Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mikäs introverteissä on vialla?

Vierailija
22.05.2023 |

https://www.iltalehti.fi/mieli/a/13409b57-1fe8-4529-a15c-045457afe9ad

En pääse lukemaan, mutta sanon että lukematta paskaa, tai klikkiotsikko. Miksi pitäisi olla päässä vikaa vain siksi, että viihtyy yksin.

Voisiko joku kertoa, mikä tuon asiantuntijan mielestä introverteissä mättää.

Kommentit (125)

Vierailija
61/125 |
22.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itsekeskeisyys. Pää omassa perseessä.

En lukenut artikkelia, mutta tämä ainakin on selvä asia.

Itsekeskeisyys? Perustele vähän.

Älä ruoki trollia.

Perustelin jo.

Eikä sun tarvitse kun vähän aikaa viettää aikaasi intorverteiksi itseään (yleensä muuten suurella ylpeydellä) tituleeraavien kanssa, niin huomaat miten itsekeskeinen se ajatusmaailma on. Kaikki perustuu sille, miten itse kokee ja näkee ja tulkitsee asiat. Toisten näkökulmia vähätellään ja mitätellän, eihän ne ymmärrä mitään...

Tosin kaikki eivät aina välttämättä ole introverttejä oikeasti, sekin on hyvä muistaa.

Okei. En ole huomannut.

Harvemmin introvertti nolaa muita vaikka työpaikan taukohuoneessa "sano sinäkin nyt jotain" tai valittaa, kun kaikki ei halua juuri tämän arvon rouvan (harvemmin herroja) seurassa nauttia kahvitauosta. Ei siedetä niitä, jotka eivät halua sinne aikuisten leikkipiiriin huutamaan ja möykkäämään.

Et huomaakaan, koska se kaikki tehdään passiivis-aggressiivisesti. Se ei ole näkyvää. Sillähän niitä täällä keskustelupalstat pursuaa antamassa vinkkejä toisilleen, miten paskamaisesti omia läheisiä kannattaa kohdella, jos ei itse jaksa eikä viitsis eikä just nyt kiinnostelis.

Kuulostat veljeltäni. Olen selittänyt hänelle suoraan, että olen introvertti, mutta töissäni joudun koko ajan olemaan sosiaalinen ja tarvitsen paljon omaa aikaa palautuakseni. Olen selittänyt, etten jaksa aina olla puolisonikaan kanssa sosiaalinen. Minulle riittää nähdä sukulaisiani ja kavereitani muutaman kerran vuodessa, mutta veljeni ei hyväksy selityksiäni. Hän ei hyväksy "eitä". Todella passiivis-aggressiivinen ihminen. En tykkää puhua puhelimessa ja viestini ovat lyhyitä. Kun hän soittaa, eikä minulla ole puhuttavaa, hän ihmettelee. Joka kerta. Eikä hän itsekään puhu paljoa. Kun olen lopettelemassa puhelua, niin hän keksiikin puhuttavaa. Ainakin kolme kertaa puhelun aikana. Sitten kun näemme, niin hän on taas ehdottamassa seuraavaa näkemistä.

Voin sanoa, etten ole ollenkaan tuollainen ihminen.

En ikinä puhu puhelimessa ellei ole joku aivan akuutti hätätilanne.

En tapaa juurikaan ketään. Viestejä laitan joskus

Vierailija
62/125 |
22.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En tiedä mutta jo näkyvän kirjoituksen mukaan introvertillä on vaikea löytää aitoja ystäviä, onnistuneita ihmissuhteita ja kokee yksinäisyyttä, ulkopuolisuutta ja hylätyksitulemisen pelkoa.

Ei minulla ainakaan tällaista ole.

Minä kun olen aina elänyt siinä uskossa, että introvertti nimenomaan haluaa olla yksin. Ettei vaan jollakin olisi mennyt introvertti ja ekstrovertti sekaisin?

Tavallaan joo, koska sillä tavalla hän latautuu. Haluaa moni introverttikin ihmisten seuraa tai on sosiaalisesti todella taitava, mutta esimerkiksi juhlien jälkeen tarvitsee monta päivää latautuakseen juhlien jälkeen ekstrovertteihin verrattuna. 

Kyllä. Minä olen introvertti ja opettaja ja kyllä pitää töiden jälkeen saada olla omissa oloissaan.

