua, että tällaisilla pikku kikoilla kaikki suomalaiset pakotetaan pikkuhiljaa samaan ideologiseen ajatteluun. Meistä tulee pikku Venäjä missä vain yhdenlainen ajattelu on sallittua ja muut suljetaan ulkopuolelle. Myöhemmin heitetään vankilaan. 

Kaikkea tällaista ideologista kuraa kannattaa välttää ihan viimeiseen asti. Älkää osallistuko mihinkään PRIDE tapahtumiin jos haluatte, että Suomi on jatkossakin tasa-arvoinen ja hyvä paikka ihnisille asua. Paikka missä meitä kaikkia kohdellaan tasa-arvoisesti eikä lokeroida esimerkiksi puoluetaustan perusteella. Äänestäkää teoilla. 

Vierailija
527/1032 |
23.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ärsyttävää, että jotkut jotkut hyödyntävät tätä hyökätäkseen homoja ja lesboja vastaan.

Niinpä. Transien etu ei ole homoseksuaalien etu eivätkä homoseksuaalit ole transeille velkaa mistään.

Moni pitää transeja edelleen homoina, tai moni ei näe transin ja homon välillä eroa.

Siinä mielessä heitä ajaa yhteinen etu.

Homoseksuaalien etu vaatii tiukan pesäeron heterotranseihin. Translesbo on lesbon näkökulmasta lesboja fetisoiva mekkoileva heteromies.

Vierailija
528/1032 |
23.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vähemmistöjen vainoaminen ei oikein sovi Priden yhteistyötahoille.

Kuka, missä ja miten on vainonnut vähemmistöjä?

Vierailija
529/1032 |
23.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta on aika erikoista, että puolueita aletaan syrkiä politiikkaan kuuluvien päätösten perusteella. Päätökset eivät tietenkään voi aina olla idelogisesti saman suuntaisia, joskus päätöksiin voi vaikuttaa esimerkiksi se, että rahaa tiettyihin hankkeisiin ei enää ole. Tai se, että rahaa on pakko käyttää johonkin muuhun. 

Ajatelkaa jos kaikki muutkin tapahtumat ja järjestöt alkaisivat poikotoimaan eri puolueita koska nämä ei äänestä heidän toiveidensa mukaisesti joka kerta! Mitä siitä tulisi. Mitä jos eduskunnassa Vasemmisto ja SDP äänestäisi sitä vastaan, että poliiseja ei tarvita enempää tai poliiisien palkkoja ei nosteta. Poliisit sitten tämän seurauksena lakkaisivat palvelemasta näiden puolueiden edustajia jatkosaa. Eikös tällainen ole korruptiota pahimmillaan ja meidän Suomi on kovaa kyytiä menossa tällaiseen mukaan.

Kamalinta on, että osa teistä näyttää tällaisen hyväksyvän. 

Vierailija
530/1032 |
23.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pride-päättäjien pitäisi tajuta se, että ei  yksikään sponsori ole mukana siksi, että pitää liikettä jotenkin ihanana tai että kannattaa aatetta henkeen ja vereen. Firmat ja tahot sponsoroivat vain siksi, että saisivat siitä jotain taloudellista hyötyä itselleen, ei mistään muusta syystä. Se, että nämä ovat itse erittäin suvaitsemattomia, ei yllätä. Itse olen joutunut epäkohteliaan ja töykeän kohtelun kohteeksi tämän porukan taholta vain siksi, että olen asiallisesti käyttäytyvä hetero. Miksi kukaan ei koskaan ota rohkeasti esille tämän porukan omaa suvaitsemattomuutta? Sattumalta näin telkkarista pätkän Family Guy-sarjaa, jossa oli vitsi, jossa baarissa oleva transnainen käyttäytyi sopimattomasti ja henkilökunta huomautti tästä. Tämä transnainen sanoi vain, että asia on ok, olen trans. Siihen henkilökunta totesi, että ahaa ok, käyttäydy sitten miten tahansa tahdot. Onkohan tämä asia jo huomattu amerikoissakin? Ei mitään ketään vastaan, mutta kai tässä saa sanoa, jos joku käyttäytyy itseä kohtaan asiattomasti? Ei kai se ole suvaitsemattomuutta, jos ei siedä itseensä kohdistuvaa huonoa kohtelua vain siksi, että se tulee tältä taholta?

Jaa että ihan family guy lähteenä.

Ameriikka on aika jakautunut näiden transjuttujen kanssa, käytänteet vaihtelee osavaltioittain ja monenlainen transviha on siellä aika yleistä.

Etkö lukenut kirjoitusta kokonaan? Tai miksi et kommentoinut tuota, että kirjoittaja itse joutui heterona näiden epäasiallisen kohtelun kohteeksi? Miksi et kommentoinut sitä?

Vierailija
531/1032 |
23.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ettekö te tyhmät ihmiset tajua, että tällaisilla pikku kikoilla kaikki suomalaiset pakotetaan pikkuhiljaa samaan ideologiseen ajatteluun. Meistä tulee pikku Venäjä missä vain yhdenlainen ajattelu on sallittua ja muut suljetaan ulkopuolelle. Myöhemmin heitetään vankilaan. 

Kaikkea tällaista ideologista kuraa kannattaa välttää ihan viimeiseen asti. Älkää osallistuko mihinkään PRIDE tapahtumiin jos haluatte, että Suomi on jatkossakin tasa-arvoinen ja hyvä paikka ihnisille asua. Paikka missä meitä kaikkia kohdellaan tasa-arvoisesti eikä lokeroida esimerkiksi puoluetaustan perusteella. Äänestäkää teoilla. 

