Olipa sitten turha terveyskeskuskäynti
Atooppinen ihottuma paheni ja ajattelin, että ehkä terveyskeskuksesta olisi jotain hyötyä.
Joo, istuin ja katsoin vierestä kun kandi googlasi mitä Käypä hoito sanoo ja sitten luki sen ääneen. Totesi, että laita vain rasvaa ja kysyi mitä perusvoidetta käytän ja sanoi, että joo kuulostaa hyvältä. Olipa tosi paljon hyötyä. Ei todellakaan.
Kommentit (218)
Olet sentään päässyt terveyskeskukseen! Meidän terveyskeskuksessa on tuhat (1000) ihmistä takaisinsoittojonossa.
Minulle tarjosi ensi eläinallergiaa ja sitten syyhyä. Suuttui, kun sanoin että en aio hakea niitä syyhyrasvoja, älä suotta kirjoita reseptiä. Olen ollut atoopikko 44vuotta ja tiedän kyllä mistä on kyse.
No voi apua.
Olisin itse sanonut, että luin tuon saman pätkän kotona ja että tuo rasva ei auta yhtikäs mitään. Siksi olen täällä hakemassa järeämpää hoitoa tähän ihovaivaan.
Mitä sinä sitten luulit, että sille ihottumalle tehdään? :D
Vierailija kirjoitti:
Ihan olin osannut googlata ja lukea itse.
- ap
Jos ihan toimivaa keinoa olisit halunnut, niin olisit googlaillut vähän enemmän.
Tiedätkö, mikä on atopia ja mistä johtuu ja miten sitä voi hoitaa?
Odotitko lähetettä ihotautipolille? Mun lapsi sai lähetteen sinne, kun ihottuma lehahti, ja pääsi joo käymäänkin polilla.
Mene yksityiselle ihotsutilääkärille, niin saat oikeat hoidot!
Kaveri pelaa facessa hauskaa terveyskeskusbingoa. A4 jossa on turhimmat syyt käydä terveyskeskuksessa.
Vierailija kirjoitti:
Esim. määrätään järeämpää kortisonirasvaa mitä reseptivapaana saa.
Ei ap
Mene ihotautilääkärille kirjoitti:
Mene yksityiselle ihotsutilääkärille, niin saat oikeat hoidot!
Lisää erilaisia voiteita :)
Vierailija kirjoitti:
Olet sentään päässyt terveyskeskukseen! Meidän terveyskeskuksessa on tuhat (1000) ihmistä takaisinsoittojonossa.
Olen odottanut nyt 2 kk takaisinsoittoa ja vaiva pahenee. Kohta soitan ambulanssin.
Kiemurtelen tuskissani lattialla, niin eiköhän ne johonkin vie🥺
Vierailija kirjoitti:
- ap
Mutta et osannut hakea apteekista Hydrocortisonia vaan olisit tarvinnut siihen lääkärin?
Vierailija kirjoitti:
Juu, kai sen noinkin voi nähdä. Soitin aamulla ja pyysin kiireellistä aikaa ja sanottiin, että jos kandi käy niin sitten saa ajan.
Mutta eipä tuosta käynnistä hyötyä ollut, paitsi ehkä kandille kun kuulemma oppi siitä.
No, huomenna menossa yksityiselle, maksaa lähes 200 euroa 20 minuutin aika mutta sen verran tuskainen olo kun lähes koko kehon iho rikki ihottuman takia että pakko jotain tehdä.
- ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
- ap
Mutta et osannut hakea apteekista Hydrocortisonia vaan olisit tarvinnut siihen lääkärin?
No kuule kun olen sitä helvetin kortisonivoidetta nyt laittanut kuukauden eikä auta eikä sitä saa tuota kauemmin käyttää!
- ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Esim. määrätään järeämpää kortisonirasvaa mitä reseptivapaana saa.
Ei ap
Ei ole mitään amerikantiedettä päätellä että siitepölykausi pahentaa atooppisen ihon oireita ja voiteiden sijaan kannattaa hakea allergialääkettä.
Miten jos olisit pyytänyt lähetteen ihotautilääkärille? Jos vähän olisi järki leikannut ja saanut suusi auki edes sen verran?
Minulle tk-lääkäri sanoi, että hänen mielestään röntgenkuva näyttää ihan hyvältä, mutta varsinainen lausunto tulee sitten myöhemmin toiselta lääkäriltä. Kysyin soitetaanko minulle sitten, vastasi että voin vaikka katsoa omakannasta, jos niin paljon kiinnostaa. Sitten googletti minulle kuntoutusohjeet.
Olisin ehkä pärjännyt ilman tuota käyntiäkin. Päivystyksessä sain kyllä aikaisemmin tosi hyvää hoitoa ja vieläpä nopeasti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen odottanut nyt 2 kk takaisinsoittoa ja vaiva pahenee. Kohta soitan ambulanssin.
Kiemurtelen tuskissani lattialla, niin eiköhän ne johonkin vie🥺
Valkotakkiset hakee hoitoon tuollaiset vinkujat, jotka ei itse halua tehdä terveytensä eteen mitään.
- ap