Olen huomannut että ekstroverteille opettajille tärkeintä työssä on oma esiintyminen ja taitojen/tietämyksen esittely, introille taas opetuksen asiasisältö. siksi mielestäni introt ovat parempia opettajia, mutta usein introja syrjitään opekoulutuksissa ja työnhaussa.

Tässä just huomaa sitä introjen paremmuuden tunnetta.

No mulle on sanonut ekstrot päin naamaa että minusta ei voi tulla opettajaa koska en ole sellainen räiskyvän sosiaalinen. Kuinkas kävi, tämä henkilö itse sai potkut asiattomuuden vuoksi ja minä olen tehnyt open hommia 20 vuotta ilman varsinaista koulutusta, aina vaan pyydetään opettamaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/125 |
22.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin että kun ei sinun asiat ole introvertilla ykkösenä?

Sinulla taitaa olla pää siellä omassa perseessä, ei kenelläkään muulla.

Vierailija
64/125 |
22.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä ekstrovertit on ihan yhtä lailla itsekeskeisiä. Ei suuri osa ihmisistä hakeudu toisten seuraan niitä muita ihmisiä vaan itseään varten. Ihmisillä on kummallinen käsitys asioista. Monet ei edes itse ymmärrä että tekevät asioita parantaakseen omaa mieltään.

Lue vaikka alituisesti ilmestyviä ketjua "introvertit, millä tekosyyllä vältät "

Selviää nopeasti, että moni puhuu täyttä sontaa läheisilleen aivan jatkuvasti.

Työpaikalla teeskennellään ja feikataan.

Moni on epäluotettava.

Monesti introt vetäytyy vastuusta.

Näillä ei ole mitään tekemistä introverttien kanssa. 

Voi kuule, kyllä on! Moni introvertti käyttäytyy juuri noin.

Sun päässäs moni introvertti käyttäytyy tuolla tavalla. Ei yhä ole mitään tekemistä introverttien kanssa. 

Aloita ketju ja ylläty. Aloita uusi ensi viikolla ja ylläty vähemmän.

Juttelepa niiden ihmisten kanssa, jotka itsensä introiksi määrittelee. Yleensä mitä voimakkaampi se identifioimisen tarve introksi on, sitä todennäköisemmin huomaat.

Sinä kuulostat yhdeltä kollegaltani... Hän näkee kauheasti vaivaa, jos ei jotkut ihmiset halua lähteä vaikka after workeille tai suunnittelemaan työpaikan virkistyspäiviä. Hänellä on myös tapana nolata ja pilkata sellaisia ujoja ja rauhallisia ihmisiä, jotka monesti ovat introverttejä. Häntä ärsyttää suunnattomasti, kun Maija haluaa juoda kahvinsa omalla työpisteellään.

Huomaatteko yhden asian:

En (alussa) sanallakaan sanonut, mitä itse edustan.

En tiedä. Osaan olla todella epäsosiaalinen itsekin. Enemmän pidän itseäni introverttinä, mutta en osaa määritellä. Ekstrovertti tuskin olen.

Mutta täällä mulle yritetään pukea jotain ekstrovertin viittaa, että saadaan mehevää vastakkainasettelua aikaan. Tämäkö nyt on sitä analyyttisyyttä ja syvällistä ajattelukykyä, joista ollaan niin ylpeitä?

Älkää alkako haukkumaan ekstroverttejä. Se voidaan tehdä toisessa ketjussa (ja monet teistä tekeekin jo)

Miettikää mielummin, onko mun sanomissa jotain perää.

Miksi ihmeessä sinä haluat haukkua introverttejä ja keksiä heille jotain tietynlaisia käytöstapoja, kuten valehtelua. Introverttiydellä ja valehtelulla ei ole mitään tekoa toistensa kanssa.

Vierailija
65/125 |
22.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Älä ruoki trollia.

Perustelin jo.

Eikä sun tarvitse kun vähän aikaa viettää aikaasi intorverteiksi itseään (yleensä muuten suurella ylpeydellä) tituleeraavien kanssa, niin huomaat miten itsekeskeinen se ajatusmaailma on. Kaikki perustuu sille, miten itse kokee ja näkee ja tulkitsee asiat. Toisten näkökulmia vähätellään ja mitätellän, eihän ne ymmärrä mitään...

Tosin kaikki eivät aina välttämättä ole introverttejä oikeasti, sekin on hyvä muistaa.

