Sain tietää että kaverilla oli sittenkin ollut synttärijuhlat vaikka mulle sanoi että on peruttu
Kaverin piti pitää synttörijuhlat nyt viikonloppuna ja käski mun merkata se kalenteriin jo kauan sitten. No torstaina sitten kaveri ilmoittikin että ai niin en mä jaksa pitää mitään juhlia. En ehtinyt sitten järjestää mitään muutakaan kun mieskin oli omissa menoistaan joten istuin yksin harmissaan kotona.
Sain just tietää, että kaveri oli ollut sittenkin juhlimassa synttäreitään jossain baarissa isolla porukalla.
Enhän mä voi kunnioittaa itseäni enää jos jatkan kaverisuhdetta tällaisen jälkeen?
Kommentit (558)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulla myös sellainen ystävä joka tykkää kilpailla. Varsinkin noin juuri mitä ap kerroit ekalla sivulla että jos sanoisin meillä olevan sotkuista niin hänellä on niin siistiä että! Tai jos kertoisin että tuli miehen kanssa kinaa jostakin niin vastaisi että hän on kyllä niin onnellinen hänen miehestään ja he ovat ihan superonnellisia.
En juurikaan puhu hänelle asioistani enää.
Kilpailee myös muissa asioissa.
Meillekin kävi tuollainen vähän samantapainen synttärikeissi joskus eli hän ei päässyt synttäreilleni kun ei kuulemma jaksanut lähteä mihinkään mutta olikin illasta lähtenyt baariin muiden kanssa. Tästä aikaa 20 vuotta eli voi päätellä ettei kehitystä ole hirveästi tapahtunut tässä vuosien saatossa 😬Nuo yllätysjuhlat kuulostaa siinä mielessä oudolta että missä ajassa joku olisi ehtinyt tuollaiset isot synttäriyllärit järjestää? Jos torstaina on kerta juhlat peruttu. Tai vaikka viikkoakin aiemmin oltaisi juhlat peruttu niin aika homma olisi viikossakin järkätä isot bileet vaikka olisikin jossain baarissa.
Ikävää että sinulle kävi näin! Tosiaan kyse ei ollut yllätysjuhlista kuten moni tässä keskustelussa omin päin meni päättelemään. Ap
Tässä vaan arvuuteltiin mahdollisia syitä miten näin on voinut käydä. Sinä siis satavarmasti tiedät miten näin on käynyt?
Tiedän satavarmasti että kyseessä eivät olleet ainakaan sellaiset yllätysjuhlat joissa sankari olisi yllätetty ilman mitään ennakkovaroitusta. Eikä missään sanottu että juhlat olisi järjestänyt joku muu kuin sankari ihan itse. Ap
Olet ihan syystä loukkaantunut, ei tuo kiva temppu ollut. Mutta kuten tässä on jo useamman kerran sanottu, jos et tiedä koko tarinaa, se selviää vain kysymällä.
Kumpi sinusta on ikävämpi asia: menetät ystävän koska hän käyttäytyi törkeästi, vai menetät ystävän väärinymmärryksen takia?
Jälkimmäinen vaihtoehto on edelleen olemassa, jos et hänen kanssaan keskustele. Hänhän saattaa olla ihan yhtä loukkaantunut, ettet tullut tai viitsinyt edes soittaa (ellei aloituksesta puutu jotain hyvin oleellsta informaatiota). Siitä, että jää kiinni siihen kumman pitäisi ottaa yhteyttä, ei ole mitään hyötyä. Sillä että soittaa, ei menetä yhtään mitään, ei siinä ole mistään itsekunnioituksesta kyse ennen kuin alkaa sitä tyyppiä pommittaa jatkuvasti selityksillä vaikka asia on jo käsitelty (riippumatta siitä miten törkeä temppu kyseessä olikaan).
Näkökulmana asiaan, tästä ei tarvitse loukkaantua vaikka näin ei haluaisikaan toimia.
Vierailija kirjoitti:
Olet ihan syystä loukkaantunut, ei tuo kiva temppu ollut. Mutta kuten tässä on jo useamman kerran sanottu, jos et tiedä koko tarinaa, se selviää vain kysymällä.
Kumpi sinusta on ikävämpi asia: menetät ystävän koska hän käyttäytyi törkeästi, vai menetät ystävän väärinymmärryksen takia?
