Oma Kantaan potilaalle mahdollisuus lisätä kommentti?
Kommentit (42)
Ammattilaisten tuotokset näkyvät kirjaimellisesti kyllä juu.
Vierailija kirjoitti:
No ei todellakaan. Kannassa on vain ja ainoastaan AMMATTILAISTEN tuottamaa faktaa. Sä voit sitten aivan vapaasti kommentoida vaikka täällä av:lla.
Faktaa?
Mun Kantarekisteriin on lääkäri kirjannut täysin väärää tietoa. Ei mielipideasioita, vaan fysiologisesti väärää tietoa. En tiedä mistä lääkäri on kirjauksensa keksinyt.
Seuraava lääkäri voi lukea "pohjatietoja" Kannasta ja saa väärää tietoa. Jos en itse muista tehdä listaa vääristä tiedoista ja luetella sitä seuraavalle lääkärille, niin seuraava hoito aloitetaan täysin paikkansapitämättömillä fysiologisilla pohjatiedoilla, mikä voi aiheuttaa vääriä diagnooseja ja väärää hoitoa.
Siitä alkaa väärien diagnoosien ja hoitojen sekä hoitamattomuuden kierre.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No ei todellakaan. Kannassa on vain ja ainoastaan AMMATTILAISTEN tuottamaa faktaa. Sä voit sitten aivan vapaasti kommentoida vaikka täällä av:lla.
Faktaa?
Mun Kantarekisteriin on lääkäri kirjannut täysin väärää tietoa. Ei mielipideasioita, vaan fysiologisesti väärää tietoa. En tiedä mistä lääkäri on kirjauksensa keksinyt.
Seuraava lääkäri voi lukea "pohjatietoja" Kannasta ja saa väärää tietoa. Jos en itse muista tehdä listaa vääristä tiedoista ja luetella sitä seuraavalle lääkärille, niin seuraava hoito aloitetaan täysin paikkansapitämättömillä fysiologisilla pohjatiedoilla, mikä voi aiheuttaa vääriä diagnooseja ja väärää hoitoa.
Siitä alkaa väärien diagnoosien ja hoitojen sekä hoitamattomuuden kierre.
Tuossa tapauksessa kannattaa tehdä korjauspyyntö tuolle tietylle lääkärille. Voi hyvin olla, että hän on vahingossa kirjannut väärän potilaan tietoja sinun kertomukseesi.
Ei ole Kansaneläkelaitoksen asia alkaa verovaroilla ylläpitämään mitään urputus-tsättiä.
Vierailija kirjoitti:
Aika kova luotto sulla on ammattilaisten tuottamaan "faktaan". Oletan, että omassa kannassasi ei lue juuri mitään.
Odottakaa vaan faktauskovaiset kun saatte jonkun taudin, jossa on epämääräisiä oireita. Toki murtunut jalka osataan hoitaa ja diagnosoida täysin oikein.
Vierailija kirjoitti:
Olisiko jollain lääkäreillä tms velvollisuus lukea niitä kommentteja? Ehkä vastatakin niihin? Jos, niin resursseja pitäisi lisätä aikalailla. Lajittelen postia sairaalassa ja yllättävän paljon tulee sekopäiltä postikortteja ja kirjeitä hoitohenkilökunnalle. Miettikää kun ne päästettäisiin Kantaan sekoilemaan.
Omassa organisaatiossa on lääkäreillä mahdollisuus avata sähköinen viestikanava (tyyliä Maisa). Sitä kautta tulee ihan uskomattomia viestejä välillä - yksi potilas vaikutti pitävän tätä lääkärin asiointikanavaa henkilökohtaisna päiväkirjana ja tilitti sitä kautta mm. yksityiskohtia työpaikkansa pikkujoulujuhlista.
Vierailija kirjoitti:
Odottakaa vaan faktauskovaiset kun saatte jonkun taudin, jossa on epämääräisiä oireita. Toki murtunut jalka osataan hoitaa ja diagnosoida täysin oikein.
Eikös näistä epämääräisistä, ja muistakin, oireista pääse eroon lukemalla kirjan ja meditoimalla?
Olisi todella hyvä kun lääkärit kirjoittaa välillä ihan mitä sattuu. Voisi kertoa oman mielipiteenä.
Sitten voisi olla joku että voisi antaa oman arvionsa lääkäristä. Lääkäri joka saisi paljon huonoja arvosteluja saisi sitten palkanalennuksen tai jotain. Joutuu muutkin ammattiryhmät samaan.
Joo ei tarvita uutta kanavaa Münchhausen-potilaille jo muutenkin kuormittuneen terveydenhoitosektorin kuormittamiseen.
Vierailija kirjoitti:
Sitten voisi olla joku että voisi antaa oman arvionsa lääkäristä. Lääkäri joka saisi paljon huonoja arvosteluja saisi sitten palkanalennuksen tai jotain. Joutuu muutkin ammattiryhmät samaan.
No tulihan se sieltä: kateus lääkärien palkkauksen johdosta. Mikset itse lukenut lääkäriksi, vaan sössit elämäsi?
Vierailija kirjoitti:
Yksityisellä on jo nyt arvioita lääkäreistä, vaikka eivät välttämättä julkaise negoja?
Minulta otettiin juuri labrat ihan väärästä lääkkeestä jota en ole kohta kahteen vuoteen käyttänyt, hoitava lääkäri kyllä sen tietää ja tiedoissanikin lukee että toiseen lääkkeeseen vaihdettu. Eli oli aivan turha labrakäynti ja tätä virhettä siellä putkahtelee lähes joka toinen kerta että on tilattu väärä verikoe. Mitään eivät minulle kerro vaan huomasin itse kun kävin Maisasta katsomassa, siellä nyt onneksi voi lähettää viestiä hoitavalle mutta vastausta eivät viitsi laittaa, eikä todennäköisesti korjata tietojaan. Nimen omaan tämä yksi minua välillä hoitava lääkäri tekee sitä aika hällä väliä tyylillä, muut eivät. Sen verran oli piilosoittoon kirjannut että on ilmeisesti siirtämässä minua toisen sairaalan hoitoon, hyvä niin koska uskon että hoidon laatu paranee ja paljon.
Vierailija kirjoitti:
Juu
koska välillä siellä on virheellistä tietoa jota ei saa pois millään
Ota yhteys potilasasiamieheen, kerro tilanne ja pyydä häneltä asioita hoitavan tietosuojapuolen numero. Itsellä ollut sama ongelma.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Juu
koska välillä siellä on virheellistä tietoa jota ei saa pois millään
Ota yhteys potilasasiamieheen, kerro tilanne ja pyydä häneltä asioita hoitavan tietosuojapuolen numero. Itsellä ollut sama ongelma.
Mutta eihän tilanteen pitäisi olla tällainen. Miksi hyväksymme tämän?
Vierailija kirjoitti:
Jaa. Mulla on copypastetusta omasta tekstistäni. Lainausmerkeissä toki.
Ei liene digiklinikoilla harvinaista.
Humalassa joku lisää monta kommenttia sinne? No ei vaan.
Kuka niitä lukisi? Oma lääkäri ei lue edes viestejä terv talon sovelluksen kautta.
OmaKanta on pelkkä arkisto. Ne alkuperäiset potilaskertomukset ovat jokaisen eri palveluntuottajan potilastietojärjestelmissä.