Aloin lukemaan tätä tekstiä heterona mutta nyt oon bi gay trans lesbo aseksuaali

Vierailija
532/1032 |
23.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi helsinki-priden kanssa pitäisi tehdä yhteistyötä? Miksi ylipäänsä pitäisi kiinnittää mitään huomiota siihen friikkisirkukseen ja kuunnella heitä?

Vierailija
533/1032 |
23.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pride-päättäjien pitäisi tajuta se, että ei  yksikään sponsori ole mukana siksi, että pitää liikettä jotenkin ihanana tai että kannattaa aatetta henkeen ja vereen. Firmat ja tahot sponsoroivat vain siksi, että saisivat siitä jotain taloudellista hyötyä itselleen, ei mistään muusta syystä. Se, että nämä ovat itse erittäin suvaitsemattomia, ei yllätä. Itse olen joutunut epäkohteliaan ja töykeän kohtelun kohteeksi tämän porukan taholta vain siksi, että olen asiallisesti käyttäytyvä hetero. Miksi kukaan ei koskaan ota rohkeasti esille tämän porukan omaa suvaitsemattomuutta? Sattumalta näin telkkarista pätkän Family Guy-sarjaa, jossa oli vitsi, jossa baarissa oleva transnainen käyttäytyi sopimattomasti ja henkilökunta huomautti tästä. Tämä transnainen sanoi vain, että asia on ok, olen trans. Siihen henkilökunta totesi, että ahaa ok, käyttäydy sitten miten tahansa tahdot. Onkohan tämä asia jo huomattu amerikoissakin? Ei mitään ketään vastaan, mutta kai tässä saa sanoa, jos joku käyttäytyy itseä kohtaan asiattomasti? Ei kai se ole suvaitsemattomuutta, jos ei siedä itseensä kohdistuvaa huonoa kohtelua vain siksi, että se tulee tältä taholta?

Jaa että ihan family guy lähteenä.

Ameriikka on aika jakautunut näiden transjuttujen kanssa, käytänteet vaihtelee osavaltioittain ja monenlainen transviha on siellä aika yleistä.

Etkö lukenut kirjoitusta kokonaan? Tai miksi et kommentoinut tuota, että kirjoittaja itse joutui heterona näiden epäasiallisen kohtelun kohteeksi? Miksi et kommentoinut sitä?

Koska oma (keksitty) kokemus on vielä paskempi lähde kuin family guy.

Vierailija
534/1032 |
23.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi helsinki-priden kanssa pitäisi tehdä yhteistyötä? Miksi ylipäänsä pitäisi kiinnittää mitään huomiota siihen friikkisirkukseen ja kuunnella heitä?

Jos jollain pitäisi kuvata pride sekopäitä niin friikkisirkus on kyllä aika osuva.

Vierailija
535/1032 |
23.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minusta on aika erikoista, että puolueita aletaan syrkiä politiikkaan kuuluvien päätösten perusteella. Päätökset eivät tietenkään voi aina olla idelogisesti saman suuntaisia, joskus päätöksiin voi vaikuttaa esimerkiksi se, että rahaa tiettyihin hankkeisiin ei enää ole. Tai se, että rahaa on pakko käyttää johonkin muuhun. 

Ajatelkaa jos kaikki muutkin tapahtumat ja järjestöt alkaisivat poikotoimaan eri puolueita koska nämä ei äänestä heidän toiveidensa mukaisesti joka kerta! Mitä siitä tulisi. Mitä jos eduskunnassa Vasemmisto ja SDP äänestäisi sitä vastaan, että poliiseja ei tarvita enempää tai poliiisien palkkoja ei nosteta. Poliisit sitten tämän seurauksena lakkaisivat palvelemasta näiden puolueiden edustajia jatkosaa. Eikös tällainen ole korruptiota pahimmillaan ja meidän Suomi on kovaa kyytiä menossa tällaiseen mukaan.

Kamalinta on, että osa teistä näyttää tällaisen hyväksyvän. 

Itse olen sitä mieltä, että kansan enemmistön pitäisi laittaa koko pride boikottiin, eikä antaa niiden hillua, hyppiä silmille ja hieroa naamaamme sekopäistä ja seksististä agendaansa. Translaki ja lapsille esitettävät transujen keikistelytunnit olivat viimeinen niitti hulluuteen.

Vierailija
536/1032 |
23.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä, että pridelaiset selvensivät tilanteen. Ennen näiden toiminta oli minulle aika samantekevää, matginaalipoppoon hommat ei niin kiinnosta. Mutta nyt asiat ovat selkiytyneet, oikeistolaisena vastustan lähtökohtaisesti näiden ajamia topikkeja. hekin rajaavat oikeistolaiset pois oli sitten liberaali tai konservatiivi

Vierailija
537/1032 |
23.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hyvä, että pridelaiset selvensivät tilanteen. Ennen näiden toiminta oli minulle aika samantekevää, matginaalipoppoon hommat ei niin kiinnosta. Mutta nyt asiat ovat selkiytyneet, oikeistolaisena vastustan lähtökohtaisesti näiden ajamia topikkeja. hekin rajaavat oikeistolaiset pois oli sitten liberaali tai konservatiivi

Joopa joo.

Kerroppas tarina setä vähä lisää tarinoita

Vierailija
538/1032 |
23.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Priden kanta on:jos et ole täysin puolellamme,olet meitä vastaan. Varmaan jakobiineilta saaneet tämän periaatteen.

Vierailija
539/1032 |
23.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joopa joo.

???

Vierailija
540/1032 |
23.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joopa joo.

???

Naurettavan paska tarina