Jälkimmäinen vaihtoehto on edelleen olemassa, jos et hänen kanssaan keskustele. Hänhän saattaa olla ihan yhtä loukkaantunut, ettet tullut tai viitsinyt edes soittaa (ellei aloituksesta puutu jotain hyvin oleellsta informaatiota). Siitä, että jää kiinni siihen kumman pitäisi ottaa yhteyttä, ei ole mitään hyötyä. Sillä että soittaa, ei menetä yhtään mitään, ei siinä ole mistään itsekunnioituksesta kyse ennen kuin alkaa sitä tyyppiä pommittaa jatkuvasti selityksillä vaikka asia on jo käsitelty (riippumatta siitä miten törkeä temppu kyseessä olikaan).
Näkökulmana asiaan, tästä ei tarvitse loukkaantua vaikka näin ei haluaisikaan toimia.
Ota ihan iisisti. Nyt on vasta maanantai ja tapaus on tuore. Tunteiden on hyvä viiletä ensin. Jos hänestäkään ei kuulu koskaan niin aika selvä peli?
Tosi ikävää, että vielä itse möläytti/toi asian esiin. Vaikka ensin kirjoitinkin, että vielä ikävämpää, jos bongasit tämän somesta tai muualta, niin kyllä tuo on ikävämpää!
Mitä toisaalta kertoo, että olette keskustelleet asioista, mutta ette voi puhua tästä miksi hän kertoi peruvansa juhlat? Eikö tuo ole jo mittari, että henkilö taitaa puhua mitä sattuu, ja tuosta ei saa kysyä?
Toisekseen, joskus joutuu perumaan osallistumisia ihmisiltä tai ihmisten kanssa, jotka rälläävät alkoholilla liikaa. Se on yksi syy, ettei kehtaa sanoa suoraan, ettei sovi tällä kertaa porukkaan.
Vierailija kirjoitti:
Tosi ikävää, että vielä itse möläytti/toi asian esiin. Vaikka ensin kirjoitinkin, että vielä ikävämpää, jos bongasit tämän somesta tai muualta, niin kyllä tuo on ikävämpää!
Mitä toisaalta kertoo, että olette keskustelleet asioista, mutta ette voi puhua tästä miksi hän kertoi peruvansa juhlat? Eikö tuo ole jo mittari, että henkilö taitaa puhua mitä sattuu, ja tuosta ei saa kysyä?
Toisekseen, joskus joutuu perumaan osallistumisia ihmisiltä tai ihmisten kanssa, jotka rälläävät alkoholilla liikaa. Se on yksi syy, ettei kehtaa sanoa suoraan, ettei sovi tällä kertaa porukkaan.
Sananvaihto oli hyvin nopea ja ohimenevä sekä liittyi muihin asioihin. Emme käyneet asioita siinä läpi sen ihmeellisemmin.
Olen aina autolla joten juon max 2 koko iltana. Ja ennen kuin sanotte että olen tylsä niin en todellakaan ole. Tanssin tanssilattialla ja laulan karaokea siinä missä muutkin. Olen kyllä vähän erilainen kuin hänen muut kaverinsa, mutta tulen toimeen ihmisten kanssa aivan normaalisti eikä se olisi mielestäni kovin hyvä syy tehdä kuten hän teki. Ap
Näitä tämmöisä "kavereita" löytyy aina. Parempi kun jatkaa matkaa. Itselläni oli tommonen "kaveri" joka piti minua semmoisena hätävarana. Sanoi välillä että tule kylään mutta sitten perui tapaamisen koska "äiti tarvitsi makutuomaria maitokauppaan yms" Ja tätä tapahtui usein 20 vuoden aikana. Viimeisen kerran pyysi minua ottamaan hänet mukaan treeneihin koska kuuli minun käyvän treeneissä säännöllisesti. Totesin että tuossa on aikataulu ja ilmoita kun olet tulossa niin haen sinut. Eipä ole kuulunut mitään. Jos olisin joka viikko kysynyt mukaan niin hän olisi voinut kieltäytynyt ja keksinyt mitäkin tekosyitä joita ei kukaan jaksa kuunnella.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sananvaihto oli hyvin nopea ja ohimenevä sekä liittyi muihin asioihin. Emme käyneet asioita siinä läpi sen ihmeellisemmin.
