Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Oma Kantaan potilaalle mahdollisuus lisätä kommentti?

Vierailija
22.05.2023 |

Olisi tarpeellinen!

Kommentit (42)

Vierailija
21/42 |
22.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

OmaKanta on pelkkä arkisto. Ne alkuperäiset potilaskertomukset ovat jokaisen eri palveluntuottajan potilastietojärjestelmissä.

Vierailija
22/42 |
22.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ammattilaisten tuotokset näkyvät kirjaimellisesti kyllä juu.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/42 |
22.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No ei todellakaan. Kannassa on vain ja ainoastaan AMMATTILAISTEN tuottamaa faktaa. Sä voit sitten aivan vapaasti kommentoida vaikka täällä av:lla.

Faktaa?

Mun Kantarekisteriin on lääkäri kirjannut täysin väärää tietoa. Ei mielipideasioita, vaan fysiologisesti väärää tietoa. En tiedä mistä lääkäri on kirjauksensa keksinyt.

Seuraava lääkäri voi lukea "pohjatietoja" Kannasta ja saa väärää tietoa. Jos en itse muista tehdä listaa vääristä tiedoista ja luetella sitä seuraavalle lääkärille, niin seuraava hoito aloitetaan täysin paikkansapitämättömillä fysiologisilla pohjatiedoilla, mikä voi aiheuttaa vääriä diagnooseja ja väärää hoitoa.

Siitä alkaa väärien diagnoosien ja hoitojen sekä hoitamattomuuden kierre.

Vierailija
24/42 |
22.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No ei todellakaan. Kannassa on vain ja ainoastaan AMMATTILAISTEN tuottamaa faktaa. Sä voit sitten aivan vapaasti kommentoida vaikka täällä av:lla.

Faktaa?

Mun Kantarekisteriin on lääkäri kirjannut täysin väärää tietoa. Ei mielipideasioita, vaan fysiologisesti väärää tietoa. En tiedä mistä lääkäri on kirjauksensa keksinyt.

Seuraava lääkäri voi lukea "pohjatietoja" Kannasta ja saa väärää tietoa. Jos en itse muista tehdä listaa vääristä tiedoista ja luetella sitä seuraavalle lääkärille, niin seuraava hoito aloitetaan täysin paikkansapitämättömillä fysiologisilla pohjatiedoilla, mikä voi aiheuttaa vääriä diagnooseja ja väärää hoitoa.

Siitä alkaa väärien diagnoosien ja hoitojen sekä hoitamattomuuden kierre.

Tuossa tapauksessa kannattaa tehdä korjauspyyntö tuolle tietylle lääkärille. Voi hyvin olla, että hän on vahingossa kirjannut väärän potilaan tietoja sinun kertomukseesi.

Vierailija
25/42 |
22.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole Kansaneläkelaitoksen asia alkaa verovaroilla ylläpitämään mitään urputus-tsättiä.

Vierailija
26/42 |
22.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aika kova luotto sulla on ammattilaisten tuottamaan "faktaan". Oletan, että omassa kannassasi ei lue juuri mitään.

Vierailija
27/42 |
22.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Odottakaa vaan faktauskovaiset kun saatte jonkun taudin, jossa on epämääräisiä oireita. Toki murtunut jalka osataan hoitaa ja diagnosoida täysin oikein.

Vierailija
28/42 |
22.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olisiko jollain lääkäreillä tms velvollisuus lukea niitä kommentteja? Ehkä vastatakin niihin? Jos, niin resursseja pitäisi lisätä aikalailla. Lajittelen postia sairaalassa ja yllättävän paljon tulee sekopäiltä postikortteja ja kirjeitä hoitohenkilökunnalle. Miettikää kun ne päästettäisiin Kantaan sekoilemaan.

Omassa organisaatiossa on lääkäreillä mahdollisuus avata sähköinen viestikanava (tyyliä Maisa). Sitä kautta tulee ihan uskomattomia viestejä välillä - yksi potilas vaikutti pitävän tätä lääkärin asiointikanavaa henkilökohtaisna päiväkirjana ja tilitti sitä kautta mm. yksityiskohtia työpaikkansa pikkujoulujuhlista. 

