Hei, sinä lastenvaunuilla julkisissa kulkeva ja lapsen pois häätänyt
https://www.hs.fi/mielipide/art-2000009600503.html
Hävettääkö, edes vähän?
Ennen kuin pillastutte, niin kyllä, lastenvaunuja saa kuljettaa julkisissa. Mielestäni maksutta, se on turvallisuuden ja liikenteen sujuvuuden kannalta paras vaihtoehto.
Mutta te ette omista niitä julkisia, muillakin on oikeus matkustaa niillä. Jos et mahdu kyytiin, niin odota seuraavaa, älä käskytä lasta pois tieltä.
t. Kaksosvankkureita kuljettanut
Kommentit (316)
Vaunulenkkeily on ihan parasta liikuntaa äidille. Jos bussiin ei vaunupaikalle enää mahdu, voi odottaa myös seuraavaa kyytiä. Treenipohan häätäminen oli todella huonoa käytöstä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihmettelen, että kukaan ei puuttunut tilanteeseen kun toinen lapsi häädetään vieraan aikuisen voimin pois julkisesta liikennevälineestä.
Osa ihmisistä on nykyään niin outoja, että toivottavasti normaalit aikuiset käyttävät järkeä ja puuttuvat peliin jos lapsi/teini joutuu tällaisen tulilinjalle,
ei ihmisiä kiinnosta, kävellään ohi kun joku lapsi ottaa osumaa muilta penskoilta. Kävellään ohi kun lapsi on kaatunut pyörällä( mä sit menin tietty jeesaa, kun en osaa olla niin tollo "ettei tämä kuulu mulle"). Välillä kyllä kauhistuttaa, mihin tää ihmiskunta on menossa...ja sit nämä tollot valittaa iltapäivälehdissä jostakin pilipalijutuista, minä niin mieleni pahoitin..
Lapsen vanhempia ei kiinnosta pitää jälkikasvustaan mitään huolta. Miksi minun, sivullisen joka ei lapsia hankkinut, pitää passata niitä? Voitko kertoa? Missä vanhemmat?
sen asian nimi on inhimillinen välittäminen, toki kaikilla ei sitä ole. Toivotko että sinut jätetään sairauskohtauksessa keskelle katua virumaan, kun kukaan ohikulkijoista ei satu sua tuntemaan :D
Surullisinta tässä on lapsen heitteellejättö, häntä ei tukenut kukaan ja hirmuliskon alta joutui väistämään. Itse olen mennyt väliin kun poikaa tönittiin. Ja käskenyt nuoret pois parkkipaikan katolta. Välittäkää oikeasti muista, turha muuten inistä kun yhteiskunta on paska, se on sitä jos lakataan välittämättä toisistamme, etenkin lapsista.
Vierailija kirjoitti:
Surullisinta tässä on lapsen heitteellejättö, häntä ei tukenut kukaan ja hirmuliskon alta joutui väistämään. Itse olen mennyt väliin kun poikaa tönittiin. Ja käskenyt nuoret pois parkkipaikan katolta. Välittäkää oikeasti muista, turha muuten inistä kun yhteiskunta on paska, se on sitä jos lakataan välittämättä toisistamme, etenkin lapsista.
Ja samoin eräs nainen kaatui suojatiellä liikennevaloissa, minä olin ainoa joka menin auttamaan ja hänen ohitseen kulki ainakin 10 muuta ennen minua. Ihan käsittämätöntä välinpitämättömyyttä.
Itse olen todistanut hämmentyneenä, kun lastenvaunumamma käskytti rollaattorimummot seisomaan bussin keskikäytävälle. "Tää on hei kuulkaa LASTENVAUNUILLE", mamma mesosi.
Vieläkin harmittaa, kun en saanut silloin puututtua tilanteeseen. Tosin eipä bussissa kukaan muukaan puuttunut. Päätään kyllä pudisteli moni.
Varmaan mustilaisakka, he ovat röyhkeitä ja pahasuisia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sitä kassia ei saanut siirrettyä esim tyhjälle penkkiriville?!
Milläköhän perusteella äipän pershedelmä on oikeutettu siihen keskivälikön tilaan yhtään sen enempää kuin lapsen urheiluvälineet?
Se on ratas- ja pyörätuolipaikka. Se ei ole kassin säilytyspaikka.
Rattailla kulkeva oli tässä oikeassa, mutta tokikaan bussista häätää ei olisi saanut. Eikä hän varmaan sitä tarkoittanutkaan, vain siirtymistä.
Vierailija kirjoitti:
Itse olen todistanut hämmentyneenä, kun lastenvaunumamma käskytti rollaattorimummot seisomaan bussin keskikäytävälle. "Tää on hei kuulkaa LASTENVAUNUILLE", mamma mesosi.