Olen aina autolla joten juon max 2 koko iltana. Ja ennen kuin sanotte että olen tylsä niin en todellakaan ole. Tanssin tanssilattialla ja laulan karaokea siinä missä muutkin. Olen kyllä vähän erilainen kuin hänen muut kaverinsa, mutta tulen toimeen ihmisten kanssa aivan normaalisti eikä se olisi mielestäni kovin hyvä syy tehdä kuten hän teki. Ap
Kaverit hyväksyy kaverinsa minkälaisena hyvänsä joten tuommoisia on turha vatvoa. Parempi kun jatkaa eteenpäin elämässä ja tuon jättää taakse
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaverit hyväksyy kaverinsa minkälaisena hyvänsä joten tuommoisia on turha vatvoa. Parempi kun jatkaa eteenpäin elämässä ja tuon jättää taakse
Teen sen heti kun koen että olen saanut käsitellä asiaa tarpeeksi niin, ettei se vaivaa enää. Aika iso pettymys ja mielipaha kuitenkin kyseessä. En mielestäni ole mitenkään outo vaikka kestäisi parikin päivää käsitellä tapahtunutta. Ap
Vierailija kirjoitti:
Näitä tämmöisä "kavereita" löytyy aina. Parempi kun jatkaa matkaa. Itselläni oli tommonen "kaveri" joka piti minua semmoisena hätävarana. Sanoi välillä että tule kylään mutta sitten perui tapaamisen koska "äiti tarvitsi makutuomaria maitokauppaan yms" Ja tätä tapahtui usein 20 vuoden aikana. Viimeisen kerran pyysi minua ottamaan hänet mukaan treeneihin koska kuuli minun käyvän treeneissä säännöllisesti. Totesin että tuossa on aikataulu ja ilmoita kun olet tulossa niin haen sinut. Eipä ole kuulunut mitään. Jos olisin joka viikko kysynyt mukaan niin hän olisi voinut kieltäytynyt ja keksinyt mitäkin tekosyitä joita ei kukaan jaksa kuunnella.
Olit siis roolissa jossa hän ei tee mitään ihmissuhteen eteen ja sinä olet aina valmiina viihdyttämään häntä. Oli varmaan tosi vaikea päästä eroon tyypistä? Niinkin vaikea että onnistui vasta kun et enää itse roikkunut perässä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitäs jos se oli vaan normi baari-ilta porukalla eikä mitkään synttärit hassuine hattuineen, täytekakkuineen ja röyhelömekkoineen?
Kyllä ne oli ihan synttärit.
Eli oli röyhelömekot, hassut hatut ja täytekakku kynttilöineen?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitäs jos se oli vaan normi baari-ilta porukalla eikä mitkään synttärit hassuine hattuineen, täytekakkuineen ja röyhelömekkoineen?
Kyllä ne oli ihan synttärit.
Eli oli röyhelömekot, hassut hatut ja täytekakku kynttilöineen?
Voiko ne muuten synttärit ollakaan?
Onko tässä käynyt niin, että mean girl juhlasankari on jo hyvissä ajoin alkanut järjestää uusia juhlia, joiden kutsulistalta on tahallisesti tiputettu pois ap ja ehkä pari muutakin kaveria, ja alkuperäisten juhlien peruuntumisesta on ilmoitettu heille vasta viime tipassa?
Eli tahallinen teko, jolla jätetty epäsuosioon joutuneita ihmisiä pois bileistä. Juhlasankari ei ole voinut unohtaa ap:ta uusien juhlien kutsulistalta, jos muisti kertoa tälle torstaina alkuperäisten juhlien peruuntumisesta.
Vierailija kirjoitti:
Onko tässä käynyt niin, että mean girl juhlasankari on jo hyvissä ajoin alkanut järjestää uusia juhlia, joiden kutsulistalta on tahallisesti tiputettu pois ap ja ehkä pari muutakin kaveria, ja alkuperäisten juhlien peruuntumisesta on ilmoitettu heille vasta viime tipassa?
Eli tahallinen teko, jolla jätetty epäsuosioon joutuneita ihmisiä pois bileistä. Juhlasankari ei ole voinut unohtaa ap:ta uusien juhlien kutsulistalta, jos muisti kertoa tälle torstaina alkuperäisten juhlien peruuntumisesta.
Tämä on hyvin totta. Kutsulistan supistaminen on varmasti ollut tietoinen valinta. Muutenkin kirpaisee tämä analyysi, saatat olla täysin oikeassa joka kohdassa. Ap
Kylläpä näitä sattuu Porvoossa paljon. En yhtään ihmettele, että sua ei haluta mukaan, vingut vaan laiskuudestasi. Lopeta jo se tuppautuminen parempien ihmisten seuraaan, anna heidän nauttia elämästään rauhassa.
Vierailija kirjoitti:
Kylläpä näitä sattuu Porvoossa paljon. En yhtään ihmettele, että sua ei haluta mukaan, vingut vaan laiskuudestasi. Lopeta jo se tuppautuminen parempien ihmisten seuraaan, anna heidän nauttia elämästään rauhassa.
