Jos pääsisit aikakoneella mihin tahansa vuoteen, mihin menisit?
Menisitkö menneisyyteen vai tulevaisuuteen?
Itse menisin varmaan johonkin vuoteen 2040, olen sen verran utelias että kiinnostaisi vähän tietää mitä on tulossa ja kuinka moni ihminen on pysynyt matkassani mukana.
Kommentit (78)
Dinosauruksia olisi hauska mennä katsomaan jos ei vaan tulisi syödyksi :(
Piipahtaisin vuodessa miljardikaksisataakaksikymmentäkaksi.
Ensi vuoteen. Ottaisin ylös kaikki tulevat lottonumerot.
Epäilen, että jos pääsisin vuoteen 2040, olisi elämäni paluun jälkeen masentavaa ja ahdistavaa liian tiedon takia. Milloin joku tuttu sairastuisi, eroaisi, menettäisi työpaikkansa tai milloin itse kuolisi.
Aika on osa kolmannen ulottuvuuden illuusion kokemusta
1994 ja pyytäisin Leenaa treffeille
Vierailija kirjoitti:
Piipahtaisin vuodessa miljardikaksisataakaksikymmentäkaksi.
Siihen mennessä on kaikkea tapahtunut:
Kyllä Egyptin menneisyyteen menisin. Saisin vihdoinkin selville miten nuo pyramidit oikein rakennettiin.
Menisin takaisin vuoteen 1985 ja eläisin paremman elämän.
Menisin takaisin siihen vuoteen, jolloin valmistuin koulusta. Kävisin katsomassa vanhoja tuttuja paikkoja yms. Mennyt on aina kiinnostanut minua tulevaisuutta enemmän.
Riippuu paljon siitä, että 1) mihin paikkaan menisin minäkin vuonna ja 2) veisinkö mukanani kokemukset eletystä elämästä vuoteen 2023 mennessä vai (jos suunta olisi menneisyyteen) olisinko yhtä tietämätön tulevaisuudesta kuin ihmiset ko. vuonna muutenkin.
Menisin varmaankin vuoteen 2200 Kanadassa. Ilmastokatastrofi ei luultavasti ole siinä vaiheessa iskenyt siellä ihan yhtä pahasti kuin muualla, ja toisaalta siedettävän elämän edellytyksiä olisi siellä mukavasti. Menneisyyteen en haluaisi tietäen, mitä kaikkea pa*kaa on luvassa...
Menisin vuoteen 2024, ottaisin talteen lottorivin ja matkustaisin takaisin nykyaikaan.
1189 eaa. Ehtisin oppia kreikkaa sopivasti, että ehtisin Troijan sotaan mukaan. Voisin äänittää ja kuvata tapahtumia.Siirtyisin aina kuukauden eteenpäin päiväksi. Eli viipyisin n. 120 päivää. Ja sitten palaisin nykyaikaan esittämään saamaani aineistoa.
Menisin vuoteen 1999 ja nappaisin Raisa Räisäsen turvaan omaan aikaamme - ettei häntä siis siepattaisi.
1984. Aikaan ennen kuin äitini ja isäni päättivät siittää minut. Olisin estänyt syntymäni keinoja kaihtamatta.
Lapsuus, nuoruus kännisten ihmisten seurassa kiitos alkoholisti äidin. Hyväksikäyttöä. Poliiseja ja puukkoja. Turvattomuutta yksinäisyyttä ja masennusta.
Isä lähti jo, kun olin lapsi. Helvetin vellihousu.
Menisin vuoteen 2005 ja niinkin tarkkaan ajankohtaan kuin vappuaattoon. Näillä tiedoin tekisin erilaisen valinnan tuona iltana.
Menisin jonnekin tulevaisuuteen, vaikka vuoteen 2080, jotta näkisi mikä on meininki. Menneisyydessä haluaisin mennä aikaan jolloin oli Aurinkokuninkaan hovi Versaillesissa tai sitten ajanjaksoon, kun Egyptin pyramidit rakennettiin.
Menisin siihen tulevaisuuden utopiasivilisaatioon, joka suostuu ottamaan vastaan aikapakolaisia.
Menisin viikon päähän eteenpäin kurkkaamaan loton oikean rivin.
Tulevaisuuteen, ehkä vuoteen 2100