Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Hei, sinä lastenvaunuilla julkisissa kulkeva ja lapsen pois häätänyt

Vierailija
22.05.2023 |

https://www.hs.fi/mielipide/art-2000009600503.html

Hävettääkö, edes vähän?

Ennen kuin pillastutte, niin kyllä, lastenvaunuja saa kuljettaa julkisissa. Mielestäni maksutta, se on turvallisuuden ja liikenteen sujuvuuden kannalta paras vaihtoehto.
Mutta te ette omista niitä julkisia, muillakin on oikeus matkustaa niillä. Jos et mahdu kyytiin, niin odota seuraavaa, älä käskytä lasta pois tieltä.

t. Kaksosvankkureita kuljettanut

Kommentit (316)

Vierailija
81/316 |
22.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten mobiililippu lastenvaunuilla liikkuvalla heikentäisi turvallisuutta ja liikenteen sujuvuutta?

Eikö sellaista lippua tarvitse näyttää kuljettajalle?

Vierailija
82/316 |
22.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siinä on kuulkaa ihan selkeä merkintä että tila on lastenvaunuille. Eli niitä pitää väistää.

Mitäs jos siinä olisi ollut rollaattorilla ihminen.

Tai pyörätuolilla kulkeva ihminen.

Olisiko tämä matami käskenyt nekin ulos?

Se ei ole välikkö ei ole yksin lastenvaunuille, vaan myös suuria tavaroita kuljettaville, kuten jos esim. polkupyörä kuljetettavana, tai suuri laatikko, kuten iso ostos tai postipaketti.

Ja se, joka jo on bussissa, ei tarvitse jäädä kesken matkan pois, sillä hän on jo matkansa maksanut.

Se joka ei mahdu bussiin, jää odottamaan seuraavaa vuoroa.

Ruuhka-aikoina vilkkaimissa busseista jää usein ihmiset edes pääsemättä bussiin, kun bussin kaikki seisomapaikatkin ovat täynnä.

Bussinkuljettajan ois pitänyt puuttua asiaan.

Matkansa maksanut poika ajettiin kylmästi pois bussista, kesken matkan.

Mieheni bussi lähtee reippaasti ennen klo 6 aamulla. Yhtenä aamuna pysäkillä oli hänen lisäkseen nuori mies lasten polkupyörän kanssa. 550 bussin kuljettaja avasi ainoastaan etuoven, josta mieheni meni sisään eikä päästänyt polkupyörää kantavaa sisään. Polkupyöriä ei saa bussissa kuljettaa mutta tuossa tapauksessa bussi oli tyhjä ja kyseessä oli lastenpyörä että tuntui hieman pilkunviilaamiselta. Yksi päivä bussissa oli todella isokokoinen sähköskuutti, se ei sitten ollut ongelma kuljettajalle.

Itse asiassa HSL:n oman ohjeen mukaan alle kouluikäisten lasten polkupyörät on sallittuja kaikissa busseissa. Eli kuski toimi väärin.

https://www.hsl.fi/matkustaminen/pyoraily

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/316 |
22.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten mobiililippu lastenvaunuilla liikkuvalla heikentäisi turvallisuutta ja liikenteen sujuvuutta?

Eikö sellaista lippua tarvitse näyttää kuljettajalle?

Tarvitsee, mutta esim jokeri-linjalla pääsee bussiin keskeltä jolloin lippuja ei näytetä. Samoin kiskoilla kulkevat.

Vierailija
84/316 |
22.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lapsethan tätä palloa tulevat kannattelemaan, jos tästä tulevaisuudessa on enää mitään jäljellä. Suomi on todella lapsivihamielinen maa, olen onnellinen että päätimme perheeni kanssa siirtyä toisaalle. Meneepähän samalla verorahatkin muualle.

Taitaa olla teidän Hesan pellejen ongelma. Hesassa sitä ilkeyttä riittää. En näe mitään lapsivihaa täällä Tampereella.

Vierailija
85/316 |
22.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten lapsi oli saanut ton jääkiekkokassin kyytiin, jos on niin painava että ei jaksa kantaa? Tai miten aikoo jäädä bussista pois?

Vierailija
86/316 |
22.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihmettelen, että kukaan ei puuttunut tilanteeseen kun toinen lapsi häädetään vieraan aikuisen voimin pois julkisesta liikennevälineestä.

Osa ihmisistä on nykyään niin outoja, että toivottavasti normaalit aikuiset käyttävät järkeä ja puuttuvat peliin jos lapsi/teini joutuu tällaisen tulilinjalle, 

ei ihmisiä kiinnosta, kävellään ohi kun joku lapsi ottaa osumaa muilta penskoilta. Kävellään ohi kun lapsi on kaatunut pyörällä( mä sit menin tietty jeesaa, kun en osaa olla niin tollo "ettei tämä kuulu mulle"). Välillä kyllä kauhistuttaa, mihin tää ihmiskunta on menossa...ja sit nämä tollot valittaa iltapäivälehdissä jostakin pilipalijutuista, minä niin mieleni pahoitin..