Jahas päiväunien aika
Vierailija kirjoitti:
Itsellä on joskus tehnyt mieli tehdä näin mutta en voi uskoa että joku oikeasti? Hävytöntä
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä en vetäisi herneitä nenään, ennen kuin saisin varmuuden siitä, mitä oikein tapahtui, koska en voi uskoa, että kukaan 30+ olisi noin mean girls teini. Jos näin on, niin sellaisesta tyypistä sietääkin päästä eroon.
Lähtökohtaisesti aika epäkypsää että käskee varaamaan viikonloppuillan ja sitten peruu juuri ennen. Lahjaa ei sentään ollut ehtinyt ostaa. Joku toinen vieras mahdollisesti?
Mielestäni herneet voi vetää nenään jo ilman, että mitään salajuhlia olisi ollutkaan. Ap
Se on tietenkin sinun valintasi jos haluat näin toimia, mutta sekin on melko lapsellista, jos et vielä tiedä mistä tässä oli kyse.
Järkevin tapa toimia on keskustella ihan suoraan asiasta ja kertoa, että olet hieman loukkaantunut, että sanoi sinulle peruneensa juhlat vaikka kuitenkin piti ne. Jos hänellä on tälle jokin järkevä selitys ja kyseessä on epäonninen väärinymmärrys, hän varmasti sen tässä kohtaa kertoo. Jos ei, niin sittenpähän tiedät varmaksi millainen tyyppi hän on.Jos hän luulee että se miten on toimittu on ok tai ei ainakaan sen arvoista että ottaisi yhteyttä ja puhuisi asiasta, kyseessä on sen tyyppinen ihmissuhde jota en halua. En halua olla se jota ensin loukataan näin räikeästi ja sen jälkeen vielä soittelisin oma-aloitteisesti sovinnon perään pyydellen selityksiä. Pallo on hänellä. En menetä paljoakaan jos hänestä ei kuuluisi enää. Ap
Kyllä minä soittaisin ja kysyisin, niin eipähän tarvitse miettiä sitten että mitenkö tämä nyt menikään. Sinä vaan maalaat piruja seinillä vaikka ei ole mitään varmuutta asiasta kuitenkaan.
No se on sit mun häpeäni. Jos hänestä ei enää kuulu niin se oli siinä se. Muussa tapaisessa katsotaan tilannekohtaisesti. En soittele hänen peräänsä koska en ole niin epätoivonen. Ap
Tässä nyt olemme taas teinimaailmassa. Ei ystävyyssuhteet ole mitään valtapeliä, missä ruvetaan miettimään, kuka vaikuttaa mitenkin epätoivoiselta soittaessaan ensin. Asia selvästi vaivaa sinua kun siitä ihan aloituksenkin tänne teit, aikuisten maailmassa tällaisessa tilanteessa keskustellaan asiasta asianomaisten kesken eikä mietitä kuka näyttää mitenkin epätoivoiselta soittaessaan ensin.
No jollain tasollahan "teinimaailma" ei lopu koskaan. Jos läheinen ja pitkä ystävyys päättyisi tällaisen väärinkäsityksen takia, niin olisihan se aika teinix. Mutta aloittajan kertomuksesta tuli sellainen kuva, että hän on muutenkin saanut kokea olevansa vähän ulkopuolinen "bonuskaveri" tässä porukassa, ja tämä tapaus oli viimeinen niitti. Kyllä itsekin tuossa tilanteessa jättäisin tuttavuuden jo sikseen. Joskus saa ajatella sitä omaakin arvokkuuttaan, ei tarvitse aina olla se ikuisesti kärsivällinen ja kypsä osapuoli.
Vierailija kirjoitti:
Itseä ärsyttää tapaukset jotka soittelee perään ja vaatii selityksiä siihen ja tuohon. Tulee sellainen matoinen fiilis eikö henkilöllä ole lainkaan itsekunnioitusta. Jos ei natsaa niin ei natsaa ja sillä sipuli.
Minäkin vähän ihmettelen tätä että kuinka paljon te kaikki soittelette kavereiden ( entisten?) perään jos tuollaisia tapahtuu?
Eiköhän aika näytä mistä on kysymys.
Jos oli niin , että AP ei ollut juhliin tervetullut vaikka ensin selvästi kutsuttiin, niin eihän tuosta kaverista enää kuulu. Jos kuitenkin tämä ottaa yhteyttä, on se oiva tilaisuus kysyä noista juhlista ja vastauksen perusteella sitten miettiä onko aihetta jatkoon.
En kyllä varta vasten soittaisi tätä asiaa kysyäkseni. Enkä muutenkaan, kyllä pallo on nyt juhlia viettäneellä kaverilla.
Tässä vaan arvuuteltiin mahdollisia syitä miten näin on voinut käydä. Sinä siis satavarmasti tiedät miten näin on käynyt?