Vierailija
29/42 |
22.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Odottakaa vaan faktauskovaiset kun saatte jonkun taudin, jossa on epämääräisiä oireita. Toki murtunut jalka osataan hoitaa ja diagnosoida täysin oikein.

Eikös näistä epämääräisistä, ja muistakin, oireista pääse eroon lukemalla kirjan ja meditoimalla?

Vierailija
30/42 |
22.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisi todella hyvä kun lääkärit kirjoittaa välillä ihan mitä sattuu. Voisi kertoa oman mielipiteenä.

Vierailija
31/42 |
22.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitten voisi olla joku että voisi antaa oman arvionsa lääkäristä. Lääkäri joka saisi paljon huonoja arvosteluja saisi sitten palkanalennuksen tai jotain. Joutuu muutkin ammattiryhmät samaan.

Vierailija
32/42 |
22.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo ei tarvita uutta kanavaa Münchhausen-potilaille jo muutenkin kuormittuneen terveydenhoitosektorin kuormittamiseen.

Vierailija
33/42 |
22.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sitten voisi olla joku että voisi antaa oman arvionsa lääkäristä. Lääkäri joka saisi paljon huonoja arvosteluja saisi sitten palkanalennuksen tai jotain. Joutuu muutkin ammattiryhmät samaan.

No tulihan se sieltä: kateus lääkärien palkkauksen johdosta. Mikset itse lukenut lääkäriksi, vaan sössit elämäsi?

Vierailija
34/42 |
22.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yksityisellä on jo nyt arvioita lääkäreistä, vaikka eivät välttämättä julkaise negoja?

Vierailija
35/42 |
22.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulta otettiin juuri labrat ihan väärästä lääkkeestä jota en ole kohta kahteen vuoteen käyttänyt, hoitava lääkäri kyllä sen tietää ja tiedoissanikin lukee että toiseen lääkkeeseen vaihdettu. Eli oli aivan turha labrakäynti ja tätä virhettä siellä putkahtelee lähes joka toinen kerta että on tilattu väärä verikoe. Mitään eivät minulle kerro vaan huomasin itse kun kävin Maisasta katsomassa, siellä nyt  onneksi voi lähettää viestiä hoitavalle mutta vastausta eivät viitsi laittaa, eikä todennäköisesti korjata tietojaan. Nimen omaan tämä yksi minua välillä hoitava lääkäri tekee sitä aika hällä väliä tyylillä, muut eivät. Sen verran oli piilosoittoon kirjannut että on ilmeisesti siirtämässä minua toisen sairaalan hoitoon, hyvä niin koska uskon että hoidon laatu paranee ja paljon.

Vierailija
36/42 |
22.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Juu

koska välillä siellä on virheellistä tietoa jota ei saa pois millään

Ota yhteys potilasasiamieheen, kerro tilanne ja pyydä häneltä asioita hoitavan tietosuojapuolen numero. Itsellä ollut sama ongelma.

Vierailija
37/42 |
22.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Juu

koska välillä siellä on virheellistä tietoa jota ei saa pois millään

Ota yhteys potilasasiamieheen, kerro tilanne ja pyydä häneltä asioita hoitavan tietosuojapuolen numero. Itsellä ollut sama ongelma.

Mutta eihän tilanteen pitäisi olla tällainen. Miksi hyväksymme tämän?

Vierailija
38/42 |
22.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jaa. Mulla on copypastetusta omasta tekstistäni. Lainausmerkeissä toki.

Ei liene digiklinikoilla harvinaista.

Vierailija
39/42 |
22.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Humalassa joku lisää monta kommenttia sinne? No ei vaan.

Vierailija
40/42 |
22.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuka niitä lukisi? Oma lääkäri ei lue edes viestejä terv talon sovelluksen kautta.