Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Hei, sinä lastenvaunuilla julkisissa kulkeva ja lapsen pois häätänyt

Vierailija
22.05.2023 |

https://www.hs.fi/mielipide/art-2000009600503.html

Hävettääkö, edes vähän?

Ennen kuin pillastutte, niin kyllä, lastenvaunuja saa kuljettaa julkisissa. Mielestäni maksutta, se on turvallisuuden ja liikenteen sujuvuuden kannalta paras vaihtoehto.
Mutta te ette omista niitä julkisia, muillakin on oikeus matkustaa niillä. Jos et mahdu kyytiin, niin odota seuraavaa, älä käskytä lasta pois tieltä.

t. Kaksosvankkureita kuljettanut

Kommentit (316)

Vierailija
101/316 |
22.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sitä kassia ei saanut siirrettyä esim tyhjälle penkkiriville?! 

Milläköhän perusteella äipän pershedelmä on oikeutettu siihen keskivälikön tilaan yhtään sen enempää kuin lapsen urheiluvälineet?

Millähän perusteella sitä lasta pitää solvata, kun ei kuitenkaan ole äitinsä käytökseen syyllinen?

Vierailija
102/316 |
22.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minäkin olen tuplavankkureilla ajeleva. Ei silti tulisi koskaan mieleenkään häätää ketään bussista jotta itse mahtuisin bussiin. Se keskivälikkö on yhtälailla muiden ihmisten kuin vaunuväenkin.

Eihän ruuhkabussistakakaan joka on ääriään myöten täynnä aleta poistaa keskiväliköstä ihmisiä sen verran, että joku uusi mamma pysäkiltä pääsee kyytiin.

Olisipa aika huvittavaa, kun jo täydestä bussista bussikuski alkaisi häätää ihmisiä pois, että uusia mahtuisi tilalle. Sinä olet jo ollut lähtöpysäkiltä saakka kyydissä, joten sinä voit poistua kyydistä, niin että tuo mamma mahtuu kyytiin. Heh. Ei tosiaankaan. Jos kyytiin ei mahdu, niin sitten mamma odottaa seuraavaa bussia. Näin me kaikki muutkin tehdään. Toivottavasti kyseinen mamma tajuaa edes hävetä käytöstään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/316 |
22.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Just lauantaina katsoin kuin yks mamma työnsi rattaansa keskiovien eteen bussissa, kun maksimäärä vaunuja jo bussissa eikä mahtunut siihen vaunupaikalle. Yks niistä mammoista sitten seisoi kulkuväylällä niin, ettei kukaan päässyt ohi ja koko bussin etuosa ihan täynnä. Silloin kun itse nousin bussiin edessä kulkeva nainen kovaan ääneen joutui pyytämään mammaa siirtymään, että päästiin takaosaan. Siinä sitten mietin kuinka ennen bussikuski olis kieltänyt ylimääräisiä vaunuja tulemasta bussiin ja huutanut porukkaa menemään taaksepäin kun etuovi jo ihan tukossa kun porukka ei jäi jumiin keskikohtaan. Voi niitä aikoja!

Olen todistanut tilannetta, missä kuski puuttui tilanteeseen ja käski ylimääräisen odottaa seuraavaa bussia (kulki Helsingin keskustassa välin, jonka olisi päässyt monella eri bussilla). Mamma sai raivarin ja alkoi lyödä kuskia. Menin väliin ja mamma löi minua. Onneksi ei osannut lyödä kunnolla.

Vierailija
104/316 |
22.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Bussit ovat matkustajille.

Tavaraa voi kuljettaa jos on tilaa mutta niiden pitää väistää matkustajia.

eli sillä logiikalla kaikki matkalta palaavat ison laukun kanssa saavat odottaa yövuoroa, ettei muille tule pahaa mieli..ymmärrän jos joku yrittäisi nojatuolia bussissa kuskata..mut harrastusvälineet on ihan normikantamus.

Myös matkalaukun pitää väistää matkustajaa. Tietenkin.

Se tila on merkitty vielä erikseen vaunuille ja pyörätuoleille. Eli myös muiden matkustajien pitää väustää niitä.