Itsehän juuri tässä vähättelet kaikkia!!

Vierailija
66/125 |
22.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vika on ainoastaan siinä, että jonkun/ joidenkin mielestä kaikkien pitäisi olla täysin samanlaisia.

Kyllähän siitäkin on ollut kirjoituksia sekä keskustelua että jo pidempään työmaailma yms. suosivat sosiaalisuutta.

Kaikkien pitäisi siihen tietysti sitten osallistua ja sopeutua.

Toisille luontaisempaa ja siksi helpompaa.

Jos ei sellainen ole luonnostaan, joku alkaa keksimään ja väittämään täysin olemattomia.

Ymmärryksen ja varsinkin empatian puutetta, mitä muunlaiset ihmiset aina joutuvat kokemaan ja sitten vielä oikein lietsotaan näitä joidenkin toimesta.

Erityisen paha, jos tällaista tekee joku asiantuntija tai sellaiseksi itseään väittävä.

Yleensä introt ovat parempia työntekijöitä sillä keskittyvät työntekemiseen. Ekstrot vain kiertävät pöydältä pöydälle hölöttämässä omia asioitaan.

Omalla työpaikalla ekstrovertit ovat kamalimpia työkavereita: minulla on asiakastapaamisia, joista asiakkaat maksavat minulle. Osa työkavereista on niin sanotusti päivystämässä, eli heillä on välillä reilusti luppoaikaa. Itse olen työpaikalla vain asiakkaita varten, toki ruokatauon pidän (mieluiten omassa rauhassa). Nämä ekstrovertit keksivät yhtäkkiä mistä tahansa asiaa, kun minä yritän kohteliaasti hivuttautua työpisteelleni ja odotan, milloin työkaveri lopettaa puheensa. Kerran kävelin vain pois, niin yksi juoksi perääni: "mihin sä meet, mulla on juttu kesken!" Vastasin, että tulin töihin, mulla on asiakas. Työkaveri: "Mitä! Emmä tajunnu!" Hohhoh.

Vierailija
67/125 |
22.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Älä ruoki trollia.

Perustelin jo.

Okei. En ole huomannut.

Harvemmin introvertti nolaa muita vaikka työpaikan taukohuoneessa "sano sinäkin nyt jotain" tai valittaa, kun kaikki ei halua juuri tämän arvon rouvan (harvemmin herroja) seurassa nauttia kahvitauosta. Ei siedetä niitä, jotka eivät halua sinne aikuisten leikkipiiriin huutamaan ja möykkäämään.

Et huomaakaan, koska se kaikki tehdään passiivis-aggressiivisesti. Se ei ole näkyvää. Sillähän niitä täällä keskustelupalstat pursuaa antamassa vinkkejä toisilleen, miten paskamaisesti omia läheisiä kannattaa kohdella, jos ei itse jaksa eikä viitsis eikä just nyt kiinnostelis.

Niin. Ehkä on sen verran käytöstapoja, ettei töksäytä todellista syytä päin naamaa miksi ei satu kiinnostamaan Lennu-tädin puutarhajuhlat kesälauantaina. Eikä tarvitse olla edes introvertti, että keksii ns. valkoisia valheita.

Onpa säälittävää, että aikuinen ihminen ei osaa sivistyneesti ja suoraan ilmaista itseään valehtelematta.

"Olen niin väsynyt viikon työrupeamasta, etten pääse puutarhajuhliisi". Näin voin sanoa, mutta sellaista vastausta ei jostain syystä haluta kuulla, niin parempi sanoa, että olo tuntuu vähän flunssaiselta.

Kerran olen vastannut rehellisesti, etten jaksa. Se ei riitä, kun "eihän juhlat mitään vaadi". Keksin sitten vaikka mitä vastauksia, mutta nekään eivät riitä. Flunssaa ym. olen kokeillut, ja sitten koko suku tietää ja soittelee perään... Ja ehdottaa seuraavaa tapaamista. :)

Vierailija
68/125 |
22.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onkohan sama ikuiselta koulukiusaajalta vaikuttava tyyppi joka aina aloittaa vegaanien haukkumisketjut-nyt sitten huomannut että haa, introverttejäkin voisi olla kiva kiusata!

Ihan kuten kouluaikoina- hiljainen hissukka joutuu kiusattavaksi.  Aika läpinäkyvää, kiusaaja.

