Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Hei, sinä lastenvaunuilla julkisissa kulkeva ja lapsen pois häätänyt

Vierailija
22.05.2023 |

https://www.hs.fi/mielipide/art-2000009600503.html

Hävettääkö, edes vähän?

Ennen kuin pillastutte, niin kyllä, lastenvaunuja saa kuljettaa julkisissa. Mielestäni maksutta, se on turvallisuuden ja liikenteen sujuvuuden kannalta paras vaihtoehto.
Mutta te ette omista niitä julkisia, muillakin on oikeus matkustaa niillä. Jos et mahdu kyytiin, niin odota seuraavaa, älä käskytä lasta pois tieltä.

t. Kaksosvankkureita kuljettanut

Kommentit (316)

Vierailija
221/316 |
22.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olipa itsekäs mamma. Busseja tulee kuin miehiä, olisi ottanut seuraavan.

Silloin kyllä otti päähän joo kun siihen bussiin joka vei kotiin ja kulki kerran tunnissa, tunki mammat rattaineen ja kulkivat kaksi-kolme pysäkkiä. Mä en dit rattaitteni kanssa enää mahtunut. Sillä niiden parin pysäkin välillä olisi kulkenut muutaman minuutin välein busseja. Mä toki olin ihan kotiäiti vaan että sikäli mulla oli aikaa odottaa se tunti.

Mutta ei pk-seudullakaan joka paikkaan tule busseja kuin miehiä.

Vierailija
222/316 |
22.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Teillä ei ole tässä mitään muuta motiivia kuin se valtava häpeä ja kipu siitä että olette itse jääneet lapsettomaksi kun yksikään mies ei ole huolinut.

Mulla on lapsia enkä ikinä päivänä ajaisi lasta pois bussista. Hei haloo sentään joku roti pitää olla. Lapsi vielä harrastaa eikä todennäköisesti tule mitään katunarkkaria kadulle potkimaan. Pitäisi edes kannustaa tuon harrastuksen takia. 

Se voi jollekin lapselle olla jännäkin paikka mennä yksin bussilla harrastukseensa, varsinkin jos ihan ensimmäisiä kertoja yksin on menossa. Sitten joku vielä häätää pois bussista. Jo on aikoihin eletty.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
223/316 |
22.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsekkyys on lisääntymisen edellytys.

Vierailija
224/316 |
22.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen kyllä tuon lapsen puolella. Mamma hyökkäysvaunuineen olisi pitänyt odottaa seuraavaa bussia. 

Tietysti, tämähän on itsestään selvyys ja nämä naiset sen tietää, mutta kuvittelevat jostain syystä olevansa etuoikeutettuja, vaikka tilanne on päinvastainen: vapaamatkustajat kyytiin viimeisenä.

Vierailija
225/316 |
22.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Teillä ei ole tässä mitään muuta motiivia kuin se valtava häpeä ja kipu siitä että olette itse jääneet lapsettomaksi kun yksikään mies ei ole huolinut.

Mitähän ihmettä nyt taas? Ensin kuvittelin tätä mielipidettä miehen kirjoittamaksi, mutta taitaa olla itsestään epävarma nainen/äiti asialla, jolle miehen saaminen on ollut jokin elämää suurempi uroteko.

Täällä on joukossa myös vaunullisia äitejä, joille ei tulisi mieleenkään häätää ketään bussista vaunujen tieltä.

Vierailija
226/316 |
22.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten tästä saa lapsettomat vs. lapselliset -kinan aikaan, kun Hesariin kirjoitti häädetyn pojan äiti moittien lastenvaunuja työntänyttä äitiä?

Vierailija
227/316 |
22.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten tästä saa lapsettomat vs. lapselliset -kinan aikaan, kun Hesariin kirjoitti häädetyn pojan äiti moittien lastenvaunuja työntänyttä äitiä?

Ei siitä saakkaan. Se on tuo yksi trolli, joka tuota kirjoittelee. Tunnistan aggressiivisesta ja ala-arvoisesta kirjoitustyylistä. Meni nyt vissiin ottamaan viinahuikan tai lääkkeensä, kun tuli rauhallisempaa.

Vierailija
228/316 |
22.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eipä saakaan, vaikka tuo yksi ainoa hullu sellaista jostain syystä yrittää lietsoa.

Vierailija
229/316 |
22.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pojalle neuvo, ja miksei muillekin. Ostatte jotkut halvat lastenrattaat ja sitten tungette sinne ne tavaranne. Sitten vaan vaunuja lykkimään kohti bussia. Vaunut vaunupaikalle ja problem solved.

Vierailija
230/316 |
22.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

ostakaa lapselle lastenvaunut ja kamat sinne vaunujen sisään. ei mammat häädä. Sitten siihen vai näköestettä kuomujen eteen ettei kukaan mamma pääse tarkistamaan onko siellä oikeasti vauvaa. lapselle sitten myös asennekasvatusta, että kun joku mamma kyseenalaistaa sen mitä vaunuissa on, niin (etenkin jos on poikalapsi) pitää osata uhriutua, alkaa itkemään ja kysellä kyynelten kastelemin silmin, että eikö lapsia saa tehdä kuin te geriatriset synnyttäjät?