Lapsen vanhempia ei kiinnosta pitää jälkikasvustaan mitään huolta. Miksi minun, sivullisen joka ei lapsia hankkinut, pitää passata niitä? Voitko kertoa? Missä vanhemmat?

Vierailija
87/316 |
22.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siinä on kuulkaa ihan selkeä merkintä että tila on lastenvaunuille. Eli niitä pitää väistää.

Se ei ole välikkö ei ole yksin lastenvaunuille, vaan myös suuria tavaroita kuljettaville, kuten jos esim. polkupyörä kuljetettavana, tai suuri laatikko, kuten iso ostos tai postipaketti.

Ja se, joka jo on bussissa, ei tarvitse jäädä kesken matkan pois, sillä hän on jo matkansa maksanut.

Ruuhka-aikoina vilkkaimissa busseista jää usein ihmiset edes pääsemättä bussiin, kun bussin kaikki seisomapaikatkin ovat täynnä.

Mieheni bussi lähtee reippaasti ennen klo 6 aamulla. Yhtenä aamuna pysäkillä oli hänen lisäkseen nuori mies lasten polkupyörän kanssa. 550 bussin kuljettaja avasi ainoastaan etuoven, josta mieheni meni sisään eikä päästänyt polkupyörää kantavaa sisään. Polkupyöriä ei saa bussissa kuljettaa mutta tuossa tapauksessa bussi oli tyhjä ja kyseessä oli lastenpyörä että tuntui hieman pilkunviilaamiselta. Yksi päivä bussissa oli todella isokokoinen sähköskuutti, se ei sitten ollut ongelma kuljettajalle.

Itse asiassa HSL:n oman ohjeen mukaan alle kouluikäisten lasten polkupyörät on sallittuja kaikissa busseissa. Eli kuski toimi väärin.

https://www.hsl.fi/matkustaminen/pyoraily

Kuski varmaan luuli sitten että kaikki pyörät ovat kiellettyjä. Tai ajatteli että ko fillari on isomman lapsen pyörä. Mutta kuitenkin hassua kun bussi oli tyhjä.

Vierailija
88/316 |
22.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihmettelen, että kukaan ei puuttunut tilanteeseen kun toinen lapsi häädetään vieraan aikuisen voimin pois julkisesta liikennevälineestä.

Osa ihmisistä on nykyään niin outoja, että toivottavasti normaalit aikuiset käyttävät järkeä ja puuttuvat peliin jos lapsi/teini joutuu tällaisen tulilinjalle, 

ei ihmisiä kiinnosta, kävellään ohi kun joku lapsi ottaa osumaa muilta penskoilta. Kävellään ohi kun lapsi on kaatunut pyörällä( mä sit menin tietty jeesaa, kun en osaa olla niin tollo "ettei tämä kuulu mulle"). Välillä kyllä kauhistuttaa, mihin tää ihmiskunta on menossa...ja sit nämä tollot valittaa iltapäivälehdissä jostakin pilipalijutuista, minä niin mieleni pahoitin..

Lapsen vanhempia ei kiinnosta pitää jälkikasvustaan mitään huolta. Miksi minun, sivullisen joka ei lapsia hankkinut, pitää passata niitä? Voitko kertoa? Missä vanhemmat?

Voi hyvä luoja taas. Missä sanotaan että sun pitää niitä passata? Normaali ihminen auttaa toista, sinä et sellainen ole?

Vierailija
89/316 |
22.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja kukakohan mahtoi kysyä? Ihan oikeasti tulit ketjuun kertomaan tämän tarinasi LOL.

Vierailija
90/316 |
22.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos olisi saanut vietyä sen laukun penkille, joku olisi valittanut siitä. Näin on käynyt omalle lapselle lähijunassa. Kulkee itsenäisesti treeneihin pari kertaa viikossa. Treenikassi on iso eikä lapsi yletä laittamaan sitä junan ylähyllylle. Pitää yleensä vieressä tai sylissä, jos on ruuhkaa. Sai haukut juuri yksi päivä, kun istui laukku sylissä käytäväpaikalla eikä joku ylipainoinen täti mahtunutkaan laukun ohi ikkunapaikalle. Kellään junassa ei tullut mieleen sanoa tilanteeseen mitään, vaikka 10v lapsi alkoi itkemään.

Vierailija
91/316 |
22.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen todistanut tilannetta, jossa rouva tusinakatraansa kanssa änkesi bussiin, sillä hänen kaksi ystäväänsä pääsivät myös kyytiin. Bussissa oli jo yhdet vaunut, ennen tätä kompanjaa. Ja kuvitelkaa, kulkivat jopa yhden välin Triplalta Linnänmäelle.

Ei takuulla olisi suostunut jäämään matkasta, eikä kuski tätä vaatinutkaan. Epäilen, että tässä on ollut vastaava tilanne, eikä suinkaan "lattemammat" tai "yli-ikäisten" kanssa matkustavat.