Vierailija
69/125 |
22.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Älä ruoki trollia.

Perustelin jo.

Okei. En ole huomannut.

Niin. Ehkä on sen verran käytöstapoja, ettei töksäytä todellista syytä päin naamaa miksi ei satu kiinnostamaan Lennu-tädin puutarhajuhlat kesälauantaina. Eikä tarvitse olla edes introvertti, että keksii ns. valkoisia valheita.

Onpa säälittävää, että aikuinen ihminen ei osaa sivistyneesti ja suoraan ilmaista itseään valehtelematta.

"Olen niin väsynyt viikon työrupeamasta, etten pääse puutarhajuhliisi". Näin voin sanoa, mutta sellaista vastausta ei jostain syystä haluta kuulla, niin parempi sanoa, että olo tuntuu vähän flunssaiselta.

Kerran olen vastannut rehellisesti, etten jaksa. Se ei riitä, kun "eihän juhlat mitään vaadi". Keksin sitten vaikka mitä vastauksia, mutta nekään eivät riitä. Flunssaa ym. olen kokeillut, ja sitten koko suku tietää ja soittelee perään... Ja ehdottaa seuraavaa tapaamista. :)

Joopa joo, säälittävän marttyyrin vastaus.

Aikuinen ihminen hoitaa homman näin: kiitos kutsusta, tällä kertaa (joko:) en pääse/on muita suunnitelmia/aion levätä kotona

Ja jos kyselyt jatkuu, niin ehkä max yksi viesti. Kiitos, mutta ei kiitos. Ja sitten loppu vastaaminen.

Vierailija
70/125 |
22.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämän foorumin introilla on olkiukko ekstroverteista ja pitävät itseään parempina kuin tätä olkiukkoa, joka on kovaääninen ja itseään täynnä. Oikeesti introt kiehuvat omassa liemissään eivätkä vaihda paljon ajatuksiaan ja tunteitaan ym. toisten kanssa, mikä rikastuttaisi omaakin ajattelua.

Vuorovaikutussuhde, jossa kerrotaan  tunteista ja ajatuksista,  on läheisyyttä ja positiivista liittymistä. Tämä ei onnistunut/toteutunut liitossa introvertin kanssa ja siksi lopulta turhautuneena otin eron. Koska ei puhunut omista ajatuksistaan ym. vaan yllätti sitten passiivis-aggressiivisesti purskauttamalla päälleni kaunaisen päänsä sisällä kehittämänsä ilkeysliemen. 

Niin, samalla kun kaipaavat muilta ymmärrystä, haukkuvat ja luokittelevat minkä kerkeävät.

Taitaa olla yleistä meissä ihmisissä

Vierailija
71/125 |
22.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Älä ruoki trollia.

Perustelin jo.

Okei. En ole huomannut.

Kuulostat veljeltäni. Olen selittänyt hänelle suoraan, että olen introvertti, mutta töissäni joudun koko ajan olemaan sosiaalinen ja tarvitsen paljon omaa aikaa palautuakseni. Olen selittänyt, etten jaksa aina olla puolisonikaan kanssa sosiaalinen. Minulle riittää nähdä sukulaisiani ja kavereitani muutaman kerran vuodessa, mutta veljeni ei hyväksy selityksiäni. Hän ei hyväksy "eitä". Todella passiivis-aggressiivinen ihminen. En tykkää puhua puhelimessa ja viestini ovat lyhyitä. Kun hän soittaa, eikä minulla ole puhuttavaa, hän ihmettelee. Joka kerta. Eikä hän itsekään puhu paljoa. Kun olen lopettelemassa puhelua, niin hän keksiikin puhuttavaa. Ainakin kolme kertaa puhelun aikana. Sitten kun näemme, niin hän on taas ehdottamassa seuraavaa näkemistä.

Voin sanoa, etten ole ollenkaan tuollainen ihminen.

En ikinä puhu puhelimessa ellei ole joku aivan akuutti hätätilanne.