Ja kuka vaunuilija väistää kutakin? Jos vaunupaikat ovat jo täynnä, se ensimmäinen bussiin tullut vaunuilija väistää sitä viimeistä ja jää pois kyydistä, kun tilaa ei ole, vai vedetäänkö pitkää tikkua?

Vierailija
105/316 |
22.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lapsethan tätä palloa tulevat kannattelemaan, jos tästä tulevaisuudessa on enää mitään jäljellä. Suomi on todella lapsivihamielinen maa, olen onnellinen että päätimme perheeni kanssa siirtyä toisaalle. Meneepähän samalla verorahatkin muualle.

Taitaa olla teidän Hesan pellejen ongelma. Hesassa sitä ilkeyttä riittää. En näe mitään lapsivihaa täällä Tampereella.

Väärä ketju. Ja itseasiassa sivusto. Kannattaa mennä vaikka sinne älylaudalle uikuttamaan Helsinkivihaa jos noin ahdistaa. Koko Tampere on varmasti ylpeä sinusta miten luot mielikuvaa ahdasmielisistä Tamperemaalaisurposta 👍

Vierailija
106/316 |
22.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vuosia sitten menin rattaiden kanssa bussiin väliltä ja lastenvaunupaikka 4 paikkaa oli täynnä ja eivät meinanneet ilm antaa istua niin sanoin että eikö ne per----------seet liiku ylös. Vanha mummeli jäi siihen ja sanoi että voiko hän istua niin sanoin että tottakai. Tämä Hgissä. 

Vierailija
107/316 |
22.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

keskipaikka on lastenvaunuille, pyörätuolille

Vierailija
108/316 |
22.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja lastenvaunujen kanssa joutuu lähtemään bussista jos tulee pyörätuoli. Tähänkin on törmätty. Törkeäähän tuo on, se joka on tulossa bussiin on se joka odottaa.

Ei kai lastenvaunujen tarvitse lähteä pyörätuolin tieltä. Eikös pyörätuoli myös odota seuraavaa, jos bussiin ei mahdu?

Vierailija
109/316 |
22.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

keskipaikka on lastenvaunuille, pyörätuolille

Keskipaikka on kaikille matkustajille. Jos siihen ei mahdu, niin sinä odotat sitten seuraavaa bussia.

Vierailija
110/316 |
22.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lapsethan tätä palloa tulevat kannattelemaan, jos tästä tulevaisuudessa on enää mitään jäljellä. Suomi on todella lapsivihamielinen maa, olen onnellinen että päätimme perheeni kanssa siirtyä toisaalle. Meneepähän samalla verorahatkin muualle.

Taitaa olla teidän Hesan pellejen ongelma. Hesassa sitä ilkeyttä riittää. En näe mitään lapsivihaa täällä Tampereella.

😂 Tarkoitatko maailman parasta, muita erinomaisempaa, iki ihanaa Tamperetta, jonka jääkiekkofanit tekee parhaansa, että koko muu Suomi vihaisi Tamperetta ja josta huudetaan päivä toisensa jälkeen, että huumeongelmat kasvaa ennätys vauhdilla eikä poliisi pysy enää rikosten perässä? Go Tampere go 😂😂😂

Vierailija
111/316 |
22.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten harvoin siellä bussit kulkee, kun ei voi jäädä odottamaan seuraavaa?

Vierailija
112/316 |
22.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hengittele ihan rauhassa vaan.

Noin hyvä.

Luuletko tosissasi raivoamisesi tavoittaa syntipukin täällä?😏

No mutta! Voipi jakaa puskaradiossa Helsinkiin, Espooseen, mihin vaan, voi jakaa facebookkiin kaupunginosaryhmiin kuten itte tein!

Vierailija
113/316 |
22.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Just lauantaina katsoin kuin yks mamma työnsi rattaansa keskiovien eteen bussissa, kun maksimäärä vaunuja jo bussissa eikä mahtunut siihen vaunupaikalle. Yks niistä mammoista sitten seisoi kulkuväylällä niin, ettei kukaan päässyt ohi ja koko bussin etuosa ihan täynnä. Silloin kun itse nousin bussiin edessä kulkeva nainen kovaan ääneen joutui pyytämään mammaa siirtymään, että päästiin takaosaan. Siinä sitten mietin kuinka ennen bussikuski olis kieltänyt ylimääräisiä vaunuja tulemasta bussiin ja huutanut porukkaa menemään taaksepäin kun etuovi jo ihan tukossa kun porukka ei jäi jumiin keskikohtaan. Voi niitä aikoja!