Vieläkin harmittaa, kun en saanut silloin puututtua tilanteeseen. Tosin eipä bussissa kukaan muukaan puuttunut. Päätään kyllä pudisteli moni.
Ei oo todellista! Eipä ihme, että vanhustenhoitokin on kriisissä, jos suhtaudumme vahempiin ihmisiin tällä tavalla. Kuinka itsekeskeisiä ihmiset oikein ovat.
Vierailija kirjoitti:
Noh, itseasiassa tässäkin vaunuilija oli oikeassa. Tottakai järkeä pitää käyttää, mutta vanhus- ja invapaikat on erikseen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Milläköhän perusteella äipän pershedelmä on oikeutettu siihen keskivälikön tilaan yhtään sen enempää kuin lapsen urheiluvälineet?
Rattailla kulkeva oli tässä oikeassa, mutta tokikaan bussista häätää ei olisi saanut. Eikä hän varmaan sitä tarkoittanutkaan, vain siirtymistä.
Jep, ja siinä ilmeisesti oli jo muutamat vaunut, tämä häätäjä ei vaan mahtunut.
Monet lastenvaunujen kanssa kulkevat ovat kuin luulisivat olevan jumalia. Mä olisin puuttunut ja puutun aina jos näen vääryyksiä tapahtuvan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Näin se menee. Jos käräjille menisivät, nainen voittaisi. 🤷
Lastenvaunujen kanssa kulkevan ilmaismatkat olisi syytä poistaa.
Välillä on isoja lapsenroikaleita vaunuissa, että toimitaan matkalippulapsena.
Maksuttomuus lisää siis vaunuja matkavälineissä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Noh, itseasiassa tässäkin vaunuilija oli oikeassa. Tottakai järkeä pitää käyttää, mutta vanhus- ja invapaikat on erikseen.
Hmm, invapaikka on siinä samassavälikössä ja ainahan siinä vaunuilla ollaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Höpönlöpö, jokainen maksava asiakas saa olla millä paikalla tahansa, kohteliasta on antaa tilaa jos pystyy, mutta mikään laki ei määrää.
Vierailija kirjoitti:
Varmaan mustilaisakka, he ovat röyhkeitä ja pahasuisia.
He eivät bussia käytä, ajelevat aina autolla.
Olipa itsekäs mamma. Busseja tulee kuin miehiä, olisi ottanut seuraavan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siinä on kuulkaa ihan selkeä merkintä että tila on lastenvaunuille. Eli niitä pitää väistää.
Jos tulee pyörätuoli, kumpi väistää mamma vaunuineen vai se pyörätuolityyppi? Missään ei lue ettei jääkiekkokassia saisi kuljettaa. Olen kuljettanut joulukuusen, kahdenistuttavan puutarhakalusteen ilman sanomisia. Tosin silloin ei bussiin ängennyt kärttyisiä vaunuidiootteja.
Viimeksi kyytiin yrittävä jää odottamaan seuraavaa.
Mutta bussit eivät ole tavarankuljetukseen vaan matkustajille. Ihan sama onko se iso viherkasvi, laukku tai vaikka tuoli.
Helsingissä vannotaan kätevien julkisten nimeen, mutta tavaraa ei sitten saa kuljettaa. Ihan pelle kaupunki!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siinä on kuulkaa ihan selkeä merkintä että tila on lastenvaunuille. Eli niitä pitää väistää.
Jos tulee pyörätuoli, kumpi väistää mamma vaunuineen vai se pyörätuolityyppi? Missään ei lue ettei jääkiekkokassia saisi kuljettaa. Olen kuljettanut joulukuusen, kahdenistuttavan puutarhakalusteen ilman sanomisia. Tosin silloin ei bussiin ängennyt kärttyisiä vaunuidiootteja.
Viimeksi kyytiin yrittävä jää odottamaan seuraavaa.
Mutta bussit eivät ole tavarankuljetukseen vaan matkustajille. Ihan sama onko se iso viherkasvi, laukku tai vaikka tuoli.
Kylä bussissa saa kuljettaa ns. normaalia matkustustavaraa, jollaiseksi kassit ja laukut lasketaan. Pk-seudulla on normaaleja runkolinjan busseja, joiden määränpää on lentokenttä. Siellä on välillä matkustajia aikamoisien pakaasien kanssa. Yhdellä tuollaisella bussilla kuljen töihin (en lentokentälle asti). Itselläkin on välillä vaikka kuinka monta kassia kun tuon viikon ruuat kerralla kotiin. - Joo, tiedän kotiinkuljetuksista mutta haluan valita tuotteet itse ja ostaa myös -30% tuotteita.
haluaisin nähdä raivomamman kiljuvan jollekin leonbergin omistajalle että nyt piip sen koiran kanssa..ei tarvita kun yksi bassohaukku :D ja leonbergit on pääosin ihan kiltteja nallukoita.