En tapaa juurikaan ketään. Viestejä laitan joskus

Tämä viestisi sai minut vastaamaan sinulle, että kuulostat veljeltäni: "Et huomaakaan, koska se kaikki tehdään passiivis-aggressiivisesti. Se ei ole näkyvää. Sillähän niitä täällä keskustelupalstat pursuaa antamassa vinkkejä toisilleen, miten paskamaisesti omia läheisiä kannattaa kohdella, jos ei itse jaksa eikä viitsis eikä just nyt kiinnostelis". Annoin muita esimerkkejä, kuinka veljeni kohtelee minua, enkä olettanut, että SINÄ soittelet ja olet TÄSMÄLLEEN kuin veljeni. Kirjoitin, että kuulostat veljeltäni, enkä: "olet veljeni". En ymmärrä, mitä meiltä introverteilta haluat. Jos me emme jaksa/halua nähdä, niin mitä haluat meidän vastaavan? Suurin osa loukkaantuu, jos heille sanoo rehellisesti. Se ei ole henkilökohtaista, vaan meidän vikamme, mutta ilmeisesti sinäkin haluat, että meidän on pakko nähdä teitä, koska te haluatte nähdä meitä.

Vierailija
72/125 |
22.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä ekstrovertit on ihan yhtä lailla itsekeskeisiä. Ei suuri osa ihmisistä hakeudu toisten seuraan niitä muita ihmisiä vaan itseään varten. Ihmisillä on kummallinen käsitys asioista. Monet ei edes itse ymmärrä että tekevät asioita parantaakseen omaa mieltään.

Lue vaikka alituisesti ilmestyviä ketjua "introvertit, millä tekosyyllä vältät "

Selviää nopeasti, että moni puhuu täyttä sontaa läheisilleen aivan jatkuvasti.

Työpaikalla teeskennellään ja feikataan.

Moni on epäluotettava.

Monesti introt vetäytyy vastuusta.

Näillä ei ole mitään tekemistä introverttien kanssa. 

Voi kuule, kyllä on! Moni introvertti käyttäytyy juuri noin.

Sun päässäs moni introvertti käyttäytyy tuolla tavalla. Ei yhä ole mitään tekemistä introverttien kanssa. 

Aloita ketju ja ylläty. Aloita uusi ensi viikolla ja ylläty vähemmän.

Juttelepa niiden ihmisten kanssa, jotka itsensä introiksi määrittelee. Yleensä mitä voimakkaampi se identifioimisen tarve introksi on, sitä todennäköisemmin huomaat.

Sinä kuulostat yhdeltä kollegaltani... Hän näkee kauheasti vaivaa, jos ei jotkut ihmiset halua lähteä vaikka after workeille tai suunnittelemaan työpaikan virkistyspäiviä. Hänellä on myös tapana nolata ja pilkata sellaisia ujoja ja rauhallisia ihmisiä, jotka monesti ovat introverttejä. Häntä ärsyttää suunnattomasti, kun Maija haluaa juoda kahvinsa omalla työpisteellään.

Huomaatteko yhden asian:

En (alussa) sanallakaan sanonut, mitä itse edustan.

En tiedä. Osaan olla todella epäsosiaalinen itsekin. Enemmän pidän itseäni introverttinä, mutta en osaa määritellä. Ekstrovertti tuskin olen.

Mutta täällä mulle yritetään pukea jotain ekstrovertin viittaa, että saadaan mehevää vastakkainasettelua aikaan. Tämäkö nyt on sitä analyyttisyyttä ja syvällistä ajattelukykyä, joista ollaan niin ylpeitä?

Älkää alkako haukkumaan ekstroverttejä. Se voidaan tehdä toisessa ketjussa (ja monet teistä tekeekin jo)

Miettikää mielummin, onko mun sanomissa jotain perää.

Miksi ihmeessä sinä haluat haukkua introverttejä ja keksiä heille jotain tietynlaisia käytöstapoja, kuten valehtelua. Introverttiydellä ja valehtelulla ei ole mitään tekoa toistensa kanssa.

Enhän minä keksi. Tässä alat jo näkemään niitä tapoja, jos luet tarkkaan. Täällä jo ihmetellään miksi ei saa jättää asioita vaan tekemättä, jos ei kiinnosta ja miksei voi valehdella. Minua on luokiteltu jo monta kertaa pieleen ja ekstrot haukuttu.

Mikä uhka on pohtia näitä asioita? Eikö introt ole yleensä korosta omaa ajattelutaitoaan ja älykkyyttään. Eikö tämä olisi hyvä pohdinnan paikka?

Mut ei. Haukutaan muita ja pyritään luomaan vastakkainasetteluja.