Vierailija
92/316 |
22.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuinka se lapsukainen jaksaa pelata jääkiekkoa, kun ei jaksa edes kantaa varustekassia bussissa keskiosaa pidemmälle?

Ei julkisessa liikenteessä saa matkustaa valtavien tilaa vievien kantamusten kanssa. Itse en ole päässyt raitiovaunun kyytiin edes pienen kevyen pöydän kanssa, vaikka se olisi mahtunut helposti pystyssä penkin jalkatilaan. Jouduin palauttamaan pöydän liikkeeseen koska kuljettaja ei edes avannut minulle ovia pysäkillä. Raitiovaunu oli lähes tyhjä.

Mitä siitä tulisi jos kaikki jääkiekkoa pelaavat lapsukaiset alkavat kulkemaan busseilla? Ja kaikilla olisi mukana valtavat varustekassit? Sehän vie kahden ihmisen tilan penkillä.

Vierailija
93/316 |
22.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nää on näitä hyvinvointivaltion ongelmia. 

Vierailija
94/316 |
22.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten lapsi oli saanut ton jääkiekkokassin kyytiin, jos on niin painava että ei jaksa kantaa? Tai miten aikoo jäädä bussista pois?

Missä sanottiin, ettei lapsi sitä olisi jaksanut kantaa? Ei tietenkään koko treenimatkaa jaksa, aikuinenkaan, mutta sen verran kyllä, että kotoa bussiin ja bussista hallille jaksaa. Useinhan noissa kasseissa on myös rullat, joten niitä saa kuljetettua maata pitkin helposti, mutta vaikkapa penkille ei oikein jaksaisi nostaa, eikä se penkille edes mahtuisikaan.

Vierailija
95/316 |
22.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voi hyvä luoja taas. Missä sanotaan että sun pitää niitä passata? Normaali ihminen auttaa toista, sinä et sellainen ole?

Voitko vastata normaalisti? Missä ovat lapsen vanhemmat? Jos lapsi on niin pieni ettei osaa äidille ja isälle soittaa? Autan ystäviäni ja ihmisiä jotka tunnen, en kaitse sinun moccalastasi.

Mikä vatun moccalapsi? Oletko kenties jotenkin vajaamielinen? Lue tuo Hesarin juttu ja vit tu kasva aikuiseksi.

Aggressiivinen yh ilmiannettu. Osta auto ja vie lapsesi itse.

Vierailija
96/316 |
22.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voitko vastata normaalisti? Missä ovat lapsen vanhemmat? Jos lapsi on niin pieni ettei osaa äidille ja isälle soittaa? Autan ystäviäni ja ihmisiä jotka tunnen, en kaitse sinun moccalastasi.

Toivottavasti muistat tämän, kun syystä tai toisesta joskus vaikka kadulla liukastut tai saat yllättävän sairaskohtauksen ja tarvitset apua, eikä ohi satu kulkemaan yhtään ystävää.

Hanki apua, tuollainen käyttäytyminen on ihan sairasta. Normaali ihminen auttaa hädässä olevaa siitä riippumatta, kuka tämä on ja meistä jokainen myös saattaa sitä tuntemattoman auttavaa kättä joskus tarvita, ei vain lapset vaan vielä enemmän juuri ne vanhukset, jotka eivät omia lapsia koskaan hankkineet.

Vierailija
97/316 |
22.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sitä kassia ei saanut siirrettyä esim tyhjälle penkkiriville?! 

Milläköhän perusteella äipän pershedelmä on oikeutettu siihen keskivälikön tilaan yhtään sen enempää kuin lapsen urheiluvälineet?

Vaunut ei mahdu tyhjäle penkkiriville, varustekassi mahtuu.

-ohis

Et ole näköjänsä nähnyt jääkiekkoa harrastavien varustekasseja. Niissä on luistimista, kypäristä, kaikista mahdollisista suojuksista lähtien, myös jääkiekkomaila.

Siksi ne pituudeltaan pitkiä kasseja, reilusti toista metriä,

eikä niitä voi asettaa bussin keskelle, siis bussin käytävälle.

Niiden kanssa ei myöskään voi istua tavallisella penkeillä.

Vierailija
98/316 |
22.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin olen tuplavankkureilla ajeleva. Ei silti tulisi koskaan mieleenkään häätää ketään bussista jotta itse mahtuisin bussiin. Se keskivälikkö on yhtälailla muiden ihmisten kuin vaunuväenkin.

Eihän ruuhkabussistakakaan joka on ääriään myöten täynnä aleta poistaa keskiväliköstä ihmisiä sen verran, että joku uusi mamma pysäkiltä pääsee kyytiin.

Vierailija
99/316 |
22.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sä oot kyllä kovasti kipeä! Onneksi sulla ei olekaan lapsia..

- eri ja ohis

Vierailija
100/316 |
22.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen häätänyt kaljakori pariskunnan kun tulimme Tallinnasta, mulla rattaat ja lapsi. Nainen sanoi ukolleen että anna yksi tölkki. Sanoin että kiitos ei,. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yksi kahdeksan