Olen todistanut tilannetta, missä kuski puuttui tilanteeseen ja käski ylimääräisen odottaa seuraavaa bussia (kulki Helsingin keskustassa välin, jonka olisi päässyt monella eri bussilla). Mamma sai raivarin ja alkoi lyödä kuskia. Menin väliin ja mamma löi minua. Onneksi ei osannut lyödä kunnolla.

rikosilmoituksen ja lasun paikka

eri

Vierailija
114/316 |
22.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla kävi niin, että menin bussiin joka oli etuosasta täpöten täynnä, huutaa karjaisin, että "tiivistäkää, takana on tilaa!" ja niin porukka kiltisti tiivisti, mutta mikä siinä on että ei tajua tätä ilman että joku käskee...? Nyt ymmärrän miksi niin moni otti koronarokotuksen, koska käskettiin!

Vierailija
115/316 |
22.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vielä 1990-luvulla kuskin lyöminen tai edes sen yrittäminen tarkoitti sitä, että bussi jäi paikalleen odottamaan, kunnes poliisi tuli hakemaan lyöjän.

Eri

Vierailija
116/316 |
22.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten mobiililippu lastenvaunuilla liikkuvalla heikentäisi turvallisuutta ja liikenteen sujuvuutta?

Ei mitenkään, paitsi että se pitää näyttää kuljettajalle. Tällöin vaunut on jätettävä yksin ja ne voivat kaatua.

Mutta mielipidekirjoituksessa se lätkäjunnun bussista häätänyt emäntä toimi täysin väärin. Kuljettajan olisi pitänyt puuttua asiaan ja kertoa käytöstapapuutteiselle, että lapsi oli bussissa ensin, lapsi pysyy kyydissä ja mamma voi odottaa seuraavaa.

Ihan karmeaa. Ei pitäisi tuollaisten lisääntyä ollenkaan. Itsekäs paska.

Vierailija
117/316 |
22.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vielä 1990-luvulla kuskin lyöminen tai edes sen yrittäminen tarkoitti sitä, että bussi jäi paikalleen odottamaan, kunnes poliisi tuli hakemaan lyöjän.

Eri

Noin sen pitää olla nytkin. Kuljettaja on tuossa kohtaa paitsi kuski, myös järjestystä ylläpitävä henkilö, verrattavissa joiltain osin poliisiin, vartijaan, lipuntarkastajaan. 

Vierailija
118/316 |
22.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos kärryjen jättämistä yksin perustellaan syyksi ilmaiselle matkustamiselle niin miksi ne kärryt sitten voi jättää yksin kun arvon Rouva Vapaamatkustaja menee itse viemään istumapaikan ja joskus jopa se kakarakin?

Vierailija
119/316 |
22.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eri

Noin sen pitää olla nytkin. Kuljettaja on tuossa kohtaa paitsi kuski, myös järjestystä ylläpitävä henkilö, verrattavissa joiltain osin poliisiin, vartijaan, lipuntarkastajaan. 

Kyseessä ei ole vain kuljettajan henkilökohtainen koskemattomuus tai hänen joiltain osin julkisoikeudellisen tehtävänsä korostettu rikosoikeudellinen suoja, vaan myös liikenneturvallisuus. Päähän osuneen lyönnin vaikutukset ajokykyyn eivät aina ilmene heti.

Vierailija
120/316 |
22.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos kärryjen jättämistä yksin perustellaan syyksi ilmaiselle matkustamiselle niin miksi ne kärryt sitten voi jättää yksin kun arvon Rouva Vapaamatkustaja menee itse viemään istumapaikan ja joskus jopa se kakarakin?

Olen kyllä ollut bussissa, missä kuski on kuuluttanut, että vaunuja ei saa jättää keskipaikalle ilman valvontaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yhdeksän yksi