Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kannattaako vuokrata asunto mieluummin kaupungilta vai yksityiseltä?

Vierailija
22.05.2023 |

Toki sekin vaikuttaa että kummalta sattuu asunnon helpommin saamaan, mutta mietin vain onko siinä mitään eroa.

Kommentit (21)

Vierailija
1/21 |
22.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaupungin asuntoihin on usein tulorajat.

Vierailija
2/21 |
22.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/21 |
22.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vuokraisin muulta firmalta. En yksityiseltä, enkä kaupungilta.

Vierailija
4/21 |
22.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaupungin asuntoihin jonotat vuosikausia etkä silloinkaan sitä saa

Vierailija
5/21 |
22.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Totta kai kaupungilta.

Vierailija
6/21 |
22.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en päässyt kaupungin asuntoyhtiön kämppään. Se olis ollu edullinen, uudehko ja erinomaisella paikalla. Mutta tulot yhdelle ihmiselle liian korkeat, 3300 euroa kk. Alemmilla tuloilla ja alaikäisen lapsen kanssa olisin asunnon saanut, mutta mistäs mä siihen hätään alaikäistä lasta hankin, kun omat lapset jo aikuisia.

Vierailija
7/21 |
22.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaupungin asuntoihin jonotat vuosikausia etkä silloinkaan sitä saa

On sulla pienet piirit siellä kehä III sisällä.

Vierailija
8/21 |
22.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaupungin asunnoissa nousee vuokra joka vuosi.

Itse asuin välitysfirman kautta vuokratussa kaksiossa jonka omistaja asui Ruotsissa, ja vuokra nousi 8 vuoden aikana yhden kerran.

Vierailija
9/21 |
22.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse asuin välitysfirman kautta vuokratussa kaksiossa jonka omistaja asui Ruotsissa, ja vuokra nousi 8 vuoden aikana yhden kerran.

Miksi kunnat ja kaupungit tekevät bisnestä köyhien asumisella? Miksi vuokra-asunnot on yksityistetty?

Vierailija
10/21 |
22.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaupungilta. Laita hakemus ja odota 10 vuotta.

-Helsinki

Vierailija
11/21 |
22.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aina parempi yksityishenkilön tai säätiön ns tuottokämppä. Ei ikinä noita SATO firmoja tai kauoungin. Noi myöhemmät on tarkoitettu rupusakille jotka eivät maksa vuokraansa itse. Yksityisen saa aina paremmalla hinnalla ja naapuritkin sitä parempaa väkeä. Tosin kuuluu silloin itsekkin olemaan sitä hieman parempaa porukkaa.

Mutta niinhän lainatkin toimii, mitä vauraampi ja parempi lainaaja sitä alemmat korot.

Vierailija
12/21 |
22.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi kunnat ja kaupungit tekevät bisnestä köyhien asumisella? Miksi vuokra-asunnot on yksityistetty?

Ei ne oo bisnestä vaan sosiaalitukea. Kaupungit menettää satoja miljoonia asuttaessa kaiken maailman kumihuulia ja muita yön timoja jotka eivät tule ikinä tekemään työnä muuta kuin rikoksia.

Jos käyt töissä etkä ole narkkari tmv vuokraat yksityiseltä.

Vierailija
13/21 |
22.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksityinen voi koska tahansa irtisanoa vuokrasopimuksen, kaupunki ei.

Vierailija
14/21 |
22.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä en päässyt kaupungin asuntoyhtiön kämppään. Se olis ollu edullinen, uudehko ja erinomaisella paikalla. Mutta tulot yhdelle ihmiselle liian korkeat, 3300 euroa kk. Alemmilla tuloilla ja alaikäisen lapsen kanssa olisin asunnon saanut, mutta mistäs mä siihen hätään alaikäistä lasta hankin, kun omat lapset jo aikuisia.

Missäpäin on käytössä tulorajat? Tietääkseni sellaiset on vain lyhyen korkotuen ara-vuokra-asuntoihin, ja silloinkin tuloraja lienee korkeampi kuin tuo 3300e.

Vierailija
15/21 |
22.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä kaupunkikin voi irtisanoa sopimuksen esimerkiksi siksi, että myy kyseisen kohteen tai laittaa sen täysremonttiin tai rakennus puretaan tmv.

Vierailija
16/21 |
22.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä kaupunkikin voi irtisanoa sopimuksen esimerkiksi siksi, että myy kyseisen kohteen tai laittaa sen täysremonttiin tai rakennus puretaan tmv.

Mutta näissä tapauksissa kaupunki tarjoaa kuitenkin toista asuntoa tilalle. Yksityistä ei voi vähemmän kiinnostaa, jäätkö kodittomaksi.

Vierailija
17/21 |
22.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaupungilta. Yksityisistä ei ikinä tiedä millainen on vuokranantajana.

Ja miksi lyhentäisit jonkun muun asuntolainaa?

Vierailija
18/21 |
22.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Puolen vuoden irtisanomisajalla ei mielestäni ole ihan koska tahansa.

Vierailija
19/21 |
22.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Puolen vuoden irtisanomisajalla ei mielestäni ole ihan koska tahansa.

Ei ollut kyse irtisanomisajasta vaan asumisoikeudesta. Lähtökohtaisesti kaupungin vuokra-asunnossa on oikeus asua loppuikänsä, vaikka perhekoko muuttuisi tai varallisuus kasvaisi tai et muuten enää täyttäisi kriteerejä, joiden perusteella alunperin sait asunnon. Yksityinen voi sen sijaan solmia määräaikaisen vuokrasopimuksen, jota ei jatka, tai muuten vain irtisanoa sopimuksen puolen vuoden (tai 3 kk jos on asunut alle vuoden) irtisanomisajalla.

Vierailija
20/21 |
22.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaupunki on turvallinen vuokranantaja ja mulla pelkästään hyvää sanottavaa, asun Hekalla. Kaikki toimii ja vuokra edullinen. Noista tulorajoista en tiedä, mielestäni ne on poistettu tms, mulla oli hyvä keskitason palkka ja silti sain tän kämpän ja parin kuukauden sisällä hakemuksen lähettämisestä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kaksi kuusi