Oikeasti en ymmärrä ollenkaan mitä haluat sanoa. "Miksi ei saa jättää asioita vaan tekemättä ja miksei voi valehdella"? Mitä joku introvertti on sinulle jättänyt tekemättä ja valehdellut? Avaa nyt vähän :D kyllä aina hienotunteinen ja fiksu ihminen kertoo asiat jollain muulla tavalla kuin rehellisesti töksäyttämällä. Pieni valkoinen valhe ei tosiaan ole aina pahitteeksi, jos sillä vältetään turhat mielenpahoitukset ym.

Vierailija
73/125 |
22.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Älä ruoki trollia.

Perustelin jo.

Okei. En ole huomannut.

Olen hiljainen tyyppi, mutta en nolostu siitä, jos joku sanoo minulle "sano sinäkin nyt jotain". Se on vielä ihan asiallista kieltä.

Vierailija
74/125 |
22.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Älä ruoki trollia.

Perustelin jo.

Okei. En ole huomannut.

Olen hiljainen tyyppi, mutta en nolostu siitä, jos joku sanoo minulle "sano sinäkin nyt jotain". Se on vielä ihan asiallista kieltä.

Aijaa. Minä nolostun, jos se sanotaan kymmenpäisessä porukassa pilkkatarkoituksessa.

Vierailija
75/125 |
22.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole mikään vialla. Artikkelin kirjoittajalla on vain kapea näkökatsanto. Onhan jo todettu että ei kukaan ole täysin ja puhtaasti vain ja ainoastaan introvertti. On vain provosoiva teksti.

Ihmisellä on erilaisia elämänvaihteita. Toisinaan ollaan enemmän ulospäinsuuntautuneita ja joskus taas vähemmän ja tarvitaan enemmän omaa aikaa.

Vierailija
76/125 |
22.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Älä ruoki trollia.

Perustelin jo.

Okei. En ole huomannut.

Niin, halutaan kuulla hiljaisempien mielipide/käsitys/kokemus.

Vierailija
77/125 |
22.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Älä ruoki trollia.

Perustelin jo.

Okei. En ole huomannut.

Aikuinen ihminen hoitaa homman näin: kiitos kutsusta, tällä kertaa (joko:) en pääse/on muita suunnitelmia/aion levätä kotona

Ja jos kyselyt jatkuu, niin ehkä max yksi viesti. Kiitos, mutta ei kiitos. Ja sitten loppu vastaaminen.

Kyllä kyllä. Joillekin ihmisille ottaa tosi koville, jos joku ei pääse juhliinsa. "Aion levätä kotona" saattaa joidenkin mielestä olla laiskan ihmisen vastaus ja sitä sitten kauhistellaan ja päivitellään... Jos vastaa, että on jo muuta, niin ainahan halutaan tietää, että mitä muuta ja taas päivitellään kuinka oli parempaa tekemistä...

Vierailija
78/125 |
22.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Älä ruoki trollia.

Perustelin jo.

Okei. En ole huomannut.

Voin rehellisesti sanoa, että homma jatkuu näin: "Mitä suunnitelmia?/Mikä on tärkeämpää?/Tuun teille." Sitten jos vastaan mitä tahansa ja yritän päästä ihmisestä eroon, niin sitten tulee lisää viestejä ja muu suku käydään läpi, kun minä olen niin vaikea ihminen. Jos olen jättänyt lopulta vastaamatta, niin sitten toinen ihmettelee, missä olen, enkä tullutkaan paikalle (vaikka alun perin sanoinkin, etten tule). Kertoisitko vielä, kuinka toimia tuollaisen jonkinlaisen häiriön omaavan kanssa? Hän oikeasti olettaa, että olen tulossa.

Vierailija
79/125 |
22.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Älä ruoki trollia.

Perustelin jo.

Okei. En ole huomannut.

Niin, halutaan kuulla hiljaisempien mielipide/käsitys/kokemus.

Jos on ongelmia sosiaalisessa kanssakäymisessä, niin ei niitä mielipiteitä saada tuolla tavalla kaivettua. Se vaan nolaa ja saa enemmän kääntymään kuoreensa.

Vierailija
80/125 |
22.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei minussa ole mitään vikaa. Olen oikeastaan hyvin ihana. Mun täytyy vaan ladata pääni ensin omilla ajatuksillani.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan seitsemän yksi