Vierailija
231/316 |
22.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Häpeä ihminen, joka häädit lapsen pois paikaltaan. Olisit aivan hyvin voinut odottaa seuraavaa vuoroa, harvoin mammoilla on niin kiire ja aika tiheään bussit kulkee. Minä minä minä-ajattelu, kiire juomaan lattekahvia muiden mummojen kanssa keskustaan.

Vierailija
232/316 |
22.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuvitellaan tilanne, että bussiin olisi mahtunut vain ne kolmet vaunut jotka sinne menivät. Olisiko tämä pysäkille jäänyt käskenyt kuiten jonkun heistä antamaan tilaa hänelle?

Kuiten ei kaikki lamput päässä palanu tällä rannalle jääneelle äidille, voisin kuvitella saman tilanteen tulevaisuudessa hänen lapselleen, joka vielä vaunuissa oli. Saa siis tyytyä, että hänenkin jälkikasvu häädetään tulevaisuudessa pois julkisista.

Vierailija
233/316 |
22.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pojalle neuvo, ja miksei muillekin. Ostatte jotkut halvat lastenrattaat ja sitten tungette sinne ne tavaranne. Sitten vaan vaunuja lykkimään kohti bussia. Vaunut vaunupaikalle ja problem solved.

No ei mene näin. Muistaakseni joku oli käynyt ostamassa kukkia ja viherkasveja ja kuljetti niitä lastenvaunuissa, mutta siinäkin oli jotain ongelmaa. 

Vierailija
234/316 |
22.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei *piip* mikä idiootti. Tosin jos oisin tuo poika ollut niin olisin kokeillut mahtuuko johonkin penkkiriville se kassi.

Vierailija
235/316 |
22.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oliko lapsi 8-vuotias vai kolmentoista? Teini-ikää lähestyvälle alkaa olla noloa vieda lastenvaunujen paikka. Pikkulapsi ei välttämättä edes osaa toimia, jos joutuu jäämään väärällä pysäkillä pois.

Hyvä opettaa lapset pienestä pitäen antamaan bussissa tilaa mm. rattaille, pyörätuoleille, vanhuksille, keppien kanssa kulkeville ja raskaana oleville.

Jos kassi oli liian painava nostaa edestä, joku aikuinen olisi voinut auttaa.

Vierailija
236/316 |
22.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisi olla ykkös ja kakkosluokan vaunukyyti . Ykkösluokkaan pääsee kausilupun ostamalla ja kakkosluokassa liputtomat jos autossa on vapaata tilaa .

Vierailija
237/316 |
22.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpa täällä kateellista porukkaa. Pienten vauvojen vanhemmille! Vaihtakaapa hetkeksi paikkaa heidän kanssaan, huh huh.

Vierailija
238/316 |
22.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oliko lapsi 8-vuotias vai kolmentoista? Teini-ikää lähestyvälle alkaa olla noloa vieda lastenvaunujen paikka. Pikkulapsi ei välttämättä edes osaa toimia, jos joutuu jäämään väärällä pysäkillä pois.

Hyvä opettaa lapset pienestä pitäen antamaan bussissa tilaa mm. rattaille, pyörätuoleille, vanhuksille, keppien kanssa kulkeville ja raskaana oleville.

Jos kassi oli liian painava nostaa edestä, joku aikuinen olisi voinut auttaa.

Joo, mutta vaan siinä tapauksessa, että tilaa on muualla. Kenenkään ei kuitenkaan tarvitse poistua bussista vaan sen takia, että joku pääsee vaunujensa kanssa bussiin. Tuolla vaunuäipällä ei ollut itsellään mitään käytöstapoja ja tuskin niitä lapsellenkaan osaa opettaa. Samanlainen itsekäs lapsi siellä kasvamassa. Minäminäminä, kyllä minulle pitää tilaa löytyä, vaikka en ole matkasta mitään maksanutkaan. Hävytöntä käytöstä.

Vierailija
239/316 |
22.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onpa täällä kateellista porukkaa. Pienten vauvojen vanhemmille! Vaihtakaapa hetkeksi paikkaa heidän kanssaan, huh huh.

Ai sä tulit jo takaisin näiden paskojen juttujesi kanssa. Olisit nyt voinut pysyä jo pois. Kukaan ei kaipaa sun huonoja trollauksia.

Vierailija
240/316 |
22.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olipa itsekäs mamma. Busseja tulee kuin miehiä, olisi ottanut seuraavan.

Silloin kyllä otti päähän joo kun siihen bussiin joka vei kotiin ja kulki kerran tunnissa, tunki mammat rattaineen ja kulkivat kaksi-kolme pysäkkiä. Mä en dit rattaitteni kanssa enää mahtunut. Sillä niiden parin pysäkin välillä olisi kulkenut muutaman minuutin välein busseja. Mä toki olin ihan kotiäiti vaan että sikäli mulla oli aikaa odottaa se tunti.

Mutta ei pk-seudullakaan joka paikkaan tule busseja kuin miehiä.

No tämä. Noilla linjoilla on yleensä kyllä aina samat tutut kuskit, jotka sit jo voi auttaa noissa tilanteissa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kolme yhdeksän